Cum poți să reduci costurile cu deschiderea unui magazin online
Raluca Abrihan

Cum poți să reduci costurile cu deschiderea unui magazin online

Thumbnail

Comerțul online din România se află în continuă creștere, motiv pentru care tentația de a deschide magazine online noi este mare. Cu siguranță, cei mai mulți dintre cei care au o astfel de idee se gândesc cum ar putea să-și asume cât mai puține riscuri, în cazul în care afacerea nu va avea succes, susţin specialiştii unei companii de software pentru eCommerce.

Unul dintre motivele principale pentru care mulți antreprenori aflați la început nu se tem să investească într-o asemenea afacere este acela că, în comparație cu un magazin fizic, necesită costuri mult mai mici. În plus, sunt motivați și de evoluția spectaculoasă a pieței din ultimii ani, dar și de avantajele pe care le are față de comerțul tradițional.

„Piața de eCommerce din România este deosebit de atrăgătoare pentru antreprenorii aflați la început de drum sau interesați de a-și deschide un nou canal de vânzare prin Internet. Cu o creștere de peste 30% de la un an la altul, eCommerce-ul promite un start rapid în afaceri și un business deosebit de flexibil”, declară Doina Vîlceanu, business development manager în cadrul ContentSpeed, jucător local pieței locale de software pentru sectorul de eCommerce.

Potrivit ContentSpeed, antreprenorii au nevoie de un plan de afaceri, care să-i ajute să-și clarifice atât nevoile actuale, cât și nevoile afacerii în viitor. Cu toate acestea, este foarte greu să anticipezi dacă o idee va avea succes sau nu, chiar dacă sectorul se află într-o creștere continuă de mai bine de un deceniu.

Ultimul raport GPeC indică în 2018 o dublare a numărului de magazine online, de la 7.000 în anul 2017 la aproape 15.000 anul trecut. Cu toate acestea, adevărul este că nu toate performează, iar foarte multe dintre acestea nici măcar nu sunt active sau le lipsesc componente vitale pentru o asemenea afacere.

„Din păcate, încă foarte multe așa-zise «magazine online» nu au nici măcar strictul necesar. Deja de câțiva ani discutăm despre «mobile friendly», «mobile first», despre faptul că traficul de pe mobil l-a depășit pe cel de pe desktop, dar încă mai avem magazine online care nu au o versiune responsivă pentru mobil. Practic, uitându-ne pe mai multe statistici, maximum 20% dintre magazinele online din România generează un număr relevant de comenzi”, completează Doina Vîlceanu.

Nu în ultimul rând, administrarea unui magazin online poate fi o problemă pentru cei care nu au experiență cu acest tip de comerț. Care este alternativa cea mai bună?

Investițiile inițiale pot fi menținute la un nivel minim prin închirierea unei platforme

În aceste condiții, dacă nu ești o companie mare, care are un plan de business solid și resurse financiare consistente, dar dacă nu vrei să ratezi ocazia de a încerca o idee de afacere în online, cea mai bună alternativă este închirierea unui magazin online.

„Orice magazin online creat de la zero, adică fără a avea la bază o platformă preexistentă, va costa enorm de mult. Doar companiile foarte mari, cu fluxuri complexe și atipice, ar putea să se gândească la astfel de soluții.

Dacă ești la început de drum, a opta pentru o soluție SaaS (Software as a Service), adică o platformă eCommerce de închiriat, este soluția ideală, în special pentru persoanele care nu sunt foarte tehnice sau care încă testează modelul lor de business. La nivel mondial, opțiunea de închiriere pentru orice fel de software este într-o ascensiune fulminantă. Comparativ cu achiziționarea licențelor, o astfel de opțiune îți oferă flexibilitate și menținerea investițiilor la un nivel minim și cu predictibilitate maximă.

Concret, în acest model, contra unei sume lunare, închiriezi o platformă de magazin online găzduită și având deja sute de funcționalități din care să alegi combinația de care ai nevoie. Este o soluție fără investiție inițială foarte mare și are ca avantaj faptul că nu ai nevoie de abilități tehnice deosebite pentru a crea sau administra magazinul online”, explică Doina Vîlceanu.

Companiile mari pot închiria platforme pentru a testa noi modele de business

Închirierea platformelor este o soluție inclusiv pentru companiile mari din retail sau distribuție tradițională, dar care vor să-și țină sub control cheltuielile, în special în condițiile în care nu au experiență cu tot ce presupune online-ul.

Companiile mari pot opta pentru închiriere pentru a testa sau valida un canal de vânzare cu care nu sunt obișnuiți. Mai multe companii mari și foarte mari, în momentul în care își deschid un nou canal de vânzare în eCommerce, pornesc cu neîncredere în rezultate. Prin urmare, și investiția inițială este menținută la un nivel minim. Odată validată această modalitate de vânzare, adică pe măsură ce vânzările online ajung să reprezinte un procent tot mai mare din totalul cifrei de afaceri, investiția în acest canal crește.

Alegeți platforme adaptate pieței locale și scalabile

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să țină cont un antreprenor care vrea să închirieze o platformă eCommerce pentru magazinul său online este acela de a-și alege un furnizor care activează pe plan local, deoarece cunoaște specificul pieței.

„Platformele SaaS vin de obicei integrate cu principalele tool-uri de eCommerce și de marketing pentru magazine online, dar și cu principalii furnizori de servicii (firme de curierat și logistică, procesatori de plăți online, software de gestiune / POS sau ERP). Este foarte importantă alegerea unui furnizor local, iar explicația este simplă: o platformă românească de eCommerce are avantajul de a fi perfect adaptată pieței locale, atât din punct de vedere al integrărilor cu alți furnizori, cât și al legislației în vigoare.

Marele avantaj al tău ca antreprenor din eCommerce atunci când optezi pentru o soluție SaaS este legat de profitabilitate și de lipsa bătăilor de cap: practic, cu cât investiția ta inițială în platforma de eCommerce și în costurile de setup ale magazinului online este mai mică, cu atât profitul tău va fi mai mare atunci când vei începe să vinzi”, subliniază Doina Vîlceanu.

Totodată, platfoma trebuie să fie una ușor de scalat, capabilă să crească odată cu afacerea ta, o platformă care să-ți ofere soluții în orice stadiu al business-ului, pentru că, în acest fel, nu vei fi nevoit să te muți pe o altă platformă atunci când business-ul tău va crește, din cauză că nu-ți poate pune la dispoziție serviciile și tool-urile de care ai nevoie. Prin urmare, alege un furnizor cu un portofoliu dovedit de mari jucători, preferabil din nișa ta de produse. Dacă brandurile de renume aleg să lucreze cu acel furnizor, reiese că au funcționalitățile necesare și afacerii tale la un moment dat și, desigur, denotă și seriozitatea furnizorului.

Un alt aspect important de care trebuie să ținem cont neapărat atunci când alegem o platformă de eCommerce este suportul tehnic. Vei avea la cine să apelezi ulterior pentru întrebări și îndrumări? Vei beneficia de mentenanță, garanție și noi module? Cu alte cuvinte, alege bine furnizorul sau echipa cu care vei colabora, mai arată analiza citată.

Vizualizari
1459
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings