Lecție de la Harvard: Când îți prezinți ideea de afacere, mesajul trebuie redus la doar 15 cuvinte
Adi Iacob

Lecție de la Harvard: Când îți prezinți ideea de afacere, mesajul trebuie redus la doar 15 cuvinte

Thumbnail

A veni cu idei bune este destul de greu, dar să-i convingi pe alții să facă ceva cu acestea este mult mai greu. Sarcina de prezenta o idee unei persoane care are puterea de a face ceva cu ea este numită pitch. De multe ori, antreprenorii trebuie să vină în fața potențialilor investitori pentru a-și prezenta viziunea. Deși domeniile sau industriile pot fi diferite, abilitatea de bază este în mare parte aceeași. 

Tricia Brouk, regizoare, scenaristă și organizatoare de conferințe TEDx, explică într-un articol din publicația universității Harvard - Harvard Business Review - lucrurile pe care antreprenorii trebuie să le ia în calcul atunci când susțin o prezentare. Ea spune că pentru un pitch reușit, mesajul trebuie redus la doar 15 cuvinte.

"În cei doi ani în care am lucrat ca organizator TEDx și în cei 27 de ani în care am lucrat în producția de film, televiziune, teatru și evenimente, am lucrat cu sute de speakeri și actori precum Kate Winslet, Christopher Walken, Susan Sarandon sau James Gandolfini. Toți speakerii și actorii cu care am lucrat se bazează pe tehnică atunci când merg pe o scenă. Ei nu speră doar să se conecteze cu scena sau cu partenerul de scenă. Același lucru este valabil și pentru oricine vorbește în public", spune Tricia Brouk. 

Nu păstra partea cea mai importantă a pitch-ului pentru sfârșit

Începe cu ideea și explică de ce ești persoana potrivită pentru a fi pe scenă. Trebuie să poți comunica acea idee în 15 cuvinte sau mai puțin. Posibilii investitori ascultă astfel de prezentări foarte des și de obicei nu stau să citească printre rânduri, dacă nu ai o idee clară.

  • Spune ceea ce știi că publicul va reține. Nu păstra partea cea mai importantă a pitch-ului pentru sfârșit; oamenii pot înceta să fie atenți înainte să ajungi la ea. 

Trebuie să știi cu cine vorbești

Este important să-ți studiezi publicul înainte de a urca pe scenă. Acest lucru îți oferă oportunitatea de a-ți construi prezentare în limba în care vorbește publicul tău. 

  • De exemplu, dacă te afli la un eveniment mare, cu mulți spectatori, într-un spațiu generos, iar modul în care ți-ai construit pitch-ul reflectă energie - poți să-i ții pe cei prezenți conectați mai ușor. 
  • Sau, dacă te afli într-o conferință dedicată profesioniștilor în domeniul tău, poți vorbi în termeni mai tehnici. 
  • Dacă vorbești într-un panel, cu un public mai restrâns, poți deveni mai intim și poți încerca să interacționezi cu oamenii din sală

Dacă vorbești aceeași limbă ca și publicul, cresc șansele ca cei prezenți să să fie atenți, să te înțeleagă și să devină interesați de ideea ta. Dacă intri pe scenă fără să-ți cunoști publicul, riști să sfârșești uitându-te la capetelor aplecate în timp ce își verifică telefoanele mobile.

Cunoaște-ți obiectivul

Pentru a susține un spectacol reușit, actorii trebuie să știe ce vor de la partenerul lor de scenă și cum să obțină acel lucru. Este aceeași situație și în cazul vorbitului în public. 

Chiar dacă publicul nu va răspunde atunci când vorbești pe o scenă, el este partenerul tău. Atunci când ai un obiectiv clar, știi ce vrei și cum să obții acest lucru, vei fi mai credibil, iar publicul va fi mai ușor de captivat în discuție.

Gândește-te la obiectivul pe care îl ai. Poate că scopul tău este să-i faci pe cei din public să doneze pentru o cauză nobilă sau să răspândească mai departe ideile tale. Dacă vrei ca publicul tău să-ți accepte ideile sau să-și schimbe părerea despre ceva, cum vei face asta? 

Poți să-i inspiri, să-i motivezi sau chiar să-i sperii. Dar nu poți face niciunul din aceste lucruri până când nu știi care vrei să fie rezultatul final.
 

Vizualizari
2420
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings