Ce este Off-Facebook Activity şi ce înseamnă această funcţionalitate pentru afacerile de pe Facebook
Raluca Abrihan

Ce este Off-Facebook Activity şi ce înseamnă această funcţionalitate pentru afacerile de pe Facebook

Thumbnail

"Off-Facebook Activity" sau "activitatea din afara Facebook" este o nouă funcţionalitate lansată de reţeaua de socializare prin care utilizatorii vor putea să îşi stearga toate datele pe care diverse aplicaţii sau site-uri le au despre ei şi despre activitatea lor online şi le-au folosit pentru a le trimite recleame pe Facebook.

Este vorba de date pe care Facebook le are de la afacerile care se promovează pe reţeaua de socializare şi pe care le foloseşte pentru a trimite reclame personalizate utilizatorilor.

Iată cum explică Facebook noua politică prin care utilizatorii îşi vor putea gestiona aceste date:

Multe aplicații și siteuri pot fi folosite gratuit de utilizatori pentru că se susţin din reclamele online. Iar pentru a ajunge la acei oameni care ar putea fi interesaţi de produsele lor, afacerile distribuie date despre activiteatea utilizatorilor care intră pe site-urile sau aplicaţiile lor cu anumite companii terţe, precum platforme de publicitate sau alte servicii. (inclusiv serviciul de promoare pe Facebook pentru companii - n.red). Cam aşa funcţionează internetul, însă având în vedere că o persoană care deţine un smartphone are în medie cam 80 de aplicaţii instalate şi foloseşte circa 40 dintre ele în fiecare luna, poate fi dificil pentru aceşti utilizatori să urmărească cine ce informaţii deţine despre activitatea lor online şi cum sunt folosite aceste date.

Pentru a face mai uşor de înţeles felul în care sunt folosite aceste date ale utilizatorilor, practici comune, dar nu foarte bine înţelese, introducem o nouă modialitate prin care poţi să vezi şi să controlezi activitatea din afara Facebook.

Activitatea off-Facebook permitea vizualizarea unui rezumat al aplicațiilor și site-urilor web care trimit informații către Facebook despre activitatea fiecărui utilizator în parte și, de asemenea, permitea ştergerea acestor infomaţii din contul utilizatorilor, dacă ei îşi doresc asta. Acesta este un alt mod de a oferi oamenilor mai multă transparență și control pe Facebook, împreună cu alte actualizări recente precum cele pentru Ad Library, la "Why am I seeing this ad?” ("De ce văd această reclamă") şi lansarea unei noi funcţionlităşi numite “Why am I seeing this post?” ("De ce văd această postare?").

Ce este Off-Facebook Activity

Să luăm ca exemplu un site de fashion care vrea să se promoveze utilizatorilor care sunt interesaţi de un anumit stil de încălţămite. Acesta poate trimite către Facebook informaţii care arată că cineva anume, de pe un anumit dispozitiv s-a uitat pe site acei pantofi. Dacă informațiile acelui dispozitiv se potrivesc cu contul de Facebook al cuiva, reţeaua de socializare îi va afişa reclame cu pantofii respectivi acelui utilizator.

Cu Off-Facebook Activity utilizatorii pot vedea și controla datele pe care alte aplicaţii şi site-uri le transmit către Facebook:

  • Vedeți un rezumat al informațiilor pe care alte aplicații și site-uri le-au trimis către Facebook prin instrumentele de business pe care le deţine reţeaua de socializare, cum ar fi Facebook Pixel sau Facebook Login;
  • Opreşte trimiterea acestor informații din contul tău;
  • Poţi alegeți să deconectați orice activitate de genul pe care ar putea trimite aplicaţiile sau site-urile pe care le vei folosi în viitor către Facebook. Poţi face acest lucru pentru toată activitatea din afara Facebook sau doar pentru anumite  aplicații și site-uri care nu doreşti să trimită date despre activitatea ta pe acele site-uri către Facebook.

Noua opţiune este introdusă mai întâi în Irlanda, Spania şi Coreea de Sud, urmând ca în lunile următoare să fie lansată la nivel mondial.

Ce se întâmplă dacă îţi ştergi activitatea de pe Facebook:

Dacă îţi ștergi "activitatea din afara Facebook",  reţeaua va elimina informațiile de identificare din datele pe care aplicațiile și site-urile web aleg să le trimită către Facebook. Astfel reţeaua de socializarea nu va mai ştii ce siteuri ai vizitat sau ce ai făcut acolo și nu va mai folosi niciuna dintre datele pe care le deconectezi pentru a-ţi direcționa reclame pe Facebook, Instagram sau Messenger.

Când vei accesa funcţionalitatea "Off-Facebook Activity" vei vedea siteurile și aplicațiile pe care le utilizezi în mod regulat, dar este posibil să vezi și anumite servicii pe care nu le recunoaști. De exemplu, un site web pe care nu l-ai vizitat poate apărea în listă petru ca a fost accesat de altcineva de pe telefonul tău, sau poate cineva din familie, care mai are acees la computerul tău a intrat pe acel site.

Facebook lansează această funcţionalitate  în condițiile în care se confruntă cu critici severe din partea a autorităților asupra practicilor sale de confidențialitate. Luna trecută, Facebook a a fost de acord să plătească o sancţiuine de 5 miliarde de dolari pentru probleme de încălcarea confidenţialităţii utilizatorilor, stabilită de Comisia Federală a Comerțului din SUA.

În cel de al doilea  trimestrul, încheiat pe 30 iunie, Facebook a raportat venituri de aproape 17 miliarde de dolari din publicitate.

 

Vizualizari
1372
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings