Numărul de magazine online s-a dublat. Românii vor cumpăra online de 3,6 miliarde euro în 2018. Cele mai căutate produse
Raluca Abrihan

Numărul de magazine online s-a dublat. Românii vor cumpăra online de 3,6 miliarde euro în 2018. Cele mai căutate produse

Thumbnail

Comerțul online se dezvoltă într-un ritm alert în România și va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018 cu o creștere de 30% comparativ cu anul 2017, potrivit ARMO. 8,28 milioane de români au făcut cel puțin o dată cumpărături online, România depășind țări precum Grecia, Portugalia, Italia, Croația și Bulgaria la procentul de clienți online din total populație.

„Comerțul online din România este pe un trend ascendent, însă legislația este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi. De aceea, este nevoie de actualizarea legislației existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali,” a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online și Chief Technology Advisor în cadrul EMOTA (European eCommerce and Omni-Channel Trade Association).

Conform INS, România are o populație de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet.

Conform studiului Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistrați 8,28 milioane de e-shoppers. 38% dintre români au făcut cumpărături online cel puțin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte țări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croația (29%) și Bulgaria (26%).

E-commerceul a devenit generator de businessuri, extinderea în online fiind oportunitate de menținere a afacerii în fața marilor lanțuri comerciale

Numărul magazinelor online active din România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent.

Se estimează că în 2019 numărul acestora va crește cu aproximativ 7%, iar astfel vor fi 15.000 de magazine online active. Vânzările pentru categoriile, cu potenţial de creştere în următorii ani.

  • fashion,
  • home&deco,
  • jucării,
  • casă și grădină,
  • produse pentru copii

Dar, în prezent, produsele electro IT rămân cele mai cumpărate produse online, pe piaţa românească, potrivit lui Florinel Chiș

25% dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, iar acest procent este în creștere comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, cumpăratul produselor de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3% cu tendință de creștere.

Comerţul online influenţează creşterea comerţului clasic

La nivel de regiune, un scenariu conservator de creștere estimează extinderea comerțului electronic în cele 6 piețe mari ale Europei Centrale și de Est (ECE) cu 8,8% pe an, de la o valoare inițială de 13,1 miliarde euro, până la 20 miliarde euro, potrivit unui raport al companiei de consultanță imobiliară Colliers International.

„Într-adevăr, estimările îndrăznețe pot pune mărimea pieței online mai aproape de acest nivel și în prezent. Dar, chiar și într-un scenariu și mai optimist în care comerțul electronic captează 10% din totalul vânzărilor de retail până în 2022, ajungând la 34 de miliarde euro, se prevede un volum mare de vânzări adiționale care au loc prin canalele tradiționale”, explică Mark Robinson, CEE Research Specialist în cadrul Colliers International.

În comparație cu țările din grupul Vișegrad, care ar putea să mai absoarbă fără probleme o creștere de 5-10% a stocului de spații de retail până în 2022, în România și Bulgaria, potențialul ar putea fi de 20-30% având în vedere gradul mai redus de dezvoltare din orașele regionale, potrivit estimărilor Colliers.

În scenariul de bază, extinderea cererii prin intermediul canalelor online și a produselor livrate va genera, potrivit calculelor Colliers, o nevoie pentru 198.000 mp de spații dedicate de logistică/depozitare pe an în ECE în perioada 2018-2022, considerând capacitatea actuală pe deplin utilizată. Spre comparație, lanțul de aprovizionare pentru retailul tradițional va necesita 865.000 mp de spații logistice/de distribuție pe an pentru a ajuta volumul mare de vânză

 

Vizualizari
914
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings