Cum creezi o pagina de produs eficientă
Luminita Pirvu

Cum creezi o pagina de produs eficientă

Thumbnail

Pentru magazinele online prezentarea paginii de produs este extrem de importantă în interacțiunea clientului cu afacerea. Studiile arată că atunci cînd utilizatorii ajung la descrierea produsului și constată că lipsesc informatii utile sau observă ceva care nu le inspiră încredere părăsesc site-ul imediat. Pentru a evita astfel de situații există câteva reguli de bază care trebuie respectate.

"Majoritatea soluțiilor de ecommerce (CMS - Content Management System) rezolvă de la bun început aspectele tehnice însă din punct de vedere al vânzărilor, al marketing-ului este foarte important să întelegi clienții și cum cumpără ei", susține Toma Grozăvescu marketer și fondator al agenției Smarters.

Marketerul explică pentru StartupCafe.ro cât de importantă este pagina de produs și care sunt elementele care nu pot lipsi din prezentarea unui site.

Descrierea. Fiecare website trebuie să aibă o secțiune pentru descrierea produsului, recomandarea mea fiind să existe două. Una scurtă, care să vină în lateralul imaginii și în care să fie incluse de obicei beneficii și o altă descriere care să aibe mai multe detalii, mai jos.

Butonul - Call to action. Butonul de „Cumpără” sau „Adaugă în coș” trebuie să iasă în evidență, să fie vizibil și restul designului să îl scoată în evidență. De asemenea, recomandarea este să fie cât mai aproape de beneficiile produsului.

Prețul. Dacă ai un discount, acesta trebuie să fie vizibil, foarte vizibil.

Imagine/Video cu produsul. Cu toții vrem să vedem ce cumpărăm, și asta e cu atât mai important în mediul online. Investește în poze de calitate cu produsele tale, toate studiile arată că sunt unul din cele mai importante elemente ale unei pagini de vânzări. De asemenea, recomandat este să se foloseasa și imagini în care produsul este folosit/purtat, nu doar pe fundal alb.

Testimoniale și review-uri. Dovada socială, mai ales într-o perioadă când avem de ales din atât de multe opțiuni, este una din cele mai puternice tactici de persuasiune. De aceea, magazinele mari insistă să lași un review după ce ai achiziționat un produs.

Crossselling și Upselling. Dacă vrem să mărim valoarea coșului de cumpărături al clientului, pe pagina produsului sau după ce dă adaugă în coș acesta trebuie să vadă „Produse recomandate” sau „S-ar putea să te intereseze și”. Atât produse compatibile cu cel care îl interesează, cât și altele mai scumpe.

Live chat. Din experiență am văzut că oamenilor le este mult, mult mai confortabil să apese pe căsuța de Live Chat și să te întrebe despre nedumeririle lor. Le este mult mai ușor decât să meargă la pagina de Contact și să completeze un formular, sau să copieze adresa de email și să scrie un email altundeva.

Breadcrumbs. Acestea sunt un fel de index, îi arată utilizatorului unde este pe site și poate naviga ușor spre o pagină anterioară. În plus, ajută mult la SEO.

Livrarea și Politica de retur. Una din principalele frici legat de magazinele online e faptul că plătim și nu mai primim nimic, sau primim produsul greșit. Pune în descrierea produsului, sau undeva vizibil link-uri către aceste două pagini. Chiar dacă 90% din oameni nu vor da click pe ele, îi va face mai liniștiți.

Tool-uri gratuite sau ieftine pentru prezentarea unui produs:

  • GIMP - pentru editare foto se poate folosi varianta gratuită și open source a Adobe Photoshop.
  • Canva - au o versiune gratuită a instrumentului lor.
  • Quik, Videoshop și VivaVideo - pentru editarea video - cele trei aplicații de mobil sunt incredibil de ușor de folosit și par a fi cele mai bune. De asemenea, cei care folosesc Apple au și iMovie care face o treabă bună pentru un instrument gratuit.
  • Google Analytics - pentru a vedea timpul petrecut de clienți pe pagina produsului, timpul de încărcare pentru a descoperi eventuale erori tehnice etc.
  • Hotjar - pentru a vedea unde dau click clienții sau chiar să vedem înregistrări (anonime) ale ecranului acestora, pentru a înțelege exact cum interacționează cu pagina magazinului.
  • AIDA - structurile și checklist-urile sunt unul din cele mai importante arme din arsenalul oricui vrea să creeze descrieri care vând. Modele precum  și alte structuri ne pot ajuta să scriem într-un mod constant descrieri bune. Dacă descoperi astfel de structuri, în timp ce citești, salvează-le!
Parallax

Vizualizari
1348
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
D
Ale
si eu m-am oprit din citit la "să aibe".
"Jurnalistii" din ziua de azi...

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings