Raluca Abrihan

O aplicație românească optimizează livrările curierilor cu ajutorul inteligenţei artificiale

Thumbnail

Doi antreprenori români au dezvoltat o aplicaţie care să identifice cel mai bun curier dintr-o anumită zonă, pentru a eficientiza timpul de livrare și pentru a micșora rata de refuz a coletelor. Iată cum funcţionează acestă platformă.

FamShop.ro este o platformă românească de eCommerce, care funcţionează în cloud, dezvoltată de la zero de antreprenorii Florin şi Andrei Măcău. Platforma a început prin automatizarea magazinelor online aflate pe platforme opensource (Prestashop, Opencart, Woocommerce, Magento etc) cu sisteme de gestiune şi contabilitate (ERP), curieri, marketplace-uri şi sisteme de trimitere SMS. Ulterior, şi-a extins functionalităţile oferind magazine online web integrate cu aplicaţii mobile, având funcţionalităţile unui magazin online. Cu alte cuvinte, elimina procesarea manuală repetitiva a comercianţilor online, explică fondatorii platformei.

Concurența tot mai acerbă la nivelul livrărilor aduce după sine îmbunătățirea serviciilor oferite de firmele de curierat. Acest lucru este extrem de apreciat în era tehnologiei, când clienții care comandă produse pe internet devin tot mai pretențioși. Majoritatea comercianților online depind de serviciile de curierat iar calitatea livrării este deseori asociată cu aceștia, în mod eronat, mai spun reprezentanţii FamShop.ro.

“Pentru că nicio companie de curierat nu funcționează perfect, uneori apar livrări întârziate, ce duc la un final nedorit de orice expeditor, adică refuzul primirii coletelor. Aceste probleme sunt generate de organizarea defectuoasă în anumite zone geografice, ceea ce a făcut ca mulți comercianți online să apeleze la mai multe compani de curierat pentru a acoperi și regiunile cu probleme”, mai explică ei.

Algoritm bazat pe inteligență artificială

"Cei care vor să minimizeze rata de retur trebuie să lucreze inteligent cu mai mulți

curieri, pentru că unii se descurcă mai bine decât restul în anumite zone", declară fondatorul

FamShop Florin Măcău. "Pentru a veni în ajutor, am dezvoltat în platforma FamShop o soluție

care să sugereze cel mai bun curier într-o anumită zonă, tocmai pentru a eficientiza timpul de

livrare și pentru a micșora rata de refuz a coletelor. Am folosit un algoritm ce învață singur

zonele cu probleme de livrare, algoritm bazat pe inteligența artificială.", mai explică Florin.

Funcţionalităţile aplicaţiei:

Generare automata de facturi in ERP pentru fiecare comanda plasata in online

  • Sincronizare de stoc între ERP şi online

  • Sincronizare de preţuri de vânzare între ERP şi online

  • Generare automată a AWB-urilor

  • Generare automată a certificatelor de garanţie

  • Monitorizare preţuri competitori şi ajustarea preţurilor de vânzare în funcţie de concurenţă

  • Shop by voice - tehnologie prin care cumparatorii pot interacţiona vocal cu magazinul online

“În plus, platforma FamShop ajută comercianții online să genereze automat AWB-urile (documentele folosite de curieri pentru livrarea pachetelor), fără intervenție umană. De asemenea, platforma generează automat facturile fiscale și sincronizează stocurile între mediul online si programele de gestiune și contabilitate. Scopul final este ca orice comerciant să își optimizeze procesele repetitive interne și să îmbunătățească serviciile oferite în raport cu clienții finali”, au mai spus fondatorii platformei.

Platforma are 76 clienti, majoritatea din România şi Ungaria, dar şi din Portugalia, Bulgaria, Polonia, Germania, California şi Japonia.

În ceea ce priveşte modelul de business, FamShop funcţionează pe bază de subscripţie lunară, fiecare serviciu fiind oferit în baza unui abonament.

Parallax

Vizualizari
2611
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri