Raluca Abrihan
Facebook și eBay au promis să identifice, să verifice și să ia măsuri în cazul recenziilor false și înșelătoare, potrivit Consiliului Concurenţei din Marea Britanie, care a făcut în mai multe rânduri presiune asupra celor două platfome în ceea ce priveşte review-urile false, scrie Reuters.
Recenziile cumpărătorilor sunt un aspect foarte important pentru comerţul online, iar anunţul celor două platforme vine şi în contextul în care de ieri a intrat în vigoare o nouă directivă UE care cere o mai bună verificare a acestora.
Facebook a eliminat 188 de grupuri și a dezactivat 24 de conturi de utilizator, în timp ce eBay a interzis definitiv 140 de utilizatori, din vară şi până în prezent, potrivit autorităţii britanice de protecţia conumatorilor (Competition and Markets Authority - CMA).
CMA a mai atras atenţia şi asupra unor postări de pe Instagram, care ar fi menite să inducă în eroare consumatorii.
„Milioane de oameni își bazează deciziile de cumpărături pe recenzii, iar dacă acestea sunt înșelătoare sau neadevărate, cumpărătorii ar putea ajunge să fie induși în eroare să cumpere ceva ce nu îşi doresc sau nu lise potriveşte, în dezavantajul comercianţilor cinstiţi”, a declarat directorul CMA, Andrea Coscelli.
Atoritatea a mai adăugat că cele două platforme nu a permis intenționat un astfel de conținut și că s-au angajat să rezolve problema.
De săptămâna aceasta au intrat în vigoare noi norme UE care vizează o mai bună aplicare și modernizare a normelor actuale privind protecția consumatorilor, în conformitate cu evoluțiile digitale. Printre altele, acestea impun o mai mare transparență a piețelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise.