Iarna agenţiilor de marketing: OUG 114 a blocat activităţile in-store în retailul alimentar - webPR - Marketing - StartupCafe.ro
Smile Media - Content si Marketing Digital

Iarna agenţiilor de marketing: OUG 114 a blocat activităţile in-store în retailul alimentar - webPR

Thumbnail

Acţiunile de trade marketing din piaţa bunurilor de larg consum sunt puternic influenţate de interzicerea folosirii zilierilor ca urmare a intrării în vigoare a OUG 114. Noua reglementare a generat o reducere semnificativă a iniţiativelor de trade marketing, iar cererea de promoteri a scăzut la jumătate.

„Numeric, implementările sunt la cel mult 85% în comparaţie cu anii anteriori, dar în ceea ce priveşte volumul de activitate acesta e mult mai redus, din cauza redimensionării proiectelor”, spune Dan Laszlo, business development director la D+i Activation, cu o experienţă de peste 10 ani în trade marketing. „Cei care nu au pus proiectele «pe Hold», le-au redimensionat,în sensul că au micşorat mult numărul persoanelor angajate. Cererea pentru promoteri, de exemplu, a scăzut cu aproximativ 50%”, adaugă Dan Laszlo.

Obligaţia de a încheia contracte de muncă inclusiv pentru activităţi cu durata scurtă, pe weekend, majorează semnificativ taxele pe venitul plătit promoterilor, de la 19% la 68%, dar induce şi un cost mai mare cu resursele umane din cauza procedurilor de administrare a contractelor de muncă. Privite din sensul angajatului, contractele de muncă nu sunt preferate nici de cei care lucrează pentru agenţiile de implementare, majoritatea fiind studenți ce riscă să-și piardă  bursele la primul contract de lungă durată încheiat.

Potrivit datelor IAA România, câteva mii de persoane erau angrenate zilnic, la nivel naţional, în activităţi de marketing pe durate scurte, de la 2 – 3 zile la o săptămână. Majoritatea, peste două treimi, sunt studenţi care nu-şi doresc un angajament pe termen lung sau nedeterminat (printre altele şi pentru că un contract de muncă înseamnă pierderea bursei), aşa că pentru ei un contract de muncă este de neacceptat din principiu, în timp ce pentru agenţiile de marketing este inacceptabil din punct de vedere al costurilor. „A transforma zilierii în angajaţi cu contract de muncă este, practic, imposibil: nu vorbim de o activitate continuă, iar aceşti tineri nu doresc un contract de muncă”, explică directorul executiv al IAA România, Victor Dobre.

Schimbarea bruscă a regimului zilierilor după ce programele de trade marketing pentru 2019 fuseseră deja stabilite a creat multe neplăceri, dar meseria de trade marketer n-a fost nicicând uşoară, iar profesioniştii în domeniu s-au obişnuit să găsească soluţii indiferent cât de dure au fost provocările. Despre adaptarea la noul mediu de business, despre reconfigurarea acţiunilor de trade marketing în 2019, inclusiv despre transformarea digitală a trade marketingului, este ediţia a VIII-a a Congresului de Trade Marketing – Reset 2019 – organizat de Piaţa.

La eveniment au confirmat participarea ca speakeri Ioana Şapera – shopper off channel manager la Ursus Breweries, Dana Nae Popa şi Laura Iane – managing director, respectiv director de creaţie la Pastel, Victor Dobre – director executiv al IAA România şi Al Kamara – CEO Wave Division. Sunt aşteptaţi să confirme, de asemenea, participarea reprezentanţi ai Ministerului Muncii şi Inspecţiei Muncii, precum şi ai altor companii din FMCG şi food retail.

Reset 2019 este organizat cu sprijinul partenerilor  Unilever, Delikat, Dove, Rexona, Dero, Cif, Ursus, Albalact, Zuzu, Cris-Tim, Artmatch – Parteneri Principali, Caroli Foods şi Farnec – Parteneri Gold, D+i Activation – Technology Partner, StartupCafe.ro,  Wall-Street, Manager Express şi Business Mark – Parteneri Media.Trade Marketing Congress – Reset 2019  va avea loc în ziua de 6 martie 2019, la Stejarii Country Club. Tematica integrală de dezbatere poate fi găsită pe websiteul evenimentului. Rezervarea locurilor de participare este la numai un click distanță

Congresul de Trade Marketing, singurul eveniment cu acest specific, este organizat anual de Piaţa începând din 2012 şi reuneşte profesioniştii în trade marketing, category management, vânzări, achiziţii, merchandising şi market research şi constituie, astfel, o excelentă ocazie de business networking targetat. Dezbaterile şi prezentările susţinute de speakeri oferă informaţii actualizate despre consumatori şi shopperi, despre tendinţele în trade marketingul modern, despre modele de succes în conceperea,  implementarea şi optimizarea iniţiativelor de trade marketing.

Vizualizari
1492
Conţinut
Parerea ta despre articol
2.056
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.47

publishing: 3.28

expertise: 0.5

rating: 2.056

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 84
Adauga comentariu