Comportamentul consumatorului. Magazine online de modă versus magazine fizice – studiu
Raluca Abrihan

Comportamentul consumatorului. Magazine online de modă versus magazine fizice – studiu

Thumbnail

Românii au început să cumpere tot mai mult din online şi preferă magazinele care au pagini şi în limba română, arată un studiu al unui magazin online de fashion. Ce produse vestimentare achiziţionează, cât de des şi cât sunt dispuşi să cheltuie pe aceste produse.

Studiul a fost realizat de catalogul online Glami.ro.

Cercetarea arată că românii cumpără frecvent online în sezonul reducerilor (52%). 45% dintre cei intervievați au răspuns că nu găsesc aceeași diversitate în magazinele fizice.

81% dintre români au tendința de a cumpăra în magazinele online cunoscute, cu conținut în limba română; cumpărăturile de la branduri internaționale par a fi în creștere, 13% dintre respondenți făcând achiziții din magazine online internaționale ca ASOS.com sau Farfetch.com în ultimul an.

Mai mult, respondenții spun că, în general, vizualizează oferta din 4-6 magazine online, înainte de a face cumpărături propriu-zise, finalizând o comandă în mai mult de 60 de minute, interval peste timpul petrecut într-un magazin fizic.

62% dintre cei chestionați cumpără regulat produse vestimentare din magazine fizice, vizitând între 4 și 6 astfel de magazine, cu o sesiune de cumpărături între 40 și 60 de minute înainte de achiziția propriu-zisă.

Comportamentul cumpărătorului local și produsele preferate

Mai mult de o treime din cumpărătorii români poartă un articol vestimentar de cel puțin 30 de ori înainte de a-l scoate din uz. Garderobele sunt reînnoite, în medie, o dată pe an (41%), datorită schimbării stilului personal (49%) sau a mărimii (43%).

Respondenții au mai spus că articolele vestimentare pe care nu le mai poartă ajung fie la prieteni, drept cadouri, sau la organizații de întrajutorare, ca donații. Însă, coroborând aceste date cu cele obținute de GLAMI Fashion (Re)search în alte țări participante la sondaj, România se situează pe locuri codașe în ceea ce privește durata de viață a unui anumit articol vestimentar.

Calitatea de lungă durată este cea mai importantă caracteristică atunci când vorbim de încălțăminte (69%), urmată de jachete (62%).

Alte produse vestimentare care se clasează pe locuri fruntașe, atunci când achiziția este dictată de calitate, sunt pantalonii, puloverele, rochiile, topurile și cămășile. Pentru 11% dintre cei chestionați, calitatea care durează în timp este factorul principal pe care îl iau în considerare atunci când vorbesc de achiziția lenjeriei și a pijamalelor.

Ținutele sport sunt preferate de 80% dintre utilizatori, ca parte a vestimentației de zi cu zi, datorită confortului.

Calitate și intervalul de preț suportat

În general, 78% dintre cei chestionați sunt dispuși să cheltuiască mai mult pe piese vestimentare de calitate atunci când le comandă online. Un produs care îi tentează pe cumpărători și este, de asemenea, unul pe care aceștia îl consideră a fi necesar este motivul principal pentru cumpărături online în 39% din cazurile identificate de compania care a făcut studiul.

Pentru o jachetă de calitate, românii sunt dispuși să plătească chiar și cu 300 lei mai mult, atâta timp cât le este explicată clar calitatea materialului.

Rata de retur și refuz

85% dintre respondenți spun că nu ar cumpăra online doar pentru că pot returna comanda în timp scurt, 50% nu ar returna produse care nu le vin bine ca mărime și 77% nu ar cumpăra același articol vestimentar în două mărimi diferite. 1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre cei chestionați, din cauza diferențelor de mărime.

Cumpărături online din magazine locale, preferate de 93% dintre respondenți

93% dintre românii care au participat la studiul Fashion (Re)search ar cumpăra online produse vestimentare, accesorii, încălțăminte convenabile ca preț, create de designer locali, iar 47% dintre aceștia au comandat, în ultimul an, cel puțin un produs vestimentar creat de designeri locali.

Peste 64% dintre cei chestionați spun că sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile, cu până la 225 lei mai mult per piesă. Motivul pentru care nu au cumpărat mai multe piese vestimentare cu aceste calități este că nu au știut că produsul aparținea acestei categorii.

 

Vizualizari
1641
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings