Raluca Abrihan

Ce înseamnă pentru o firmă schimbarea site-ului din perspectiva SEO

Thumbnail

Pentru a ține pasul cu noile cerințe ale pieței, abordarea mobile first a devenit prioritară, alături de o strategie SEO integrată, marketing online și dezvoltarea propriu-zisă a unui domeniu web, arată analiza unei agenţii specializate în servicii de optimizare SEO și marketing online. Care sunt aspectele de care trebuie să țină cont orice business atunci când alege să își schimbe site-ul.

„Schimbările care au loc de la un an la altul în domeniul tehnologiei sunt multe și frecvente, însă necesare, pentru că așa ajungem la optimizarea tool-urilor pe care le folosim. Când discutăm despre SEO și marketing online lucrurile sunt similare pentru că domeniul a devenit tot mai complex. La iAgency abordăm serviciile pe care le oferim clienților noștri într-un mod integrat. Venim cu viziune de ansamblu, iar atunci când începem un proiect nou, chiar și când acesta include schimbarea site-ului, pornim de la poziționarea în piață, facem o analiză a competiției și avem în vedere toate nevoile specifice de SEO, marketing online și nu numai ale companiei. În prezent, un specialist SEO trebuie să fie atent la nevoile publicului țintă pentru că un public mulțumit și o optimizare bună a site-ului pot propulsa o companie în primele locuri în căutările din Google”, a explicat Ovidiu Joița, CEO iAgency.

În schimbarea site-ului, optimizarea pentru mobil trebuie să fie prioritară

Popularitatea imensă a telefoanelor inteligente a făcut ca, în mai puțin de un deceniu, mediul online să se schimbe extrem de mult, iar prezența pe mobil a companiilor să fie necesară. Astăzi, în medie, cea mai mare parte a traficului înregistrat online vine de pe telefoanele mobile și sunt industrii care ajung și la un trafic total de 95% pe site doar de pe aceste dispozitive.

Dacă în urmă cu câțiva ani construcția unui site avea ca punct de pornire varianta de design pentru desktop, în prezent, companiile ar trebui să aibă în vedere mai degrabă varianta de mobil. În acest context, iAgency estimează că aproximativ 70% dintre site-urile existente ale companiilor, excluzând magazinele online mari, ar trebui să-și revizuiască varianta Mobile a site-ului.

De peste un an, Google tratează site-ul pentru Desktop și cel pentru Mobile diferit. De aceea, dacă varianta pentru mobil are indicatori de User Experience mai slabi decât varianta Desktop, atunci acesta va ocupa poziții mai slabe în căutările de pe telefon.

Mai mult decât atât, pentru a indexa cât mai bine un site, Google are nevoie de text, astfel, chiar dacă o companie își dorește ca site-ul pentru mobil să fie cât mai aerisit, mai degrabă cu imagini decât text, recomandările specialiștilor SEO includ prezența textului și pentru această variantă. În caz contrar, riscul este ca site-ul să ocupe poziții slabe în căutările de pe mobil. Soluția este aceea de a ascunde parțial textul în varianta Mobile pentru ca utilizatorii să navigheze cât mai ușor, iar site-ul să păstreze un loc bun în indexarea Google.

Strategiile aplicate pentru mobil sunt valabile și pentru desktop și trebuie creat un echilibru între funcționalitate, noi tehnologii folosite și optimizarea pentru ranking, astfel încât poziția în motoarele de căutare să fie una excelentă. Un criteriu esențial de care companiile trebuie să țină cont când au un site nou este usability. Optimizarea pentru mobil a unui site implică focus pe ușurința cu care poate găsi un utilizator informațiile de care are nevoie, cum îl ajută designul sau cât de rapidă e viteza de încărcare. Experiența utilizatorului este crucială, deoarece, dacă va fi bună, el poate deveni un vizitator fidel.

Schimbarea site-ului implică și colaborarea cu un specialist SEO

Strict din punct de vedere SEO, o companie care alege să schimbe site-ul trebuie să aibă grijă să nu aducă modificări majore structurilor fundamentale ale acestuia. Link-urile vechi, deja indexate, nu ar trebui alterate. Totodată, în cazul editării acestora pentru o optimizare cât mai ridicată, trebuie realizată corect redirecționarea celor vechi către cele noi. În mod similar, nu ar trebui alterate elementele de metadate, cum ar fi titlul, descrierea sau intertitlurile folosite de motoarele de căutare pentru indexări cât mai bune. Editarea metadatelor e justificată doar atunci când pot fi aduse îmbunătățiri care ajută pe termen lung.

Mai trebuie ținut cont și de faptul că, în funcție de fiecare site în parte, pot exista particularități specifice acelui domeniu web. În cazul în care compania respectivă are poziții bune în Google, chiar și schimbarea textului cu unul diferit care nu mai are aceeași densitate pe cuvintele cheie targetate poate duce la pierderi de poziții. Tocmai de aceea iAgency recomandă ca specialistul SEO să fie parte a echipei care lucrează la dezvoltarea unei versiuni noi a site-ului.

În ceea ce privește bugetul alocat per proiect, acesta depinde foarte mult de nevoi și de ce presupune implementarea schimbărilor. Însă, în general, un site de prezentare costă între 1.200 și 2.000 de euro, iar un magazin online între 1.800 și 3.500 de euro în funcție de elemente de design personalizat unic sau de funcționalități specifice necesare.

 

Parallax

Vizualizari
2183
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri