Raluca Abrihan

VIDEO Sebastian Dobrincu, tânărul care dă lecţii de afaceri americanilor. Firma lui face peste un milion de dolari anual şi caută noi startup-uri în care să investească

Thumbnail

La 17 ani, Sebastian Dobrincu îşi lansa primul său startup în Statele Unite, care în mai puţin de un an a ajuns să facă vânzări de peste 1 milion de dolari. Firma lui lucrează cu vedete precum Justin Bieber, sau companii precum McDonalds. Doi ani mai târziu, a trecut la următorul nivel, cel de investitor şi caută noi startup-uri pe care să le finanţeze.

Este pasionat de programare şi IT încă de foarte mic. La 11 ani Sebastian Dobrincu făcea site-uri pentru companii americane, iar cinci ani mai târziu s-a întâlnit cu câteva dintre cele mai mari nume din tehnologie, Tim Cook (CEO Apple) şi Mark Zuckerberg (CEO Facebook). Imediat după aceste întâlniri a apărut ideea de a-şi lansa propria firma. Şi a creat Storyheap – o platformă care analizează datele conturilor de Instagram şi Snapchat şi este folosită chiar şi de vedete sau firme importante. În prezent, Storyheap are peste 15 milioane de utilizatori.

Avea doar 17 ani când şi-a lansat pe piaţă startup-ul, care încasează anual venituri de peste 1 milion de dolari. Acum, la 19 ani ştie o grămadă de lucruri despre ce înseamnă să faci afaceri în IT şi crede că poate fi de ajutor şi altora, aşa că e în căutare de noi afaceri în care să investească în calitate de business angel. Mai mult, şi-ar dori să găsească un startup în care să investească aici, în România.

Puteţi vedea în interviu:

  • Ce greşeli a făcut Sebastian la lansarea primului său startup. Ce sfaturi are pentru antreprenori
  • Ce fel de afaceri caută pentru a le finanţa
  • Cum arată România şi industria IT de la noi, privită din Statele Unite

StartupCafe.ro: Ți-ai lansat un start-up la 17 ani. Ce-ai faci acum diferit? Ce ai vrea să schimbi?

Sebastian Dobrincu: Ce aș fi făcut acum diferit? Foarte multe lucruri, începând de la, poate, detalii minore, la exemplu a angaja mai rapidă, a delega mai rapid.

Eu, ca software engineer - nu stiu dacă de profesie pentru că nu am studiat neapărat în domeniul asta, în schimb în asta am excelat - ideea, în general și concepția multor software engineers, este facă ei totul pe cont propriu, un lucru care este evident e greșit, atunci când te arunci într-un start-up și trebuie să știi să delegi. Echipa de vis face ca lucrurile să meargă bine. Trebuie să știi să lucrezi ca o echipă.

În general, dacă nu m-aș uita în urmă și n-aș vedea lucruri pe care le-aș schimba înseamnă că n-aș evolua, adică mă bucur, într-un fel, evident, că văd greșeli pe care le am făcut și cred că într-un start-up trebuie de multe ori să te arunci cu capul înainte chiar dacă nu știi neapărat dacă faci lucrurile perfect însă, evident, capeți experienţă cu timpul, pe care dacă eşti atent poți să nu mai repeți greşelile respective şi cu fiecare iteraţie, evident, devii mai bun.

StartupCafe.ro: Eşti și business angel... Ce startup-uri te interesează acum sau care ar fi următoarea ta afacere?

Sebastian Dobrincu: Urmatoarea mea afacere? Ca investitor mă uit, în principal, la zonele în care am eu experienţă. Mă uit la social media, mă uit la Analytics, mă uit la zona asta în care eu înţeleg market-ul, înţeleg potenţialul companiilor şi al produselor lor şi, evident, calitatea şi chimia dintre fondatori şi track record-ul lor, ce au mai făcut înainte...Într-un fel, fiind trecut eu, la rândul meu, prin aceeaşi experienţă pot să înţeleg locul unde greşesc, unde fac bine şi pot să-i ajut la rândul meu cu părţi din experienţa mea şi, într-un fel mi-e mult mai uşor să găsesc, să identific, succesele în domeniile în care deja am trecut prin greutățile din domeniul respectiv.

StartupCafe.ro: Ce te inspiră şi cine te inspiră?

Sebastian Dobrincu: Nu mă gândesc că... Cel puţin, nu am, personal, un idol sau pe cineva la care să mă uit să spun că vreau să fiu exact ca el, în schimb îmi place să iau din fiecare persoană pe care o admir calităţile lor şi să încerc să le aplic în gândirea mea, în execuţie mea, în tot ce fac.

Sunt mulţi oameni din industria de tehnologie din care mă inspir foarte mult. Din nou, nu mă focusez neapărat pe o singură persoană în schimb îmi place să culeg mici părţi pozitive de la fiecare, să le combin şi, într-un fel, să le aplic în felul meu pentru că, într-un final, nu putem copia succesul mot-a-mot.

În schimb putem să ne folosim de obiceiurile altor persoane şi de calităţile lor, în a le aplica în ceea ce facem noi şi într-un final să reuşim în felul nostru.

De exemplu, admir foarte mult un start-up de e-payments, cea mai mare....de curând, unul dintre cele mai mari procesatoare de plăți online - Stripe;.

Admir foarte mult fondatorii de la Stripe John și Patrick Collinson, cu care m-am întâlnit, acum câteva săptămâni chiar, și am discutat puțin despre unde vor să ducă compania și ce viziune au pe viitor pentru că au ajuns într un punct în care, practic, au pornit cu o idee în schimb acuma trebuie să meargă după o piață mult mai mare, de exemplu.

Au pus, practic monopol, într-un fel, pe industria de plăți iar acum scopul lor este să mărească GDP-ul Internetului pentru că au nevoie de mai multe business-uri să vină pe internet pentru a-și crește compania lor, la rândul lor.

Astfel de persoane, care la rândul lor sunt foarte tineri 28 respectiv, cred că 29 de ani și conduc companii de 20 de miliarde de dolari. Vorbesc mult despre principiile pe care le aplică, pentru că nu e ușor; în primul rând, pe lângă stresul de zi cu zi, ai nevoie de o oarecare inteligență și anumite obiceiuri care să te facă...să te ţină în joc încă, la același nivel, când concurezi cu companii de sute de milioane, poate miliarde, multe dintre ele... Clar nu e ușor și chiar mă uit la calitățile lor și încerc să se extrag tot ce văd mai bun din execuția lor.

StartupCafe.ro: Cum se vede de dincolo de ocean, cum se vede România azi și mai ales industria tech de la noi?

Sebastian Dobrincu: Românii, în general, clar se văd bine, adică în America sunt apreciați, sunt văzuți ca oameni muncitori. Foarte, foarte mulți români calificați sunt acolo care ne duc numele și care îi fac pe americani și nu numai, toți cei de acolo să ne vadă ca o naţie muncitoare și creativă.

Industria de aici... cum o văd eu ca român poate sunt un pic părtinitor fiind român evident; în schimb o văd în creștere, constant, evident am avut și primul unicorn cât de cât român, am putea spune, prin UiPath, și evident, sunt din ce în ce mai multe startup-uri de aici, în România.

Poate nu suntem la același nivel ca America, evident, nici de departe; în schimb cred că putem să...dacă ne-am implica mai mult pe partea de antreprenoriat, am putea trece de la hub-ul de outsourcing al Europei acuma - într-o oarecare măsură suntem un fel de India a Europei și, poate, chiar a lumii, în ultimii ultimii ani - în schimb dacă am pune mai mult accent pe antreprenoriat si am încuraja oamenii interesați în domeniu poate să încerce, pentru că la asta să se rezumă totul în principal - dacă nu încerci nu știi niciodată dacă vei reuși - și e normal să faci greşeli la început.

Înveţi cu timpul, cu fiecare greşeală este o experiență pe care poți să o aplici în următoarea încercare.

Cred că dacă am pune mai mult preţ pe antreprenoriat am putea să trecem de la stadiul în care suntem, de hub de outsourcing, la un hub de creativitate, de inovaţie, şi cine ştie unde putem ajunge aşa.

Parallax

Vizualizari
10340
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri