Ți-ai trimite copilul la școală cu UBER? BMW bagă milioane de dolari într-un fel de UBER pentru copii - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Ți-ai trimite copilul la școală cu UBER? BMW bagă milioane de dolari într-un fel de UBER pentru copii

Thumbnail

Cine și-ar trimite copilul la școală cu un șofer oarecare, printr-o aplicație gen UBER? Un startup de transport în regim ride-sharing este folosit de părinți, în SUA, pentru a-și trimite copiii la școală în siguranță, iar acum a obținut o investiție de 40 de milioane de dolari de la BMW și alți investitori.

Startup-ul Zūm spune că a transportat 500.000 de elevi cu mașinile șoferilor parteneri, din 2015 până în prezent, în orașele în care operează, cum ar fi San Francisco, Los Angeles, San Diego, Dallas sau Chicago.

În plus față de aplicațiile de ridesharing prezente și în România, startupul american susține că are un sistem complex de selecție și control al șoferilor parteneri. Printre altele, firma îi amprentează pe șoferii care se înrolează în aplicație și le face verificări privind cazierul judiciar. De asemenea, șoferii trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani, un permis auto „curat” și experiență în lucrul cu copiii.

Totodată, mașinile trebuie să fie cu 4 uși (cel puțin), să fi fost fabricate în 2009 sau mai recent și să aibă o stare foarte bună.

Zūm susține că șoferii parteneri care duc copiii la școală prin aplicația sa pot câștiga și 750 de dolari pe săptămână, în SUA. Suma nu este mică deloc având în vedere că șoferii nu muncesc atât de mult ca cei care operează prin Uber sau Taxify, de exemplu, pentru simplul motiv că sunt doar anumite ore la care elevii se duc sau vin de la școală.

Pentru a câștiga încrederea utilizatorilor, aplicația de mobil oferă părinților și școlilor posibilitatea de a urmări permanent mașinile care îi transportă pe cei mici la și de la școală.

Recent, Zum a obținut o investiție serie C de la BMW i Ventures, fondul de investiții al puternicului producător auto german, pentru a încheia noi parteneriate cu școlile din SUA și pentru a dezvolta și mai mult tehnologia de supraveghere a mașinilor prin GPS.

Potrivit TechCrunch.com, runda de investiții, condusă de BMW i Ventures, se ridică la 40 de milioane de dolari, la aceasta partcipând și fondurile Spark Capital și Sequoia Capital. În total, startupul de ride-sharing a adunat investiții de 70 de milioane de dolari până acum.

Fondatoarea și directoarea generală (CEO) a Zum, Ritu Narayan, este originară din India. De profesie programator, ea a studiat informatică la New Delhi și management în SUA, la universitatea Stanford. De-a lungul timpului, a lucrat la mari companii de tehnologie americane, ca IBM, Yahoo sau eBay. Zum are sediul la San Francisco.

Vizualizari
2151
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu