VIDEO Unul dintre cei mai faimoşi specialişti în marketing: Firmele care nu se schimbă, dispar
Raluca Abrihan

VIDEO Unul dintre cei mai faimoşi specialişti în marketing: Firmele care nu se schimbă, dispar

Thumbnail

Andy Lark, specialist în marketing şi digital, autor al unor cărţi bestseller pe Amazon, a explicat pentru StartupCafe.ro de ce firmele trebuie să fie mereu pregătite de schimbare, iar strategiile trebuie făcute pe termen mediu şi lung. Ce trebuie să urmărească firmele din online.

În interviul video, Andy Lark a vorbit despre:

  • Nevoia de schimbare a afacerilor.

Afacerile trebuie să înţeleagă că fie că ele vor să se schimbe sau nu, în jur se petrece un număr imens de schimbări. Iar schimbarea lor nu este condusă de companiile de tehnologie sau de guverne, este condusă de consumatori. Iar consumatorii cresc nivelul în care interacţionază cu brandurile, modului în care cumpără produse, a modului în care caută produse. Este doar un exemplu de a arăta că dacă afacerile nu se adaptează şi nu se schimbă pentru a reflecta felul în care se schimbă consumatorii, atunci vor rămâne în urmă.

Cred că există o nevoie constantă de schimbare, dar cred că în funcţie de ce tip de afacere ai trebuie să vii cu o viziune pe termen mediu şi lung pentru ce vei face cu afacerea ta.

Aşa că, cred că unde greşesc oamenii este că se uită doar la următoarele 3 luni şi zic că nu au cum să o facă, în loc să zică că în următoarele 12 sau 24 de luni vom lucra la o experienţă pentru mobil extraordinară pentru cafeneaua noastră sau pentru curăţătoria noastră.

  • Top strategii. Atenţie la zona de mobile.

Cred că trebuie să se concentreze pe zona în care se află clienţii, iar clienţii sunt pe mobil. Şi cred că trebuie să vă uitaţi, în primul rând la cum vă prezintaţi afacerea pe dispozitivele mobile, pentru că nu mai este vorba doar de digital. Totul este digital acum.

Al doilea lucru la care trebuie să te uitaţi sunt “momentele de îndoială, dorinţele şi satisfacţiile”. Şi trebuie să devii un observator deştept pentru a vedea dacă clienţii tăi sunt fericiţi, sunt trişti, sunt confuzi. Şi să urmăreşti modalităţile prin care poţi să creezi noi experienţe care să umple acele goluri şi poţi să faci asta în digital sau în mediul fizic, sunt multe lucruri pe care le poţi face. Aşa că, nu orice răspuns se referă la digital, dar trebuie să devii un observator foarte bun al momentelor de îndoială, dorinţă şi satisfacţie.

  • Afacerile mici, ameninţate de “marii rechini”.

În realitate, 60-70% din economia globală este dominată de afacerile mici. Economia afacerilor mici deţine cea mai mare parte din majoritatea economiilor. Multe afaceri mici au un succes important, in comparaţie cu afacerile mari.

De unde sunt eu, în Australia, de exemplu Starbucks o duce destul de rău pentru că nu a reuşit să concureze cu lanţurile locale de cafenele. De ce? Pentru că acestea vin cu produse, servicii şi mâncare mai bune. Este esenţial să nu vii cu produse şi servicii inferioare astfel încât oamenii să se ducă spre jucătorii mari. Secretul celor care construiesc branduri puternice este să se concentreze pe felul în care să creeze experiente uimitoare şi de acolo să înceapă să construiescă.

Mobilul este principalul spaţiu în care oamenii interacţionează acum, caută şi creează legături. Aşa că ai face bine să înţelegi mobilul si să îl faci să funcţioneze. Şi trebuie să faci lucrurile de bază foarte bine. Am fost într-un restaurant în Bucureşti aseară şi le-am spus: ştiţi că atunci când cauţi locul pe Google Maps scrie că încasaţi doar cash. Mi-au răspuns: nu acceptăm doar plata cash, se poate plăti şi cu cardul, se poate plăti şi cu bitcoin. Atunci trebuie să vă actualizaţi profilul de pe Google imediat pentru că acolo scrie că primiţi doar plata cash şi asta vă alungă orice turist străin. Este un exemplu bun de restaurnt mic şi foarte bun care trebuie să fie atent la lucrurile de bază din zona de mobil. Drept urmare nu este vorba doar de părţile complicate, este foarte important să-ţi pui la punct părţile de bază.

Marea lecţie a ultimilor ani, companiile se pricep cel mai bine la a crea experienţe şi de a percepe digitalul doar ca pe o modalitate de a crea experienţe. Digitalul nu este răspunsul la problemă, el te poate ajuta să creezi experienţe grozave dar scopul final este să le pui cum trebuie în aplicare.

Andy Lark a vorbit în cadrul evenimetului de tehnologie GoTech.

Vizualizari
891
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings