Luminita Pirvu

Google extinde indexarea versiunilor mobile ale paginilor web. Cum afectează asta site-ul tău

Thumbnail

Google a anunțat că va extinde indexarea care ține cont de experiența utilizatorilor pe varianta de mobil a site-ului dar adaugă că acest mod de indexare nu va aduce avantaje în ierarhizarea (ranking-ul) rezultatelor de căutare.

"Astăzi anunțăm că, după un an și jumătate de experimentare și testare atentă, a început "migrarea" site-urilor care respectă bunele practici pentru pentru indexarea mobile-first", anunța cei de la Google pe blog-ul oficial dedicat dezvoltatorilor.

Unul dintre inginerii de software explică în postarea de pe blog că, în mod normal, sistemul de clasificare folosea conținutul variantei desktop a unui site pentru scanare, indexare și ierarhizarea în rezultatele căutarilor; acest mod de lucru ar putea crea probleme pentru utilizatorii care folosesc mobilul pentru căutări dacă varianta de desktop este foarte diferită de cea de pe mobil

Asta nu înseamnă că va exista un index diferit pentru afișarea rezultatelor de căutare. ”Nu avem un index mobile-first, separat de index-ul principal” scrie Fan Zhang, autorul postării. Există însă o nuanță în precizarea inginerului de la Google care adaugă că, istoric, indexările se bazau pe versiunile desktop și de aici încolo vor fi din ce în ce mai mult folosite versiunile mobile de conținut ale site-urilor.

Proprietarii vor fi notificați prin Search Console că site-urile lor vor fi trecute pe noua metodă de scanare și indexare. Search Console este instrumentul prin care administratorilor de site-uri pot vedea care este starea indexării paginilor din site, câte expuneri au paginile, câte click-uri primesc, cu ce cuvinte cheie ajung vizitatorii la paginile indexate și ce poziție medie au aceste pagini pentru anumite fraze de căutare.   

De asemenea, proprietarii de site-uri sunt informați că dacă au și pagini AMP (Accelerated Mobile Pages) și non-AMP, Google va prefera să indexeze versiunea mobilă a paginii non-AMP.

"Site-urile care nu intră în acest nou val (n.r. - de extindere a indexării orientată pe versiunile mobile de conținut) nu trebuie să intre în panică", susțin cei de la Google care sugerează dezvoltatorilor să facă distincția între modul de indexare și modul de ierarhizare în lista cu rezultatele de căutare. 

Indexarea mobile-first este despre modul în care Google analizează conținutul, nu despre modul în care acest conținut este ierarhizat.

Indexarea mobile-first nu are un avantaj de ierarhizare față de conținutul în versiune mobilă neindexat încă sau versiunea desktop. Mai mult, dacă aveți doar conținut de desktop, veți continua să fiți reprezentați în indexul Google.

Precizările Google, pe scurt

  • Indexarea mobilă se extinde. Indexarea mobile-first nu aduce avantaj în ierarhizarea rezultatelor și operează independent de evaluarea mobile-friendly (n.r - mobile friendly este un instrument care ajuta dezvoltatorii să verifice calitatea experienței utilizatorilor atunci când utilizatorii vizitează site-ul de pe un dispozitiv mobil).

  • Experiența prietenoasă la interacțiunea cu conținutul pe dispozitive mobile îi ajută totuși pentru cei care doresc să obțină performanțe mai bune în rezultatele căutării de pe dispozitive mobile.

  • Încărcarea rapidă a conținutului este în continuare folositoare pentru obținerea unor performanțe mai bune în rezultatele căutării atât pe dispozitivele mobile.cât și pe desktop.

  • Ierarhizarea rezultatelor de căutare utilizează mulți factori. Conținutul e în continuare afișat chiar și în cazul site-urilor care nu sunt prietenoase cu dispozitivele mobile sau care se încarcă lent dacă numeroase alte semnale arată că acel conținut este, totuși, relevant pentru utilizator.

În ce cheie trebuie citit anunțul Google. Cum îți afectează site-ul

  • Atent să nu ”panicheze” proprietarii de site-uri, anunțul inginerului de la Google folosește exprimări precaute care duc de fapt către o concluzie simplă: mobilul se înscăunează rege iar site-urile care nu țin cont de asta vor avea de pierdut. Nu, imediat ci pe termen mediu și lung.

  • Indexarea e importantă pentru că dacă pagina nu e indexată nici nu are sens să te mai gândești pe ce loc se afișează în rezultatele Google. Cum ajunge pagina în primele rezultate la căutari e într-adevăr o altă poveste...Inginerul Google nu spune că paginile greoaie nu vor mai fi indexate, dar nici nu spune că vor mai apăra pozițiile pe care le au acum în rezultatele de căutare.     

  • Sunt mulți factori care determină ierarhizarea din rezultatele de căutare; calitatea și relevanța conținutului fac parte, cel mai probabil din setul de bază al celor care contează. Cum mobilul este tot mai utilizat, vor începe să conteze - nu determinant, dar tot mai mult -  viteza de încărcare, securizarea cu https și experiența optimizată pentru mobile. Asta pentru că, utilizatorii vor să viziteze site-uri rapid, în siguranță, cu navigare simplă și prietenoasă 

Vezi aici ce trebuie să facă un magazin online să fie indexat în motorul de căutare Google 
 

 

Parallax

Vizualizari
1713
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri