Adeline Cozma

Ce înseamnă SEO. Cum funționează și ce contează

Thumbnail

Se vorbește din ce în ce mai mult despre SEO și impactul major pe care acesta îl are în construirea și optimizarea unei prezențe online. Și ca oricare alt subiect mult discutat, se formează în jurul lui o serie de mituri, dar și de adevăruri. Însă povestea de astăzi se axează mai mult pe sintagma ‘a fost odată ca niciodată’, adică o introducere cât mai clară care să te ajute să înțelegi acest concept.

De ce se numește SEO?

Abrevierea SEO vine de la ‘Search Engine Optimization’, adică Optimizare Motor de Căutare și se referă la procesul de primire al traficului organic (gratuit) pe site-ul nostru web. Mai exact, se referă la modul în care motorul de căutare ordonează rezultatele în funcție de cuvintele cheie pe care noi le scriem în bara de căutare. Să luăm un exemplu:

Thumbnail

Am căutat pe Google cuvântul ‘pantofi’. În partea dreaptă a primului rezultat există un chenar verde în care scrie ‘Anunț’. Acel rezultat este unul plătit prin Google AdWords, adică site-ul epantofi.ro și-a promovat site-ul cu ajutorul acestui instrument de marketing digital.

Însă următoarele rezultate care nu au un astfel de chenar în dreapta sunt rezultate organice, care nu plătesc nimic pentru a se afla pe acele poziții. Ordinea este stabilită de motorul de căutare printr-un algoritm complex care nu este făcut public.

Deci, SEO se referă la optimizarea unor aspecte legate de site-ul nostru astfel încât să apară pe o poziție cât mai bună în căutările relevante pentru noi. În acest fel site-ul va fi mai vizibil și mai ușor de găsit de către vizitatori, iar prezența noastră online va fi îmbunătățită.

Cu ce se aseamănă un motor de căutare?

Dacă am considera fiecare site web o carte și fiecare pagină a site-ului o filă din această carte, atunci Google ar putea fi o bibliotecă în care ai acces la toate cărțile din lume. Atunci când cauți cuvinte cheie pe Google, el îți afișează o listă de rezultate ordonate în funcție de relevanță. Și pentru ca tu să găsești ceea ce cauți, motorul de căutare are în spate un algoritm foarte complex prin care ordonează acele rezultate și care nu este făcut public pentru a preveni eventualele tentative de fraudare a sistemului.

Însă există câteva criterii și sugestii care, dacă sunt luate în considerare, vor ajuta motorul de căutare să citească și să înțeleagă mai bine conținutul site-ului și apoi să îl afișeze în lista căutărilor relevante atât pentru site, cât și pentru utilizatori.

Cum funcționează sistemul?

Revenind la comparația cu biblioteca, pentru a putea găsi cele mai relevante cărți pentru utilizatori, motorul de căutare are nevoie de un sistem. Trebuie să știe ce conține fiecare carte și felul în care cărțile sunt conectate între ele, la fel cum într-o bibliotecă cărțile sunt aranjate în funcție de anumite criterii (beletristică, culinare, enciclopedii, filosofie, psihologie, etc.).

Diferența este că motorul de căutare are un sistem mult mai complex, iar categoriile sunt atât de bine interconectate între ele încât abia se deosebesc. Astfel, sistemul colectează informații despre fiecare pagină web și ia în considerare o cantitate enorm de mare de informații atunci când livrează acele rezultate ale căutărilor.

Este foarte important ca site-ul nostru web să respecte criteriile necesare algoritmului folosit de motoarele de căutare pentru a fi poziționat cât mai sus în listă și pentru a atrage cât mai mulți vizitatori.

Cuvintele contează!

Știm cu toții că ceea ce spunem și cuvintele pe care le folosim contează și au o putere mare asupra celor din jurul nostru. La fel este și pentru motoarele de căutare. Cuvintele pe care le folosești pe site-ul tău au un rol cheie în acest proces.

Atunci când cineva face o căutare despre ‘pantofi’, Google va livra o listă cu site-uri care sunt despre pantofi, adică acele site-uri care conțin acest cuvânt. Cu cât el apare mai des, cu atât motorul de cătare va acorda un scor mai bun și o poziție mai înaltă în listă a site-ului.

La fel, dacă intri într-o bibliotecă și cauți cărți despre psihologie, te vei duce la raionul care conține toate cărțile de psihologie, similar cu lista site-urilor legate de acel cuvânt cheie căutat.

Titlurile contează!

Fiecare site web are un titlu oficial. Nu este întotdeauna vizibil, însă el se găsește în mod sigur în cod. Sistemul motoarelor de căutare este atent și la acest cod pentru că de multe ori aceste titluri sumarizează întregul site sau întreaga pagină. Este similar cu titlul unei cărți, în sensul că acesta trebuie să fie foarte sugestiv pentru a explica cititorului despre ce anume este cartea. Titlurile sunt, de multe ori, simboluri ale întregului conținut și, deci, au o importanță mare.

Link-urile contează!

Da, link-urile între site-uri contează. În viață, atunci când ești un om de succes, oamenii vorbesc despre tine. La fel consideră și motorul de căutare. Când un site vorbește despre un alt site este, de cele mai multe ori, o recomandare care îi sugerează motorului de căutare faptul că acel site conține informații valoroase. Iar atunci când mai multe site-uri vorbesc despre el, motorul de căutare îl va considera ‘de succes’.

Multe persoane încearcă să păcălească motorul de căutare prin crearea sau cumpărarea unor link-uri false care să ducă pe site-ul lor. Însă motoarele de căutare își pot da seama atunci când un site are multe link-uri împrăștiate pe web și va acorda un scor mai bun link-urilor care vin din partea site-urilor de încredere și un scor mai mic celor care vin din partea altor site-uri.

Cuvintele folosite în link-uri contează!

Dacă un site conține propoziția: ‘Adidas are foarte mulți pantofi’, iar cuvântul ‘pantofi’ are trimitere către site-ul companiei Adidas, motorul de căutare va înțelege că acel site are legătură cu termenul ‘pantofi’. Astfel, când cineva va căuta ‘pantofi’, site-ul celor de la Adidas va avea o poziție bună în lista rezultatelor.

Reputația contează!

Site-urile cu un conținut actualizat care reușesc să atragă vizitatorii și care sunt recomandate prin link-uri de către alte site-uri de calitate vor atrage un scor bun și vor fi găsite pe poziții bune în listele de rezultate.

De aceea, existența unui blog care să cuprindă articole interesante pentru vizitatori poate atât să îi informeze pe aceștia cu privire la diferite aspecte având ca scop final îndeplinirea anumitor obiective (vânzare, fidelizare, atragere de clienți noi, creșterea notorietății, etc.), cât și să atragă un scor mai bun din partea motoarelor de căutare.

Desigur, acestea sunt doar câteva criterii de bază prin care să ne asigurăm ca site-ul nostru respectă cerințele motorului de căutare. Algoritmii sistemului sunt în permanentă schimbare și optimizare pentru a oferi utilizatorilor liste cu rezultate cât mai relevante pentru ei.

Însă, până la urmă, SEO înseamnă să ne asigurăm că site-ul nostru are un conținut valoros care respectă aceste criterii și cerințe ale motorului de căutare care fac site-ul nostru mai ușor de citit și de înțeles de către sistem.

Parallax

Vizualizari
169
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.988
Just for testing :

interaction: 1.06

popularity: 2.57

publishing: 2.53

expertise: 1.25

rating: 1.988

Marketing
Articole publicate : 4
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri