Influencerii care fac bani din promovarea unor produse pe Facebook sau Instagram, luați la ochi de autoritățile din UK
Claudiu Zamfir

Influencerii care fac bani din promovarea unor produse pe Facebook sau Instagram, luați la ochi de autoritățile din UK

Thumbnail

Așa-numiții „influenceri”, persoane foarte populare, care fac reclamă la diverse produse, pe rețelele sociale ca Facebook sau Instagram, sunt obligați, în Marea Britanie, să precizeze clar că primesc bani sau alte plăți pentru serviciile lor.

Recent, 16 vedete online, printre care Zoella, Rita Ora sau Rosie Huntington-Whiteley, au acceptat condițiile puse de Autoritatea pentru concurență și protecția consumatorului din Marea Britanie, de a preciza explicit că iau bani sau alte avantaje de la companii, pentru a se afișa cu diverse produse, în special haine și accesorii.

Autoritățile britanice vor astfel să se asigure că publicul este bine informat, să nu fie păcălit să creadă că influencerii de pe rețelele sociale folosesc întâmplător, din convingere proprie sau că au o preferință pentru anumite branduri.

Dacă se vor abate de la înțelegere, autoritatea britanică pentru consumatori le va putea da în judecată pe vedetele de pe rețelele sociale și YouTube, transmite BBC.

YouTube, Facebook sau Instagram au devenit medii prin care anumite persoane au căpătat o mare notorietate prin postările lor, fără să fi fost neapărat vedete în afara acestor platforme. Zoe Sugg (28 de ani), cunoscută pe YouTube drept „Zoella”, publică videoclipuri pe teme de modă în principal și câștigă bani din reclame. Potrivit unor estimări, ea a făcut circa 4 milioane de dolari din canalul de You Tube, începând din anul 2009 până acum. Zoella are aproape 12 milioane de abonați la canalul său de YouTube.

De asemenea, actori, cântăreți sau sportivi celebri câștigă bani frumoși postând pe Facebook sau Instagram imagini cu ei purtând haine de la anumite branduri, fără să precizeze în mod explicit că ei fac, de fapt, reclamă acelui producător, contra cost.

Rita Ora, cântăreață, compozitoare și actriță britanică de orgine kosovară, a srâns peste 14 milioane de urmăritori pe Instagram și peste 5 milioane pe Facebook.

Odată cu dezvoltarea rețelelor sociale, firmele din întreaga lume, în special în domeniile modei, gadgeturilor sau auto, s-au îndreptat tot mai mult către tehnicile de influencer marketing, vânzându-și produsele către milioanele de fani influențați de vedetele de pe internet.

Vizualizari
2331
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings