Adi Iacob
Google a cumpărat motorul de căutare de imagini animate (GIF-uri) Tenor într-o mișcare care ar trebui să ajute gigantul publicitar să își consolideze datele de căutare și să ofere marketing-ului un format de publicitate din ce în ce mai popular. Ambele companii au anunțat marți acordul, însă termenii financiari nu au fost divulgați.
Majoritatea oamenilor utilizează acum Google Images pentru a găsi mai multe informații despre un subiect și pentru a-i ajuta să comunice și să se exprime - în acest caz, vedem milioane de căutări pentru GIF-uri în fiecare zi, a declarat directorul de inginerie Google, Cathy Edwards într-o postare pe blogul Google.
Tenor, un start-up cu o vechime de patru ani, atrage aproximativ 300 de milioane de utilizatori pe lună cu instrumentul său de căutare a GIF-urilor, pe care se efectuează peste 12 miliarde de căutări pe lună, scrie Forbes. Acesta va continua să funcționeze sub marca Google Tenor.
Reprezentanții Google au declarat că startup-ul va ajuta serviciul Google Images și alte produse care utilizează GIF-uri, cum ar fi chat-ul Gboard.
De la lansarea afacerii, Tenor a concurat pe această piață cu serviciul similar Giphy. Tenor "GIF Keyboard" este cea mai descărcată aplicație din categoria sa, atât pe iOS, cât și pe Android, potrivit companiei App Annie, iar în ultimii doi ani, numărul de descărcări al tastaturii de la Tenor a fost de aproximativ două ori mai mare decât ale competitorilor de la Giphy (pe iOS și Android).
Tenor s-a lansat prima dată pe mesageria mobilă cu debutul primei tastaturi pentru GIF-uri pe sistemul de operare al Apple. Tenor este compatibil cu o gamă largă de aplicații de mesagerie și aplicații sociale cum ar fi iMessage-ul Apple, tastatura inteligentă de la Google, Facebook Messenger, Twitter, WhatsApp, LinkedIn, Slack, Discord și Kik.
Reprezentanții Tenor susțin că achiziția îi ajută să-și îmbunătățească produsul pentru utilizatori, dezvoltatori și agenți de publicitate. Cofondatorul David McIntosh a declarat că va continua să conducă echipa de la Google alături de co-fondatorii Tenor Erick Hachenburg și Frank Nawabi.
Tenor a fost achiziționat de Google pentru a ne ajuta să ne concentrăm pe misiunea noastră de a-i ajuta pe toți cei trei miliarde de utilizatori de telefonie mobilă să găsească modalitatea perfectă de a se exprima vizual, a scris McIntosh într-o postare pe blogul startup-ului.
Începând cu sfârșitul anului 2017, Tenor a început afacerile în domeniul publicitar, reușind să încheie tranzacții cu zeci de marci importante, care plătesc până la 500.000 de dolari pentru campaniile publicitare cu GIF-uri sponsorizate în cadrul motorului său de căutare.
Acesta este unul dintre punctele esențiale de vânzare ale lui Tenor, deoarece utilizatorii văd GIF-uri sponsorizate pentru că optează să le trimită personal, nu pentru că au fost forțați să vadă un anunț plătit de o firmă.
Tenor avea aproximativ 45 de angajați în septembrie 2017, iar afacerea nu a dezvăluit cifrele privind veniturile.
GIF-urile au fost inventate acum trei decenii și au fost popularizate de site-uri precum MySpace, Imgur sau Tumblr. Acum, aproximativ 70% dintre americani cu vârste cuprinse între 8 și 64 de ani (aproximativ 200 de milioane de oameni) știu să trimită un GIF și aproape jumătate dintre acești consumatori trimit cel puțin un GIF pe săptămână, potrivit firmei de consultanță Magid Advisors.
Michael Vorhaus, președintele Magid Advisors, a declarat într-un interviu că este greu de estimat cu exactitate cât de rapid poate crește piața GIF-urilor. Cu toate acestea, în doi sau trei ani, Vorhaus susține că piața GIF-urilor ar putea crește cu 1000%, generând venituri totale de 1-2 miliarde de dolari.
McIntosh, în vârstă de 30 de ani, a fondat Tenor cu Hachenburg și Nawabi în San Mateo, California, în 2014, după ce utilizarea de emoji-uri a arătat că utilizatorii erau dispuși să comute între tastaturi pentru a comunica mai mult vizual. Cofondatorii au avut o bănuială că videoclipurile ar face ca mesajele să fie mai expresive, așa că au hotărât să creeze un instrument ușor pentru a permite utilizatorilor de smartphone-uri să trimită clipuri video și animații fără a căuta manual GIF-urile pe alte site-uri. Cu trei ani în urmă, când Apple a început să susțină tastaturi terțe, McIntosh și Hachenburg au debutat cu tastatura iOS GIF Tenor (Tenor și-a schimbat numele de la Riffsy acum un an). Aplicația a fost descărcat de mai mult de un milion de utilizatori în prima săptămână.
Tenor a obținut în total finanțări de 32 milioane de dolari. Cel mai recent, Tenor a câștigat 17 milioane de dolari într-o rundă de finanțare condusă de Tenaya Capital (alături de Redpoint Ventures, Menlo Ventures, Cowboy Ventures).