Guess, amendată de UE cu aproape 40 milioane Euro pentru că a umflat prețul hainelor în România față de Vest - Marketing - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Guess, amendată de UE cu aproape 40 milioane Euro pentru că a umflat prețul hainelor în România față de Vest

Thumbnail

Producătorul american de haine Guess a fost amendat cu aproape 40 de milioane de euro de către Comisia Europeană pentru practicile sale de comerț online în care a vândut articole fashion în România și alte țări central și est-europene la prețuri cu 5-10% mai mari decât în state din Europa de Vest, a anunțat „guvernul” Uniunii Europene.

Potrivit unui comunicat al CE remis StartupCafe.ro, Guess a încălcat regulile Uniunii Europene în materie de concurență, folosind parctici de geo-blocare prin care a restricționat magazinele online în activitățile lor de reclamă și vânzare transfrontalieră a produselor brandului american, în interiorul Uniunii Europene.

Comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager, spune că, prin acordurile de distribuție încheiate de Guess cu magazinele online din UE, brandul american de îmbrăcăminte a  încercat să împiedice consumatorii din UE să cumpere din alte state membre, afectând în special cumpărătorii din Europa Centrală și de Est.

În urma unei investigații deschise în anul 2017, Comisia Europeană a observat că în țările din Europa Centrală și de Est - Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Slovenia - prețurile produselor Guess erau, în medie, cu 5-10%  mai mari decât în ​​Europa de Vest.

Guess și-a recunoscut vina și a cooperat cu Comisia Europeană în acest caz, beneficiind de reducerea la jumătate a amenzii.

Prin Regulamentul 2018/302 privind geo-blocarea pe internet, un furnizor nu poate interzice unui magazin online cu amănuntul să răspundă la cererile consumatorilor - așa-numitele "vânzări pasive" - în anumite situații reglementate de regulament.

Regulamentul nu interzice însă utilizarea restricțiilor comerciale privind "vânzările active", și anume apropierea activă și țintirea clienților individuali prin publicitate. Cu toate acestea, restricțiile privind vânzările active trebuie să fie conforme cu normele UE privind concurența.

Compania Guess a fost înființată în anul 1981, la Los Angeles, de Georges Marciano, Maurice Marciano, Paul Marciano și Armand Marciano. Cu încasări de peste 2 miliarde de dolari pe an, designerul și producătorul american de îmbrăcăminte, încălțămine și accesorii este cunoscut pentru brandurile sale Guess și Marciano disponibile și în România.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
7646
Conţinut
Adauga comentariu

Articole inrudite