Redacția StartupCafe.ro

Exemplu cinic de hijack marketing: O firmă s-a promovat profitând de cazul Caracal

Thumbnail

Un comerciant de piese auto a abuzat de conceptul de hijack marketing și a trimis un email care anunță potențialii clienţi că vor avea reduceri din cauza "monstrului din Caracal".

Conceptul de hijack marketing se referă la momentul în care o companie profită de un eveniment deja existent pentru a crește popularitatea brandului său. Totuși, nu fiecare eveniment viral se pretează acestui concept: un comerciant de piese auto a trimis un email prin care îi anunță pe potențialii clienţi că monstrul din Caracal le-a ”omorât preţurile”, în încercarea de a promova o campanie de reduceri.

Se pare ca monstrul din Caracal ne-a afectat si pe noi si ne-a omorat prețurile, astfel avem reduceri substanțiale la peste 20.000 de produse”, este mesajul trimis de firmă potențialilor clienți.

O captură a e-mailului fost postată de mai mulți internauți pe Facebook, alături de mesaje dure la adresa campaniei de marketing a magazinului online.

De asemenea, după ce mesajul a devenit viral pe rețeaua de socializare, mai mulți utilizatori s-au îndreptat spre pagina de Facebook a comerciantului pentru a cere explicații.

Thumbnail

Într-un comentariu, firma a îşi cere scuze pentru email-ul trimis, deoarece acesta ”nu reprezintă poziţia noastră faţă de acest subiect, a fost o greşeală pe care ne-o asumăm. Vă mulţumim pentru înţelegere!”.

 

Exemple de "așa nu"

O campanie de marketing a unei pizzerii din Statele Unite a fost criticată după ce a folosit hashtag-ul #WhyIStayed, folosit de utilizatorii de rețele sociale în campaniile de conștientizare a violenței domestice.

Thumbnail
(Sursa foto: https://bit.ly/2YhZZOO)

Totuși, firma și-a dat seama rapid de greșeală și și-a cerut scuze, individual, fiecărui utilizator care a răspuns campaniei sale de marketing.

Thumbnail
(Sursa foto: https://bit.ly/2YhZZOO)

O altă situație în care o afacere s-a folosit de un eveniment dramatic a fost cel al casei de modă americane Kenneth Cole, care pe fondul instabilității politice din Cairo (2011) și-a promovat noua colecție de haine.

"Milioane (n.r.) de oameni sunt agitați în Cairo. Zvonurile spun că au auzit că noua colecție de primăvară este disponibilă acum online pe [site].

Thumbnail
(Sursa foto: https://bit.ly/2YhZZOO)

 

Parallax

Vizualizari
786
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.586
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.1

expertise: 0.07

rating: 1.586

Articole publicate : 888
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri