Claudiu Zamfir

Taxify, rivalul lui Uber în București, a primit o investiție de 175 milioane de dolari și a devenit „unicorn”

Thumbnail

Startupul estonian Taxify, principalul concurent al lui Uber pe segmentul de transport în sistem de ridesharing în România, a primit o nouă investiție, de 175 de milioane de dolari, a scris marți TechCrunch.com. Astfel, firma estoniană a ajuns să fie evaluată la 1 miliard de dolari, ceea ce o propulsează în clubul restrâns al „unicornilor” europeni.

Noua rundă de finanțare a fost condusă de gigantul german Daimler, care deține printre altele Mercedes-Benz. Anul trecut, Daimler, prin subsidiara sa Mytaxi, a cumpărat aplicația românească Clever Taxi, pentru o sumă de cel puțin 10 milioane de dolari.

Revenind la Taxify, la runda de investiții de 175 de milioane de dolari au mai participat doi noi investitori: fondul de investiții european Korelya Capital și antreprenorul estonian Taavet Hinrikus, co-fondator al altui important startup evaluat la peste 1 miliard de dolari, TransferWise, despre care StartupCafe.ro a mai scris.

De asemenea, la această rundă de finanțare a participat și un vechi investitor în Taxify, compania chinezească Didi Chuxing, care domină sectorul de ridesharing din Asia.

Ce va face Taxify cu banii obținuți? Startupul estonian spune că vrea să bage toți banii în dezvoltarea tehnologiei și în extinderea pe piețele din Europa și Africa, unde rivalizează cu Uber.

„Misiunea noastră este să construim viitorul mobilității și este minunat că am primit sprijinul unor investitori ca Daimler și Didi. Acesta este doar începutul, pentru că tot mai mulți oameni renunță la a deține mașini și optează pentru transportul la cerere", a declarat directorul executiv și co-fondatorul Taxify, Markus Villig, citat de TechCrunch.

Anul trecut, într-un interviu acordat StartupCafe.ro, la Tallinn, Markus Villig a declarat că are de gând să extindă serviciul Taxify și alte orașe mari din România. Taxify a intrat în București încă din anul 2016 iar apoi a tatonat Cluj-Napoca.

„Clujul, în mod clar, este primul pe listă. (...) Noi mergem în orașele cele mai mari. Că este sau nu altcineva acolo pentru noi este mai puțin important. Ceea ce contează este că sunt orașe mari și ne dau ocazia să aducem valoare acolo și, de asemenea, important este ca reglementările să permită ridesharingul” - a declarat, pentru StartupCafe.ro, Markus Villig, șeful Taxify.

Reamintim că în august 2017, gigantul chinez al ridesharingului, Didi Chuxing, a făcut o investiție în Taxify. Markus Villig a dezvăluit, pentru StartupCafe.ro, că gigantul chinez a preluat astfel o participație în jur de 13% în Taxify. Valoarea investiției a fost de opt cifre, însă nu a fost dezvăluită exact.

Parallax

Vizualizari
2290
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri