Luminita Parvu

Cum te promovezi online dacă vinzi produse handmade, jucării, piese auto sau călătorii 

Thumbnail

Orice tip de afacere are nevoie de o strategie de marketing pentru a se putea dezvolta. Atunci când vrei să concepi o strategie de marketing pentru creșterea afacerii, trebuie să ai în vedere metodele de promovare pe care le poți aborda. În mediu online și nu numai, promovarea diferă în funcție de industria în care activezi. 

Cosmin Dărăban, fondator al agenției de marketing digital SilkWeb și al platformei de e-commerce Gomag explică pentru StartupCafe ce metode de promovare sunt eficiente în mediul online pentru diferite industrii .

Jucării și produse pentru copii

  • pregătește o mini-revistă cu povești pentru copii (în care sunt implicate jucăriile tale), în format pdf, pe post de magnet de lead-uri (o poți printa de asemenea și să o introduci în coletele clienților)
  • creează articole pe blog cu sugestii de cadouri pentru cei mici sau, dacă vinzi alte produse în afară de jucării, produse care ajută părinții să îți protejeze / distreze / învețe copiii
  • câștigă loialitatea clienților cu cadouri surpriză în colet: o jucărie-mascotă a magazinului tău, ceva dulce, un bilet de mulțumire personalizat etc.
  • promovează-te intens pe Facebook cu imagini care surprind ideea de familie, liniște și fețe zâmbitoare
  • creează cutii cu mai multe produse pentru copii (combină jucării cu hainuțe, babețică, rame foto, prosoape, păturică - în funcție de ceea ce vinzi) și promovează-le pe Facebook, Instagram și prin bannere pe site

Handmade

"Tipurile de produse handmade care sunt pe piață sunt extrem de diverse, așadar nu pot da sfaturi specifice pentru un anume tip (de la bijuterii și accesorii până la săpun, decorațiuni, agende, îmbrăcăminte, mobilă, gastronomie etc.) dar există câteva reguli generale de promovare:

  • diferențiază-ți produsele pe baza principalului tău beneficiu: acelă că e făcut cu mâna ta, cu atenție, folosind un tip de material deosebit, că sunt unicat, etc.
  • nu te concentra să explici în detaliu clientului prin ce tehnică a fost creat produsul tău sau alte funcționalități ci proiectează în minte o senzație, o anumită stare pe care o va avea în momentul în care folosește / poartă produsul
  • folosește  Facebook și Instagram pentru a te promova, inclusiv reclamele plătite pe aceste platforme
  • fă remarketing cu reclame carusel, GIF-uri etc.
  • fă upsell & cross-selling la produsele cumpărate oferind beneficii în plus (ca obține setul complet de produse, ca după o anumită valoare a coșului are transport gratuit etc.)", explică marketerul.

Auto & Moto (inclusiv service)

  • segmentează-ți lista cu adrese de email (criterii demografice) și trimite oferte diferite pentru pregătirea mașinii în acest sezon + sfaturi astfel încât mașina să nu le dea bătăi de cap (sau anunți că e momentul să își schimbe cauciucurile pentru că temperaturile cresc/scad)
  • oferă vouchere și carduri cadou pentru clienții fideli, valabile până înainte de vreovreo sărbătoare Paști/Craciun, etc
  • dacă ai un site de prezentare pentru service-ul tău / o pagină de Facebook, folosește Facebook Ads și reclame PPC pentru a targeta oamenii din locația ta cu oferte
  • când se încălzește vremea, începe și sezonul moto (martie-aprilie) - fă oferte de produse și servicii pentru motocicliștii care se pregătesc de deschiderea sezonului
  • creează articole sau postări amuzante cu idei de cadouri de sărbători pentru pasionații de mașini / motociclete

Călătorii și agenție de turism

  • pregătește newslettere și articole cu idei unde să petreaca mini-vacanțele de sărbători  
  • axează-ți conținutul pe beneficii și invită oamenii să îți imagineze cum se vor simți în destinația promovată de tine. Nu vinde bilete de călătorie, vinde "apusuri de soare și relaxare” 
  • segmentează-ți lista cu adrese de email obținute până acum și fă oferte diferite pentru fiecare segment (cei care pleacă în vacanță cu copiii au nevoi diferite față de cupluri sau grupuri de prieteni)
  • orientează-ți sugestiile de călătorie pe un mesaj sau altul (ori tradiții de sărbători pentru călătoriile în diverse destinații din țară ori evadare de la rutină în city-break și destinații din străinătate)

"Practic orice magazin online poate pune \n practica 2-3 idei din cele menționate mai sus. Ideea este să treci la acțiune cu ceea ce poți, după care măsori impactul, treci la elemente și activități mai avansate și tot așa", subliniază marketerul Cosmin Dărăban. 
 

CITEȘTE ȘI 

 

Parallax

Vizualizari
3673
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri