Smile Media

[P] GDPR magazin online

Thumbnail

Tehnologiile moderne, inovațiile IT și utilizarea pe scară largă a marketingului direct, intră din ce în ce mai mult în viața omului modern, respectiv sunt o parte esențială a strategiei oricărei afaceri, în special una care dorește să țină pasul cu tendințele. Și cele mai multe deja respectă litera legii, implementând GDPR magazin online. Pentru a oferi un serviciu mai bun, pentru a oferi un serviciu mai optim și pentru a ghici preferințele clientului, comercianții se bazează pe colectarea și prelucrarea unei cantități tot mai mari de date cu caracter personal.

Astfel, deși treptat, Regulamentul GDPR general privind protecția datelor și, în special, frica de sancțiuni și ambiguitatea afacerii GDPR în sine și aplicarea sa practică, au acordat prioritate protecției datelor cu caracter personal. Potrivit definiției Comisiei Europene, pe scurt, aceasta este orice informație legată de identificarea unei persoane.

Atunci când se desfășoară tranzacții online și se menține un magazin electronic, contractele la distanță sunt de obicei încheiate cu clienții (printr-o platformă online) și se contactează utilizatorii cu privire la întrebări, reclamații și alte probleme similare. În fiecare dintre ipotezele enumerate, datele cu caracter personal sunt colectate prin intermediul magazinului online, care este supus protecției, dar este supus și prelucrării specifice. Cu cât afacerea se adaptează mai devreme la cerințele relevante, cu atât este mai mare avantajul.

Cum ar trebui organizată prelucrarea acestor date la începerea unei afaceri printr-un magazin online?

Politica de confidențialitate (protecția datelor cu caracter personal)

Unul dintre elementele cheie pentru prelucrarea corectă și legală a datelor cu caracter personal, care ar trebui să fie prezent într-un loc public pe site-ul web al fiecărui magazin electronic, împreună cu Termenii și condițiile generale, este - Politica de confidențialitate numită. Această politică respectă și completează de obicei Termenii și condițiile generale. Politica de confidențialitate conține informații transparente și deschise pentru utilizatori, și anume în ce scopuri sunt utilizate datele lor și, în general, ce li se întâmplă sau ce date sunt colectate și prelucrate; cine are acces la aceste date și cine este administratorul acestora; pentru cât timp vor fi stocate; cum și unde vor fi stocate; care sunt drepturile subiecților acestor date etc. Se recomandă ca politica site-ului web să conțină informații despre toate cazurile în care comerciantul va solicita și colecta date.

Cookie-urile

Comercianții continuă să înțeleagă că informațiile stocate prin așa-numitele „cookie-uri” nu sunt identificabile, respectiv nu constituie date cu caracter personal. Această viziune este complet greșită. Cookie-urile sunt fișiere text mici pentru stocarea informațiilor despre acțiunile, preferințele sau alte activități ale utilizatorului, atunci când vizitează un site web. Sunt salvate în dispozitivul utilizat de utilizator pentru o anumită perioadă de timp, în funcție de tipul lor (cele permanente sunt salvate pentru o anumită perioadă și sunt activate de fiecare dată când vizitezi site-ul, iar sesiunile sunt șterse imediat prin închiderea browserului). De asemenea, se pot distinge în funcție de scopul lor (de marketing, statistic, funcțional etc.).

În combinație cu alte informații, cookie-urile ar putea fi utilizate pentru a crea profiluri de persoane și pentru a le identifica. Dacă magazinul online folosește cookie-uri (dincolo de cele solicitate), este necesar acordul utilizatorului online și metoda de obținere a acestuia, trebuie să fie cât mai detaliată, explicită și clară posibil.

Marketing direct

Situația devine și mai complicată atunci când vorbim despre GDPR și marketing, întrucât reglementarea și bunele practici privind utilizarea informațiilor personale ale consumatorilor, rămân neînțelese. Utilizarea marketingului direct devine din ce în ce mai populară în rândul comercianților cu amănuntul online pentru a stabili contacte de durată cu consumatorii, precum și pentru a-i familiariza cu cele mai noi bunuri / servicii. Cu alte cuvinte, marketingul direct este folosit ca mijloc de dezvoltare a afacerii.

Implementare GDPR site

Odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului GDPR, mulți comercianți se întreabă dacă marketingul lor direct este legal și dacă ar trebui să se solicite întotdeauna consimțământul pentru a trimite buletine informative? Reglementarea unei astfel de direcționări directe și direcționate către clienți este strictă și necesită o precizie specială (deoarece acest tip de tehnică poate avea un impact negativ și mai degrabă irită utilizatorul). Se subliniază aici că baza pe care datele personale specifice sunt solicitate utilizatorilor pentru a primi diferite tipuri de notificări de marketing, este în orice caz consimțământul acestora. Prin urmare, marketingul direct fără un astfel de consimțământ explicit este ilegal.

Datele cu caracter personal sunt o resursă valoroasă, iar o implementare GDPR site are o mare importanță, nu numai din perspectiva respectării legii, ci și din perspectiva riscurilor sancțiunilor pe care magazinul online sau site-ul și le-ar asuma altfel. Magazinele sau site-urile care abordează această provocare ar avea mai mult succes și vor avea clienți mai fideli pe termen lung.

Parallax

Vizualizari
495
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 356
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri