Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine

Deși comerțul online din România este în creştere, iar retailerii online locali și-au diversificat tot mai mult ofertele, există o tentație importantă a platformelor internaționale de cumpărături online în special în rândul tinerilor. Românii, cu un apetit ridicat pentru shopping, sunt atrași de prețurile avantajoase și de ofertele extrem de variate ale retailerilor online din străinătate, dar și de notorietatea unor branduri precum Amazon sau eBay.

 
 

Peste jumătate (59%) dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au făcut cumpărături, în ultimul an, pe cel puțin un magazin online din străinătate, cum ar fi Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba, arată un studiu realizat de iSense Solutions.

Cel mai popular este Amazon – 88% dintre românii din mediul urban au auzit de acest retailer și 84% îl vor prezent și pe piața locală.

 
 

Topul popularității este urmat de eBay, de care au auzit 84% dintre românii din mediul urban, dar și de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS și Target (14%). În schimb, clasamentul vânzărilor este complet diferit. În ultimele 12 luni, cei mai mulți români din mediul urban au făcut cumpărături online prin intermediul AliExpress (21%), în timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% – pe Amazon, iar 5% – pe Alibaba.

Nu există diferențe pe categoriile de vârste pentru Amazon și eBay, în schimb semnificativ mai mulți tineri sub 35 de ani au auzit de AliExpress (81% vs. 37% dintre persoanele peste 35 de ani), AliBaba (62% vs. 49%), BestBuy (39% vs. 18%), ASOS (25% vs. 9%) și Etsy (21% vs. 4%). De asemenea, 32% dintre tinerii sub 35 de ani au făcut cumpărături pe Aliexpress (vs. 16% dintre cei peste 35 de ani), iar 20% pe eBay (vs. 12%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 546 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de încredere de 95%.