Ce softuri cumără firmele şi câţi bani dau pe ele
Raluca Abrihan

Ce softuri cumără firmele şi câţi bani dau pe ele

Thumbnail

Tendințele internaționale din industria de comerț electronic cu produse și servicii digitale arată că produsele software și serviciile vândute pe bază de abonament (subscripție) au contribuit cu 77% în vânzările totale la nivel global, potrivit unui studiu al unei platforme de monetizare.

2Checkout, platforma de monetizare pentru companii ce acționează la nivel global, a publicat astăzi cea mai recentă ediție a studiului său referitor la tendințele internaționale din industria de comerț electronic cu produse și servicii digitale.

Intitulat “Digital Commerce Benchmark”, raportul se bazează pe date generate de milioane de tranzacții desfășurate prin intermediul platformei 2Checkout în perioada martie 2018 - februarie 2019. 2Checkout urmărește continuu tendințele și statisticile din industrie, oferind astfel comercianților informații-cheie care să îi ajute să ia cele mai bune decizii de business.

Dintre concluziile raportului putem enumera următoarele:

Vânzarea de servicii pe bază de abonament/subscripție este în creștere

Volumul de abonamente a crescut constant în ultimii ani, astfel încât a ajuns să reprezinte 77% din vânzările totale în ultimele 12 luni, de la 76% în urmă cu un an și 75% în anul precedent.

În portofoliul de clienți 2Checkout, 81% dintre companii au vândut în ultimul an cel puțin un produs cu subscripție, un nivel similar cu predicțiile emise de compania de cercetare Gartner care consideră că, până în 2020, mai mult de 80% dintre producătorii de software vor adopta modelul de business cu vânzare pe bază de abonament.

Valoarea medie a comenzilor crește

Valoarea medie a coșului de cumpărături în ultimele 12 luni pentru software, SaaS și servicii online a crescut cu 6 USD, de la 50 USD în urmă cu un an la 56 USD în prezent. În urmă cu doi ani, valoarea medie a comenzilor era de 48 USD. Utilizarea pe scară largă a instrumentelor specifice comerțului digital precum cross-selling și up-selling în coșul de cumpărături și pe pagina de “mulțumiri pentru comanda finalizată”, prevenirea abandonării coșului, dar și a instrumentelor din interiorul aplicațiilor software și SaaS, contribuie în mod continuu la creșterea valorii medii a comenzilor.

Prin comparație, valoarea medie a tranzacțiilor efectuate de cumpărători din România a fost 39 USD în ultimele 12 luni.

Variații în metodele de plată

Cardurile Visa și MasterCard continuă să reprezinte cea mai populară metodă de plată la nivel global, cu o ușoară creștere față de anul anterior, de la 68% la 70%, urmate de PayPal cu 20% (în creștere cu un procent) și American Express care a cunoscut o ușoară scădere de la 7% la 6%. Metodele de plată locale și regionale nu trebuie nici ele ignorate, în unele țări reprezentând o pondere importantă în valoarea totală a tranzacțiilor, precum în China – Alipay (43%), iDEAL în Olanda (44%) sau Boleto în Brazilia (14%).

În România, pentru produse digitale, cumpărătorii au plătit preponderant cu carduri Visa și MasterCard (93%), urmate de PayPal (4%), transfer bancar (2%) și alte metode (1%).

Schimbări în clasamentul primelor zece țări

Statele Unite continuă să conducă în clasamentul pe națiuni în privința volumului pieței de desfacere pentru produse software, SaaS și servicii online, absorbind 49% din vânzările globale. În clasament urmează la distanță destul de mare Marea Britanie (6%), Franța (5%), Germania și Canada, care a cunoscut o ușoară creștere în ultimul an. Cele mai mari piețe în care limba principală vorbită nu este engleza reprezintă 20% din piața totală, în ușoară scădere de la 22% în urmă cu un an. România se află pe locul 23 în acest top 2Checkout.

Vizualizari
1917
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings