Claudiu Zamfir
În ziua de 15 noiembrie, când majoritatea comercianților parteneri au derulat campania promoțională Black Friday 2019, numărul tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu circa 90% comparativ cu ediția de anul trecut, arată datele procesatorului de plăți electronice Netopia Payments, citat de Mediafax.
Suma medie cheltuită online cu cardul în ediția din acest an a evenimentului Black Friday a fost de circa 300 lei, în scădere cu 10% față de 2018, datorită reducerilor aplicate de comercianți. Cea mai mare tranzacție procesată de Netopia Payments în perioada de referință s-a ridicat la cca. 44.000 lei și a constat în plata unei comenzi din categoria home&deco.
„Românii au profitat din plin de reducerile aplicate de comercianți în această ediție a campaniei Black Friday. Mulți dintre ei au ales plata online cu cardul, lucru care se poate observa și în creșterea substanțială a numărului de tranzacții procesate, aproape dublu față de anul trecut”, declară Antonio Eram, CEO și fondator Netopia Payments.
Conform datelor Netopia, 55% din totalul tranzacțiilor procesate de Black Friday 2019 au fost realizate de pe dispozitive mobile, cu 5% mai puțin față de o zi obișnuită, ceea ce denotă tendința conform căreia, în ziua de Black Friday, o mare parte dintre români preferă în continuare desktop-ul pentru o accesare mai rapidă a ofertelor speciale ale magazinelor.
În același timp, având în vedere creșterea considerabilă a volumului tranzacțiilor, numărul celor care au ales să facă cumpărături de Black Friday de pe dispozitive mobile a fost în creștere cu 60% comparativ cu ediția precedentă. Potrivit companiei, una din zece tranzacții înregistrate de Black Friday a fost efectuată instant prin simpla scanare a codului QR afișat în pagina de plată a comercianților online parteneri, prin intermediul aplicației mobil Pay Wallet.