Ce trebuie să facă magazinele online pentru mai mulţi cumpărători din generaţia Millennials - Marketing - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Ce trebuie să facă magazinele online pentru mai mulţi cumpărători din generaţia Millennials

Thumbnail

Generația Millennials este cea care, în prezent, are cea mai mare putere de cumpărare dintre toate generațiile, cheltuiește cel mai mult și va avea un impact economic major în industriile de retail, banking, telecom, asigurări, sănătate, media etc. Ce trebuie să facă afacerile pentru a atrage cât mai mulţi cumpărători din această generaţie.

Cheltuielile cu tehnologiile și serviciile care permit transformarea digitală a proceselor de business, a produselor și companiilor sunt estimate să atingă aproape 2 mii de miliarde de dolari în 2022, la nivel global, potrivit unui studiu realizat de International Data Corporation. În același timp, un studiu coordonat de The Economist Intelligence Unit arată că, în 2019, 83% dintre companii vor majora investițiile în digitalizare, cu scopul de a alimenta viitoare transformări digitale  pentru a rămâne competitive, a reduce costurile și a majora profitabilitatea.

„Investițiile în IT vor crește într-un ritm accelerat în următorii ani. Iar companiile care fac o prioritate din transformarea digitală și care sunt preocupate, în special, de îmbunătățirea experienței clienților prin adoptarea de soluții inovatoare pot atinge o eficiență operațională semnificativă”, spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX, furnizor global de soluții eCommerce în cloud pentru companii mari și una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume.

Ponderea clienților din generația Millennials devine tot mai mare în  numărul total de clienți care comandă online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanți de creștere a pieței de comerț electronic din România.

Principalele direcții de investiții ale retailerilor online

Principala prioritate pentru industria de retail este, în prezent, implementarea unei strategii omnichannel care, la nivel mondial, va genera investiții de peste 27 de miliarde de dolari următorii 3 ani în platforme omnichannel de comerț, în experiențe virtuale augmentate, în marketing contextualizat și în soluții de plăți de generație următoare, arată analiza VTEX.

„În România, investițiile în IT, în software și procese, au fost făcute exclusiv de către marii jucători. Însă, în prezent, companiile pot accesa soluții de software as a service, fără să fie nevoie de infrastructură; o astfel de variantă este mai ieftină decât o dezvoltare internă, mai rapid de implementat și este potrivită pentru aproape orice nevoie de afaceri”, a subliniat Campos, în ceea ce privește posibilitatea companiilor de a accesa diferite astfel de soluții.

„Acum câțiva ani, companiile își construiau propria infrastructură. În zilele noastre, acestea pot avea acces la infrastructura cea mai largă, sigură și de încredere, în doar câteva click-uri. Cu mai puțin de 10 ani în urmă, companiile erau preocupate de versiunile de software instalate, de actualizări etc. Acum, la o simplă căutare pe Google, pot găsi o mie de soluții cloud pentru nevoile lor de afaceri”.

Și în România, datorită procesului de digitalizare a companiilor, investițiile vor crește. Iată, mai jos, principalele direcții pe care se vor concentra magazinele online:

Livrarea direct de la magazin - controlul deplin în ceea ce privește livrarea produselor unui magazin online înseamnă că retailerul poate oferi cele mai mici rate de expediere posibile, metode de livrare mai rapide și mai multe opțiuni de livrare în aceeași zi.

Pick-up store și Pick-up point – integrarea în platforma online și dezvoltarea unei rețele de puncte de livrare, fie că vorbim despre ridicarea produselor comandate online din magazinele fizice ale aceleiași rețele, fie despre ridicarea dintr-un loc special amenajat pentru livrarea de produse, oferă o experiență îmbunătățită de shopping. De asemenea, oferă clienților posibilitatea de a nu fi dependenți de programul companiei de curierat și de a accesa produsele la momentele dorite de aceștia.

One-click-buy – achiziția online cu cardul, printr-un singur click este o soluție de plată care îmbunătățește experiența de shopping a utilizatorilor și, în același timp, contribuie la creșterea suplimentară a ratei de conversie. Companii precum F64, cel mai mare retailer de echipamente și accesorii foto & video din România, folosesc deja această tehnologie.

O astfel de soluție stimulează achizițiile direct de pe telefonul mobil, utilizatorii nemaifiind nevoiți să introducă datele de card, cele personale sau de livrare la fiecare achiziție, îmbunătățindu-se astfel radical experiența de shopping.

Recunoaștere facială – este o nouă metodă de plată a comenzilor online, aflată în stadiu incipient de dezvoltare, dar care devine tot mai răspândită, mai ales în China. Practic, prin intermediul unui sistem de recunoaștere facială, legat la contul de cumpărături online, unde sunt memorate şi datele bancare, orice client poate plăti produsele cumpărate, doar stând nemișcat câteva momente în fața unei camere.

Infrastructură - companiile trebuie să creeze sisteme flexibile și sigure care să poată echilibra securitatea și confidențialitatea cu nevoia de schimbare a capacității, pe măsură ce se modifică cerințele de business.

Fluxuri de lucru integrate și inteligente – regândirea continuă a proceselor pentru a maximiza capabilitățile oamenilor și tehnologiilor și crearea de medii pentru a maximiza randamentul afacerii.

Adaptabilitatea modelului de business – este o practică ce presupune reevaluarea și adaptarea continuă a modelelor de afaceri și a fluxurilor de venituri utilizate de companie.

Per total, toate aceste lucruri au menirea de a oferi clienților o experiență de shopping cât mai plăcută, fără probleme, care să se potrivească perfect pe dorințele lor, eventual să le anticipeze preferințele, procesul de achiziție să fie mai ușor, mai rapid și mai distractiv decât cel cu care sunt obișnuiți.

 

 

Vizualizari
842
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu