6 recomandări pentru cumpărături online în siguranță de la specialiști în eCommerce
Raluca Abrihan

6 recomandări pentru cumpărături online în siguranță de la specialiști în eCommerce

Thumbnail

Cumpărăturile online au devenit normalitate pentru mulți români, mai ales în ultimele luni. În același timp este important să ne asigurăm că facem cumpărături în siguranță, fără riscuri de fraudă sau posibilitatea de a fi dezamăgiți. Iată câteva recomandări de la specialiştii unui magazin online de fashion.

Dacă până la finalul lui 2019 doar 3 milioane de români cumpăraseră online în ultimele 12 luni, se preconizează ca cifra aceasta să crească cu cel puțin 50% în 2020. Și atunci noii cumpărători online ar trebui să știe la ce să se aștepte și cum se pot asigura că realizează cumpărături online în siguranță și că vor primi ceea ce se așteaptă.

Conform raportului GPeC și ARMO, la finalul anului 2019 piața de comerț online din România avea valoarea de 4,3 miliarde de EUR.

Printre beneficiile shopping-ului online enumerate de români se află economia de timp și varietatea mare de produse. În privința celor care nu cumpărau online, frica de fraudă era unul dintre principalele motive de îngrijorare, urmată de frica de a nu cumpăra un produs care nu este original. Aceste îngrijorări se traduceau și într-un procent de doar 20% de cumpărători online care plăteau cu cardul deoarece nu aveau încredere în comercianții online.

În ultimele luni, pandemia și izolarea la domiciliu au făcut ca shopping-ul online să devină parte din viața nonastră de zi cu zi, iar specialiștii în e-commerce se așteaptă în acest an la o creștere cu cel puțin 50% a pieței de e-commerce din România.

Odată cu creșterea numărului de români care cumpără pentru prima oară online, este important ca aceștia să știe de ce să se ferească atunci când fac shopping online și să cunoască principalele măsuri de siguranță pe care le pot lua astfel încât să se bucure de cumpărături online în deplină siguranță.

Iată câteva recomandări ale specialiștilor e-commerce din echipa ANSWEAR:

  1. Certificatul SSL asigură siguranța datelor tale în magazinul online

Pentru siguranța cumpărătorului este foarte important ca magazinul online de pe care urmează să se facă cumpărături să aibă un certificat SSL activ. Certificatul SSL este folosit pentru a asigura conexiunea de internet sigură și a asigura confidențialitatea informației transmise, cum ar fi datele clienților dintr-un magazin online. Datorită certificatului SSL poți fi sigur că site-ul magazinului online pe care îl folosești și de pe care cumperi este de încredere și că datele tale vor fi în siguranță. Este foarte simplu să verifici că o pagină web are certificat SSL - în bara de adrese a browserului trebuie să apară https:// în loc de http://.

  1. Istoricul și reputația magazinului online

Încrederea clienților și reputația magazinului online sunt câștigate și construite în ani de zile. Ca urmare, este mai sigur să cumperi din magazine online deja cunoscute și folosite și de alți clienți. Înainte de a cumpăra, verifică pagina Despre Noi a magazinului online și vezi care este anul de lansare al acestuia, țările în care are operațiuni, premiile primite și review-urile clienților. Astfel de informații pot fi găsite atât pe website în pagina Despre Noi, cât și pe paginile și profilurile de social media ale respectivului magazin online. Informațiile generale despre magazinul online precum denumirea firmei, numărul de identificare fiscală, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului și alte informații de natură juridică și fiscală te pot ajuta să identifici mai bine firma respectivă. De asemenea, nu uita să verifici Termenii și Condițiile, Politica de Confidențialitate și pagina de Contact a site-ului, precum și informațiile cu privire la livrare și retur pentru a verifica dacă toate drepturile tale de consumator vor fi respectate.

  1. Review-urile și opiniile altor clienți

Acum poți verifica foarte ușor istoricul unui magazin online verificând review-urile din social media, de pe Google, de pe Compari.ro sau TRUSTED.ro despre respectivul magazin online. Poți de asemenea să cauți magazinul online pe Google sau pe Youtube și vei găsi mai mult ca sigur păreri ale clienților care au scris despre respectivul magazyn online sau video-uri de unboxing de pe Google. Conform specialiștilor în e-commerce, 80% dintre clienți se decid să cumpere de la un magazin online după ce citesc opinia altor clienți și review-urile acestora. Cele mai potrivite surse sunt review-urile din social media întrucât acolo implică un grad mai mic de anonimitate și review-urile respective sunt asumate de persoana care le-a scris. Întotdeauna vor exista și probleme, dar este bine să vezi dacă acestea sunt legate de întârzieri la livrare sau de situații mai grave, cum ar fi produsele care nu sunt originale sau alte tipuri de probleme. Cu cât un magazin online are mai multe review-uri și comentarii cu atât este mai bine.

“Când citim review-urile unui magazin online, trebuie să facem diferența între opinia exprimată într-un moment de tensiune al clientului și opinia obiectivă sau chiar însoțită de fotografii demonstrative. Este bine cunoscut faptul că un client nemulțumit își va exprima public opinia întotdeauna, în timp ce clienții multumiți nu revin foarte des pentru a oferi un rating magazinului online. În acest sens, cel mai bine este să verificam opiniile clienților pe platforme cât mai diferite: Facebook, Google, Compari.roTrusted.ro, Instagram, etc.”, spune Georgiana Pana, marketing manager ANSWEAR.ro.

  1. Metodele de plată

Un magazin online sigur este un magazin online care permite metode de plată sigure. Varietatea metodelor de plată disponibile într-un magazin online este o dovadă în plus a credibilității respectivului magazin. Dacă îți este teamă că nu îți vor fi livrate produsele, poți alege întotdeauna plata ramburs la livrare. Totuși, nu uita că în perioada pandemiei, plățile online cu cardul sunt cea mai sigură metodă de plată. De aceea, specialiștii e-commerce confirmă că în perioada pandemiei, plățile online cu cardul au crescut ca volum cu 50%.

  1. Costurile și timpul de livrare

Înainte de a confirma comanda și a face plata online cu cardul, este bine să verifici costurile de livrare și alte eventuale costuri ascunse ce pot apărea. Un magazin online de încredere te informează de la început în mod transparent cu privire la prețul final al produselor, costul livrării, precum și data de livrare și informațiile despre cum se poate realiza returul. Feriți-vă de magazinele online unde costurile și timpul de livrare sunt ascunse sau nu sunt comunicate pentru că ar putea exista riscul să plătești online cu cardul și să rămâi cu banii blocați o bună perioadă de vreme înainte de a primi produsele.

  1. Măsurile de siguranță în timpul pandemiei

Măsurile de siguranță menționate anterior sunt universale și vor fi valabile oricând. Se aplică atât pentru siguranța datelor tale, cât și pentru siguranța banilor tăi. În perioada pandemiei coronavirus, siguranța ta și a familiei tale au devenit prioritare. Înainte de a cumpăra online, mulți clienți se întreabă dacă produsele comandate nu sunt contaminate cu virusuri și microbi transferați de angajații magazinului online sau de firma de curierat. Desigur, magazinele online nu sunt obligate să informeze cum procedează pentru a asigura siguranța produselor împachetate și trimise către clienți, dar astfel de informații asigură încrederea clienților și elimină frica.

Parallax

Vizualizari
893
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings