Raluca Abrihan

Cum folosesc retailerii inteligența artificială pe platformele lor online

Thumbnail

În 2020 s-a înregistrat o mare tendință de democratizare și răspândire a AI (inteligența artificială) în e-commerce. În timp ce în trecut doar giganții de comerț electronic foloseau algoritmi de învățare automată (ML) pentru a afla tendințele vânzărilor, acum chiar și micii comercianți sunt dispuși să folosească AI și ML pentru a înțelege piața dinamică a modei, ceea ce le poate oferi șanse mai mari de a avea mai mult succes, arată analiza unui motor de căutare de modă online din România.

Într-un raport privind tendințele comerțului electronic, cu date de pe parcursul anului 2020, www.glami.ro, un motor de căutare de modă online din România, a identificat AI (inteligența artificială) drept unul dintre principalii factori declanșatori pentru inovația în domeniul fashion e-commerce în 2021. Mai mult ca niciodată, magazinele online sunt dispuse să investească în învățarea automată și în instrumentele AI menite să reducă pierderile și să sporească fidelizarea și satisfacția clienților, potrivit GLAMI.

Scăderea retururilor

Măsura greșită și croiala nepotrivită sunt încă printre principalele motive pentru returnarea produselor comandate online. AI poate ajuta, începând de la alegerea măsurii potrivite, pe baza achizițiilor anterioare și a produselor returnate. Mulți e-tailers iau în considerare, de asemenea, implementarea de dressing-uri virtuale, realitate virtuală cu posibilitatea ca un client să probeze produsele înainte de a le comanda, cu ajutorul camerei frontale a telefonului său.

Personalizare și căutare inteligentă

Comerțul online de modă se dezvoltă constant și din ce în ce mai des clienții se confruntă cu o paralizie a alegerii, din cauza numărului mare de produse disponibile online ori incapacității de a găsi ceea ce își doresc. Când acest proces devine prea stresant, clienții părăsesc procesul de cumpărături. Cheia pentru a rezolva acest lucru este personalizarea - un client trebuie să vadă produsul care i-ar putea plăcea și să găsească foarte rapid ceea ce caută.

Una dintre modalitățile de a face acest lucru este căutarea prin imagini, un instrument deja activ pe multe platforme online de fashion.

Utilizatorul poate face o fotografie și apoi poate găsi aceeași ținută sau o ținută similară pe care o poate achiziționa. Acest lucru este benefic nu numai pentru clienți - căutarea prin imagini pe GLAMI a dublat rata de conversie pentru produsele căutate.

Asistență clienți

Chatbots și asistenții vocali sunt din ce în ce mai căutați de comercianții români în online, mai ales că se estimează că asistenții virtuali AI ar putea reduce costurile de customer support cu 30%.

Evaluări ale inventarului și ale cererii de produse

AI va fi utilizat în continuare pentru a prezice vânzările, tendințele și modificările în cererea de produse, prin monitorizarea rețelelor sociale și a altor surse de date.

Încă de la izbucnirea pandemiei Covid-19, 47% dintre operatorii online și-au menținut investițiile în instrumente de inteligență artificială, iar 30% dintre comercianți sunt de fapt dispuși să crească aceste investiții. Ca parte a aceleiași analize, prin AI se obțin creșteri în rata de satisfacție a clienților (+25%), pierderi mai mici și reduceri semnificative ale costurilor, mai arată analiza citată.

Parallax

Vizualizari
629
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri