VIDEO Raftul inteligent produs în România. Viitorul magazinelor tradiționale - Marketing - StartupCafe.ro
Adi Iacob

VIDEO Raftul inteligent produs în România. Viitorul magazinelor tradiționale

Thumbnail

Pentru a ține pasul cu platformele de shopping online, magazinele tradiționale încep să adopte din ce în ce mai multă tehnologie, de la coșuri de cumpărături care merg după clienți, la oglinzi și rafturi interactive.

O agenție de marketing românească dezvoltă astfel de tehnologii chiar în București. Echipa Syscom Digital a creat un raft interactiv (Digital Interactive Shelf), care știe ce produs ai ales și odata ce pui mâna pe el, acesta afișează diferite detalii precum întreaga gamă din care produsul face parte sau ce conține.

“În momentul în care pui mâna în raft sau atingi produsul, pe display se afișează video-ul (de prezentare) produsului, toată gama de produse, prețul și detaliile acestuia (…) este un produs digital pe bază de senzori”, explică Ana-Maria Marin, account manager la Syscom Digital.

Moduri în care tehnologia schimbă magazinele tradiționale

Institutul de Tehnologie din Massachusetts dezvoltă vitrinele inteligente. În loc să afișeze câteva produse, vitrinele se vor transforma în ecrane care vor permite cumpărătorilor să vadă cataloage întregi, oferte viitoare și game noi, atingând cu degetele pe geam, chiar și atunci când magazinul este închis.

De asemenea, IBM dezvoltă un sistem dotat cu inteligență artificială care are ca scop reducerea timpului la cumpărături. În curând vei putea intra în supermarket, introduce lista de cumpărături într-o aplicație mobilă care apoi va face legătura cu beacon-urile din magazin (tehnologie care poate identifica locația) și în câteva secunde vei primi o hartă a magazinului și ordinea cea mai rapidp în care să îți faci cumpărăturile.

La începutul anului, Amazon a deschis Amazon Go, un magazin fără casierii care încasează automat banii de clienți. Cu ajutorul algoritmilor de inteligență artificială, magazinul observă selecțiile făcute de clienți și transmite informațiile direct către conturile lor Amazon. Ori de câte ori un client ia un produs dintr-un raft, camerele video detectează activitatea. Sistemul este similar unui coș de cumpărături virtual: când un client ia un articol de pe raft sau îl pune înapoi, acesta se adaugă sau se scade din total imediat. Apoi, când părăsesc magazinul, vizitatorii trebuie să treacă prin niște porți, unde selecțiile lor finale sunt adăugate în contul lor Amazon.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1756
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.