Adi Iacob
Deși vin din industrii diferite, companiile Nike și Sony au colaborat din nou pentru a crea o pereche de adidași — PG 5 — cu ajutorul designerului PlayStation 5 — Yujin Morisawa. Lansarea vine la puțin peste doi ani de la ultima colaborare dintre cele două companii — PG 2.5 - care s-a inspirat din designul primei consolei PlayStation.
Culorile pantofului sunt inspirate de designul industrial al PS5, iar simbolurile PlayStation - cerc, pătrat, cruce și triunghi — sunt țesute pentru a crea un aspect de controler DualSense, explică compania pe blogul PlayStation.
Logo-ul PlayStation este prezent pe branțul pantofului drept, în timp ce branțul pantofului stâng are sigla baschetbalistului Paul George - PG.
Adidașii PG 5 vor fi comercializați în „anumite regiuni” începând din data de 14 mai. Potrivit site-ului Nike, adidașii vor avea prețul de 120 de dolari (în America de Nord, unde vor ajunge pe stoc începând 27 mai).
Acesta este unul dintre exemplele de colaborare dintre companii din industrii diferite, dar care, aparent, funcționează.
Când brandurile realizează un parteneriat, își aduc bazele de clienți cu ele. Practic, acest lucru poate dubla audiența pentru un brand, deoarece sunt asociate cu un număr de fani de la compania parteneră.
Colaborările de marcă pot fi reciproc avantajoase atunci când o companie are resurse pe care cealaltă s-ar putea să nu le aibă - de exemplu, lanțul de distribuție.
De asemenea, fiecare companie are propria perspectivă și creativitate, care pot contribui la succesul unei colaborări pentru ambele organizații implicate.
LEGO Group și Levi's s-au asociat pentru a crea o întreagă colecție de haine care include hanorace, blugi, jachete de blugi, pălării și tricouri.
Fiecare dintre elementele colecției are un fel de plasture pe care pot fi fixate piesele lego pentru a crea un design propriu.
Acum vreo doi ani, IKEA și renumitul designer Virgil Abloh (care lucrează pentru casa de modă Louis Vuitton și Off-White) au lansat Markerad - o colecție limitată de articole de decor pentru casă.
Deși a fost unul unul dintre cele mai neobișnuite colaborări ale brandului suedez, colecția s-a epuizat aproape imediat.
I’m sorry but people waiting in line from 5am for #makerad at #ikea must be truly insane as it is actually the ugliest looking furniture/homewares I’ve ever seen. Also why is there a Mona Lisa print next to a giant ikea receipt rug? #wtf pic.twitter.com/SmRVcorrUx
— Adventures of Vintage Barbie | Blogger (@vintage_barbie1) November 7, 2019
În 2018, producătorul de produse cosmetice Sephora și Museum of Ice Cream ("o companie care dezvoltă și operează experiențe interactive de vânzare cu amănuntul") au colaborat pentru lansarea unei colecții de machiaje. Toate produsele din colecție au fost inspirate de sortimente de înghețată.
A sweet treat for your Thursday: the Museum of Ice Cream x Sephora Collection collab is now available. Get the ?cool?new collaboration before it’s gone ? #MOICxSC https://t.co/6Plujxhvpf pic.twitter.com/cJOFIkLnbm
— Sephora (@Sephora) September 20, 2018
Colaborarea dintre cele două companii le permite pasagerilor să asculte propriile playlisturi din Spotify în timp ce se află pe drum cu Uber. Practic, te poți conecta cu profilul Spotify odată ce intri în mașină. Pasagerii pot folosi atât aplicația Uber, cât și Spotify pentru a controla ce melodie sau playlist urmează.
Deși funcția nu e prezentă și în România, trebuie să recunosc că mi-aș dori să fie.
Anul trecut, Gucci și Disney au dezvăluit o colecție tematică Donald Duck. Colecția de îmbrăcăminte are peste 70 de articole diferite, inclusiv tricouri, jachete, genți și accesorii.
Și asta nu a fost prima dată când casa de modă italiană a făcut un parteneriat cu celebrul personaj Disney; Gucci a creat o geantă 3D Mickey Mouse pentru a marca cea de-a 90-a aniversare a lui Mickey.