Startup românesc acceptat într-un accelerator de afaceri suedez cu premii de peste 300.000 de dolari
Claudiu Zamfir

Startup românesc acceptat într-un accelerator de afaceri suedez cu premii de peste 300.000 de dolari

Thumbnail

Startupul românesc Competitors App a fost acceptat în acceleratorul de afaceri suedez ThinkAccelerate, a anunțat, joi, Răzvan Gîrmacea, cofondator și CEO al firmei.

„Am fost acceptați la acceleratorul ThinkAccelerate în Helsingborg, Suedia. Acolo voi fi în următoarele 3 luni”, a scris pe Facebook antreprenorul originar din Suceava.

Competitors App este un instrument destinat mai ales magazinelor on-line. Startupul românesc își propune să ajute firmele prezente pe internet să-și monitorizeze concurenții, în anumite aspecte ale afacerilor lor.

Clienții Competitors App vor primi mailurile trmise de concurenți prin newsletterele lor, vor putea monitoriza blogurile și postările concurenților pe social media, precum și schimbările de pe site-urile acestora sau setările de cuvinte-cheie pentru optimizarea căutărilor pe Google (SEO).

Acceleratorul de afaceri ThinkAccelerate oferă startupurilor admise un program de accelerare a afacerilor de 12 săptămâni, mentorat și acces la investitori precum IBM, Amazon sau Microsoft. Din partea acestor parteneri, startupurile vor putea primi finanțări de peste 300.000 de dolari, fără să le fie reținute părți sociale din firme.

Răzvan Gîrmacea a fondat, de-a lungul timpului, și alte startupuri, pe care le-a vândut ulterior. Unul dintre acestea este Monitor Backlinks, un tool folosit de firme pentru monitorizarea linkurilor puse pe site-urile lor sau pe ale concurenților. Startupul a fost vândut în anul 2017 către o companie din Hong Kong, pentru 500.000 de dolari, potrivit ZF.ro.

În 2009,  Gîrmacea a deschis magazinul online edukid.ro, specializat în jucarii educative. Între timp l-a vândut și pe acesta, uneia dintre companiile care îi furniza marfă.

„Mi-am dat seama că nu prea am experiență pe partea de e-commerce (deși am dezvoltat sute de site-uri pana atunci) și, fiindca tot timpul am fost pasionat de business, am zis sa vad cum e. Am incercat sa gandesc rational si sa gasesc o nisa profitabila si calitativa, unde deciziile de cumparare se iau emotional, asa ca m-am gandit: ‘copii, parinti, ce-i mai bun, pretul nu conteaza’, asa ca am ales nisa ‘jucarii educative’. Mi-am dat seama mai tarziu, analizand datele si facand teste cu utilizatorii, ca eram foarte departe de adevar”, povestea el, în august 2015.

Absolvent de Informatică la Suceava, Răzvan Gîrmacea s-a mutat la Iași, unde a făcut și un masterat în administrarea afacerilor.

Vizualizari
1206
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings