Raluca Abrihan
Tot mai multe firme sunt interesate de dezvoltarea de strategii YoutubeAds și video content, arată o agenție românească de marketing online. De ce buget are nevoie o firmă din România pentru a atinge 1.000.000 de vizionări pentru un anunţ pe platforma Youtube.
Cum prezența publicului din România în platforma Youtube crește de la an la an, interesant de știut este că poți atinge 1.000.000 de vizionări ale anunțului tău cu un buget aproximativ de 4.500 de euro în platforma Youtube, arată datele oferite de Canopy, în cadrul unui eveniment organizat de Google.
Online marketing-ul nu se mai rezumă doar la click-uri, costuri per click, conversii sau cost per conversie, ci provocarea pentru companii este aceea de a fi memorabile, astfel încât oamenii să povestească despre inițiativele lor cu fiecare ocazie de pe care o au.
Însă, intuitiv, multe business-uri își doresc în activitățile lor online rezultate imediate, iar faptul că totul este măsurabil crește riscul de a nu se vedea mai departe de click-uri&co, mai arată reprezentanţii agenţiei.
În România încă ne uităm foarte mult la televizor, dar vedem o schimbare la modul în care oamenii folosesc dispozitivele TV.
Televizorul este ecranul care a înregistrat cea mai mare creștere în ceea ce privește vizionarea de conținut pe YouTube.
În Uniunea Europeană, timpul de vizionare a conținutului de pe YouTube, pe ecranul televizorului, a crescut cu 45% față de anul trecut.
Televizorul a fost adăugat ca tip de dispozitiv în „targetarea” și raportarea campaniilor în Google Ads and Display & Video 360, alături de computere, telefoane mobile și tablete.
În prezent pot fi adaptate campaniile specific pentru televizoarele conectate la internet, explică Aneta Pleșa, Google Romania.
O parte din acest public care vizionează conținut online pe TV face parte din ceea ce numim “light TV viewers”, cei care urmăresc mai puțin de o oră pe zi televiziunile prin cablu. Acum această audiență de poate fi accesată de către publicitari pe YouTube.
La sfârșitul lui 2017 a fost introdus în România un format nou de anunț video: bumper ads. Acestea sunt videouri publicitare de șase secunde, livrate în special pe dispozitivele mobile.
Este un format la care nu se poate da „skip”, folosit în promovare pentru reach, teasing sau reminder, pentru oferte sau lansări. A început să fie folosit de foarte multe branduri în 2018 și acum este inclus în majoritatea strategiilor video.
Tot în urmă cu doi ani s-au implementat multe campanii video care folosesc funcționalitatea povestirii secvențiale pe YouTube. Putem gândi o succesiune de formate și mesaje care să fie livrate în aceeași ordine pentru oricare utilizator din publicul țintă sau care să țină cont de interacțiunea cu videoul anterior, a mai spus reprezentanta Google România.