Cum îți promovezi startup-ul: 8 sfaturi utile pentru prezența pe platformele de social media
Adi Iacob

Cum îți promovezi startup-ul: 8 sfaturi utile pentru prezența pe platformele de social media

Thumbnail

Prezența pe platformele de social media devine o parte tot mai importantă a operațiunilor startup-urilor aflate la început de drum. De la alegerea canalelor potrivite, până la stabilirea obiectivelor și măsurarea impactului, există multe lucruri pe care trebuie să te gândești atunci când plănuiești modul în care te îți prezinți afacerea pe rețelele de socializare.

Alege platformele pe care te promovezi

Ia în considerare platforma de social media pe care sunt potențialii clienți. 

  • În cazul unui startup B2B ― concentrează-te pe LinkedIn. 
  • Realizezi produse personalizate ― investește timp pe canale cu impact vizual precum Instagram.

Stabilește obiectivele 

Trebuie să iei în considerare obiectivele tale înainte de a investi timp și bani pe canalele de social media. 

  • Vrei să ajungi la cât mai mulți potențiali clienți pentru a vinde mai multe produse? 
  • Vrei să atragi talente pentru startup-ul tău?
  • Vrei să audă cât mai multă lume de startup-ului tău? 

Înțelegerea scopurilor îți va oferi obiective concrete și te va ajuta să organizezi mai bine conținutul pe care îl publici pe rețelele de socializare, scrie eu-startups.com.

Postează constant

Respectarea unui calendar al postărilor pe rețelele de socializare va ajuta clienții să te găsească, să aibă încredere în afacerea ta și să înțeleagă brandul. 

Recomandare specialiștilor este să stabilești un calendar de conținut pentru a vizualiza mai bine ceea ce dorești să publici pe paginile afacerii. De asemenea, acest lucru te va ajuta să economisești timp pe termen lung.

Postează conținut de calitate

Deși postarea regulată este importantă, asigură-te că ceea ce publici are valoare pentru cei care te urmăresc. Încearcă să postezi doar conținut informativ, educativ sau amuzant (dacă acest lucru funcționează în cazul afacerii tale).

Această strategie include actualizări privind etapele de finanțare, informații despre echipa startup-ului și progrese în ceea ce privește produsele pe care le dezvolți.

Folosește instrumente online 

În cazul startup-urilor, timpul și banii ar putea fi limitați. Dacă nu poți angaja un specialist care să se ocupe de prezența brandului pe canalele de social media, instrumente precum Hootsuite, TweetdeckBuffer sau Odoo oferă anumite funcții gratuite care te pot ajuta să gestionezi modul în care te prezinți pe rețelele de socializare. Acestea te pot ajuta să planifici postări în avans și nu va mai fi nevoie să te ocupi de acest lucru zilnic.

Implică-ți clienții în călătoria ta

Unul dintre numeroasele beneficii ale prezenței din timp pe rețelele de socializare este oportunitatea unui dialog bidirecțional. Dacă creezi un produs sau serviciu nou, rețelele de socializare îți oferă o modalitate ușoară pentru a implica clienții în această călătorie. 

Utilizați instrumente precum sondajelele pentru a le auzi ideile și ei te vor ajuta să construiești ceea ce își doresc clienții.

Găsește cea mai bună perioadă din zi pentru postări 

O modalitate ușoară de a obține mai multă expunere este de a posta atunci când cea mai mare parte din audiență este online. Odată cu crearea unei pagini pe rețelele de socializare vei avea acces la analize, care sunt o sursă bună de informații. 
Acordă atenție analizelor care indică perioada în care urmăritorii sunt cei mai activi, cine sunt, unde sunt și la ce postări răspund. Hootesuit, de exemplu, recomandă postarea în timpul dimineții și în seara zilei de miercuri, pentru că atunci este momentul în care cei mai mulți utilizatori din întreaga lume sunt activi.

Răspunde la comentarii

Răspunde la comentarii pentru a cunoaște cine sunt urmăritorii și pentru a crea o legătură cu ei. Aceștia sunt oameni adevărați cărora le place brandul, așa că un răspuns la întrebările lor va aduce valoare imaginii afacerii. Urmăritorii trebuie să știe că prețuiești angajamentul lor și vor crea o comunitate activă și primitoare pe paginile brandului.

Acceptă feedback-ul negativ

Feedback-ul negativ pe social media poate fi o situație provocatoare. Dar în loc să ascunzi aceste păreri, acordă timp pentru a aborda plângerile într-un mod matur și empatic. 

Parallax

Vizualizari
520
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings