Ce trebuie să facă magazinele online pentru a-și îmbunătăți viteza de încărcare a site-ului pe mobile. Ce spun specialiștii  - Marketing - StartupCafe.ro
Luminita Pirvu

Ce trebuie să facă magazinele online pentru a-și îmbunătăți viteza de încărcare a site-ului pe mobile. Ce spun specialiștii 

Thumbnail

Google a anunțat că din iulie 2018 viteza de încărcare a site-ului va conta și va deveni un factor important în clasificarea căutarilor pe mobil. În România viteza de încărcare a site-urilor este direct proporțională cu viteza internetului în general. Pentru că avem un internet de mare viteză webmaster-ii site-urilor nu prea și-au făcut probleme legate de timpul de încărcare a paginilor, însă aceste calcule sunt greșite. 

"Dacă ai internet de mare viteză, prin urmare nu e nicio problemă dacă urc multe elemente pe site și timpul de încărcare crește. Nimic mai greșit aș zice eu. Dacă ai un site care se încarcă în mai mult de 3 secunde pierzi 30% din bugetele de marketing și din trafic pe useri care nu văd nici măcar logo-ul site-ului tău. Deci problema cu timpul de încărcare a site-ului este foarte importantă, mai ales după noul algoritm de ranking în Google", explică Dragos Smeu, manager general al agenției de marketing digital Mavericks.  

În România, viteza site-urilor pe mobil nu este o preocupare pentru cei care au afaceri online. 

"Din perspectiva de lucru pe care o am ca specialist în promovarea online, observ încă o adaptare greoaie a business-urilor de ecommerce la nevoile publicului care este din ce în ce mai dependent de experiența pe mobil. În piața românească sunt jucători care au înțeles importanța acestui aspect încă din 2010 și au lucrat atât la viteza de pe desktop cât și de pe mobil. Astăzi, veștile de la Google îi prinde pe aceștia cu temele făcute și cu mai puține temeri față de iulie 2018", consideră și Elena Dobre, specialist marketing digital al agenției Zarbi

Dragos Smeu și Elena Dobre explică pentru StartupCafe.ro care sunt consecințele actualizării de algoritm - numită de Google Speed Update - ce trebuie să știe și să modifice la site-urile lor cei care au afaceri online. 

Cum se poate măsura viteza site-ului 

Dragoș Smeu, Mavericks: 

  • O analiză pagină cu pagină poate duce la riscul de a nu mai vedea pădurea de crenguțe. Analizează întâi paginile unde ajung cei mai mulți vizitatori, mai apoi landing page-urile din campaniile de promovare și mai apoi la restul paginilor.

  • Prima impresie contează și de aceea cel mai important este să rezolvi problemele pentru paginile unde ajung majoritatea vizitelor. Detaliile le rezolvi după aceea.

Elena Dobre, Zarbi: 

  • Dacă cea mai bună viteză este în home-page și calculezi un indicator ponderat cu numărul de vizite, este posibil să vezi un scor general bun.

  • Recomandarea mea este să se înceapă evaluarea cu paginile care au trafic ridicat; un astfel de raport este disponibil în Analytics, cu posibilitatea de segmentare exclusivă pentru mobil. 

  • Pasul doi ar fi să simuleze trasee de achiziție în site și să lucreze la paginile din acest traseu, pentru a se asigura că fiecare etapă din vizită livrează o experiență pozitivă.

Ce înseamnă introducerea vitezei de încărcare ca factor în ranking pentru un magazin online 

Dragoș Smeu, Mavericks: 

  • Traficul organic din Google este foarte important pentru strategii de retargeting. Întotdeauna factorul principal de ranking în Google a fost relevanța iar acum relevanța se traduce și printr-o încărcare rapidă a site-ului.

  • Suntem în 2018. În 2018 ar trebui nu mai mult de 3 secunde ca site-ul tău se se încarce!

Elena Dobre, Zarbi: 

  • În primul rând reprezintă o oportunitate de business pentru dezvoltatorii de site-uri cu experiență în zona de mobil. Probabil că vor fi asaltați de cereri din partea celor care nu au astăzi un site optimizat pe mobil.  

  • Estimez că vor fi numeroase companii care vor lua în considerare inclusiv schimbarea platformei pe care este construit site-ul. Observăm la site-urile cu care lucrăm că un volum de +50% dintre vizite generate de suporturile mobile.

  • Dacă ne gândim la impactul imediat acesta se traduce în reducerea traficului din mobil ca efect al indexării deficitare în rezultatele de căutare de pe smartphone.

Investiția de resurse tehnice în optimizarea vitezei este decisivă pentru a securiza poziția dobândită probabil cu multe eforturi SEO.

Cele mai bune tool-uri cu care să analizezi viteza site-ului pe mobile

Dragoș Smeu, Mavericks: 

  • Două tool-uri gratuite: Google Analytics și Google Speed Test. Intră în Google Analytics, mergi la secțiunea de 'Behaviour' și acolo ai rapoartele despre viteza de încărcare a site-ului.

  • Acesta este primul pas; mai apoi, poți folosi Google Speed Test, un tool oferit gratuit de Google, pentru a vedea ce anume poți îmbunătăți la timpul de încărcare și ce elemente sunt cele mai mari și consumatoare de KB care duc la încărcarea greoaie.

Elena Dobre, Zarbi:

  • De foarte mulți ani, deja, Google a recomandat instrumentul gratuit Page Speed Insights. Au existat reticențe în utilizarea lui deoarece valorile evaluate reprezentau exclusiv experiența în Chrome. Recent, instrumentul de analiză a fost actualizat și indicațiile sunt mai valoroase și cuprind experiențe multiple.

  • Zona de Optimization Suggestions este un prim pas pentru a realiza quick-fixes (n.r. - remedieri rapide) în materie de viteză de încărcare. Mai departe recomand utilizarea de instrumente plătite, special concepute pentru analize avansate și un nivel de testare aprofundat.

  • Consider totuși că cel mai valoros ajutor este consultanța specializată de la dezvoltatori web cu experiență pe suporturile mobile care pot construi un plan concret de acțiuni. 

Ce se întâmplă dacă nu optmizezi site-ul

Dragoș Smeu, Mavericks:

  • Orice modificare din motorul de căutare în zona de link-uri organice nu vine cu creșteri sau scăderi burște ci mai degrabă cu o degradare cronică. La fel cum în 2016, când a fost update-ul factorului de ranking ce ține de varianta de mobile, în 2018 avem ca principal factor viteza de încărcare. Nu dispari mâine de pe prima pagină de căutări dar cu siguranță nu vei începe anul 2019 în primele rezultate.

  • Toți acești factori de ranking au în centru dorințele și nevoia userilor și sunt mai degrabă niște standarde pe care Google înceracă să le impună majorității webmasterilor și să îi forțeze să aibă un site mai bun, mai adaptat vremurilor în care trăim, mai prietenos cu utilizatorii. 

Thumbnail
http://zarbi.ro/

Elena Dobre, Zarbi:

  • Site-ul tău nu va dispărea instant dar va înregistra o reducere a poziției medii de afișare. În acest context sunt recompensate site-uri mai mici care nu aveau șanse în trecut din cauza altor elemente SEO insuficient calitative, și se pune presiune pe cei obișuiți să se regăsească în primele poziții din căutări să se actualizeze cât mai curând.

  • Este și un aspect negativ aici din perspectiva utilizatorilor care de multe ori erau dispuși să aștepte încărcarea unui site pe mobil (chiar și +3 secunde) pentru că aveau certitudinea calității conținutului. În urma acestei schimbări se vor aduce poate în fața utilizatorilor site-uri cu o calitate a conținutului îndoielnică (diversitate în ofertă, actualizări frecvente etc.) însă cu o experiență de navigare impecabilă.

Citește și 

Vizualizari
1157
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu