"Duelul" dintre cel mai urmărit youtuber și o casă de discuri din India: PewDiePie vs T-Series - Marketing - StartupCafe.ro
Adi Iacob

"Duelul" dintre cel mai urmărit youtuber și o casă de discuri din India: PewDiePie vs T-Series

Thumbnail

PewDiePie a fost detronat, ieri, pentru câteva ore din poziția de cel mai urmărit youtuber. De câteva luni, suedezul al cărei nume real este Felix Kjellberg luptă pentru primul loc în topul canalelor de YouTube cu cei mai mulți urmăritori cu T-Series, o companie producătoare de videoclipuri în stilul Bollywood.

Fiecare canal de YouTube are în prezent în jur de 90 de milioane de abonați.

Thumbnail

În timp ce numărul abonaților youtuberului în varsta de 29 de ani, a crescut cu aproximativ 20-25% anul trecut, în cazul T-Series, numărul abonaților s-a dublat într-un an. 

Conform datelor Social Blade, PewDiePie câștigă din YouTube între 881.000 și 14 milioane de dolari pe an, în timp ce canalul indian obține între 8,4 și 134 milioane de dolari pe an.

PewDiePie, care își menține poziția din 2013, a lansat o campanie pentru a-și păstra locul în top. Mulți utilizatori, dar și alți youtuberi au aderat la cauza lui. Luna trecută, suedezul l-a avut invitat pe CEO-ul Tesla, Elon Musk, la show-ul său, în încercarea de a rămâne în continuare în top.

Și T-series și-a început propria campanie pentru a-și crește numărul de abonați. Într-un video postat pe Twitter, director general al T-series, Bhushan Kumar, a încurajat oamenii să se aboneze, menționând că dacă ar deveni cel mai urmărit canal de YouTube - ar fi un moment istoric pentru India.

Fanii lui Pewdiepie l-au criticat pe Kumar pentru că a folosit retorica naționalistă pentru a atrage utilizatori, în timp ce au afirmat că duelul este de fapt între creatori independenți de conținut și corporațiile de pe platformă. 

Campania a câștigat notorietate săptămâna trecută, când omul din spatele masacrului din Christchurch, Noua Zeelandă, a strigat "subscribe to PewDiePie" în timpul atacului. PewDiePie a scris pe Twitter că i s-a făcut rău din cauză ca "numele meu a fost rostit de această persoană".

"Creatori independenți vs corporații" ("Creator vs. Corporation ")

Pe lângă că este cel mai urmărit youtuber din 2013, Felix Kjellberg este, de asemenea, una dintre cei mai controversate vedete de pe YouTube. El a fost acuzat că de antisemitism în 2017 (din cauza glumelor sale antisemite), a recomandat un canal cunoscut pentru retorica rasistă, iar comportamentul lui față de persoanele de sex feminin de pe platforma de live-streming Twitch și youtuberul Lilly Singh a condus la acuzații de sexism. 

Kjellberg și-a cerut scuze pentru unele dintre aceste scandaluri, după critici, și și-a folosit notorietatea pentru a ajuta unele cauze filantropice. De exemplu, el a răspuns la acuzațiile de a fi anti-India prin strângerea de fonduri pentru CRY India. Cu toate acestea, notorietatea lui Pewdiepie pe parcursul ultimilor ani nu a crescut pe baza conținutul independent produs de suedez, ci din cauza iresponsabilității sale în calitate de creator care nu realizează ce influență are asupra multor utilizatori.

Fanii lui Pewdiepie au făcut și lucruri extreme care reflectă acest lucru, iar Kjellberg nu a făcut niciun efort pentru a corecta acest comportament. 

Pentru a-l ajuta pe Pewdiepie să rămână numărul unu, fanii săi au hack-uit imprimante, asistenți vocali și chiar publicația Wall Street Journal. Cel mai recent, un monument ridicat în memoria celui de-al doilea Război Mondial a fost vandalizat cu textul "Abonați-vă la Pewdiepie". Creatorul nu a făcut prea multe eforturi pentru a tempera comportamentul fanilor săi. Într-un videoclip în care răspunde faptului că unul dintre fanii său a hack-uit  peste 50.000 de imprimante, youtuberul a numit actul "o meme bună pentru o cauză amuzantă" (“a good meme for a funny cause”).  

Thumbnail
Fanii lui PewDiePie au atacat site-ul Wall Street Journal, postând scuze fictive în numele publicației

 

Deși Kjellberg rămâne unul dintre cei mai cunoscuți creatori independenți, comportamentul său iresponsabil în calitate de influencer nu este ceea ce utilizatorii ar trebui să susțină ca o față a creatorilor independenți de pe YouTube în lupta "Creator vs. Corporation", pe care Pewdiepie a folosit-o pentru a stimula abonații.

India vs restul lumii (“India vs. the World”)

Nici retorica directorului T-series - “India vs. the World” - nu reprezintă un comportament adecvat. Videoclipul său de pe Twitter, în care descrie ascensiunea T-Series ca un moment istoric pentru India, vine odată cu creșterea naționalismul în țară după un atac cu bombă din luna februarie - care a ucis 40 de persoane în Kashmir și o confruntare militară între forțele pakistaneze și cele indiene.

Într-un videoclip realizat de canalul YouTube Asian Boss, despre ce cred indienii despre duelul dintre PewDiePie și T-Series, cei intervievați și-au legat sprijinul pentru canalul indian de sprijinul lor pentru țară. O femeie chiar a declarat că indienii ar trebui să se aboneze la T-Series nu doar pentru muzica hindi, ci și pentru că "T-Series a făcut multe pentru țară".

Nu este clar ce a făcut T-Series pentru India, în afară de eliminarea tuturor melodiilor pakistaneze de pe canalul lor YouTube. 
După cum a spus unul dintre cei intervievați de echipa Asian Boss, "conceptul de naționalitate nu are nimic de-a face cu YouTube". Folosind retorica naționalistă în lupta Pewdiepie vs T-Series, Kumar amenință ideea că YouTube este o comunitate globală pentru a-și mări numărul de abonați de pe canalul său.

Dacă ești îngrijorat că YouTube va fi acaparat de corporații sau ești încântat de diversitatea creatorilor și a conținutului de pe platforma video, nu trebuie să urmărești lupta dintre PewDiePie și T-Series. Ambele canale au fost iresponsabile, acordând prioritate creșterii canalelor lor, în loc să contureze crearea unei comunități sănătoase. 

Vizualizari
3060
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Marius
Dsaf
Ceea ce autorul articolului habar'nare sau nu intelege este ca 'cel mai urmarit' este diferit de 'numarul de subscriberi'.
T-series are mult mai multe vizualizari si face mult mai mult bani din youtube decat pewdiepie.
In ultimele 30 de zile de exemplu
T-series are aproape 3 miliarde de vizualizari (2.700 milioane)
pewdiepie are aproape 300 de milioane de vizualizari de zece ori mai putin; cu acestea nu se afla nici macar in top 10, in topul socialblade se afla abia pe pozitia 91.

Prin urmare articolul devine irelevant.