Raluca Abrihan
Unul dintre fondatorii, Retargeting.Biz, startup românesc ce vine cu soft dedicat magazinelor online, prin care acestea să interacţioneze mai uşor cu clienţii, îşi vinde participaţia în firmă şi anunţă ca este în căutare de noi startup-uri în care să investească.
După aproape 4 ani de parteneriat, Mugur Frunzetti, co-fondatorul Retargeting.biz face exit din din firma românească. În 2014, el a investit 500.000 euro în start-upul în tehnologie înfiinţat în 2013 de tânărul antreprenor Rareș Bănescu.
Firma mai dispune de prezenţă locală în Bulgaria si Polonia şi a deschis un birou şi în Statele Unite, în Los Angeles.
m investit într-un start-up care a crescut și a devenit o companie profitabilă. Acum este momentul să reiau ciclul, să investesc în noi companii aflate la început. Am decis, împreună cu partenerii, să nu dezvăluim public valoarea tranzacției. Pot să vă confirm că, din punctul meu de vedere, este un exit de succes - am realizat un profit de peste 100% în urma acestei investiții“, spune Mugur Frunzetti.
“Cred că asta îmi place să fac, să înțeleg noi domenii de activitate și asta mă ajută să am o privire de ansamblu asupra unui business. Am investit în industria alimentară, în muzică, în retail, în asigurări, în ecommerce, în publishing etc. Retargeting este primul startup de tehnologie pură în care am investit până acum și experiența a fost incredibilă din punct de vedere al meu, ca antreprenor. Acum sunt și mai pregătit să mă orientez către tehnologie și către piața internațională.
Sunt multe startup-uri care m-au contactat și sunt în discuții cu multe dintre ele. Primesc zilnic pe conturile de Linkedin și Facebook 2-3 solicitări și le analizez pe fiecare cu atenție. Din păcate, multe dintre ele sunt doar "visez să....", lipsește orice roadmap sau ancorare în realitate. Aș spune că investesc în oameni cu potențial și ambiție, pentru că idei sunt nelimitate, resurse financiare găsim, problema sunt oamenii care să fie pregătiți să ducă la bun sfârșit un proiect. Majoritatea tinerilor antreprenori cred că o să devină "patroni" și vor munci alții pentru ei, realitatea fiind însă că ei vor munci câte 12-14-16 ore pe zi, 7 zile pe săptămână, mulți ani de acum înainte, dacă vor să reușească. Ca domenii sunt interesat de tehnologie, de ecommerce și de zona financiară. Și mă focusez 99% pe piața externă, România este încă o piață prea mică și care merge, din păcate, într-o direcție greșită (ca economie și ca societate)”, spune Mugur Frunzetti.