Antreprenorul Radu Georgescu: De ce mor startup-urile - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Antreprenorul Radu Georgescu: De ce mor startup-urile

Thumbnail

“Se spune că startup-urile mor din cauza produsului prost, sau din gauza managementului slab. Realitatea este ultimul motiv. Singurul motiv pentru care mor startup-urile este că nu mai au bani să-şi plătească facturile”, scrie antreprenorul în serie Radu Georgescu, într-o postare pe blog.

În postarea sa, antreprenorul mai notează:

Produs – dacă ai bani poţi să te reorientezi;

Management – daca ai bani poţi (bineînţeles) cumpăra; şi aşa mai departe.

Înţeleg că lipsa banilor are mai multe motive profunde, printre care şi un produs nereuşit sau vânzări gestionate greşit. Sau cheltuieli prea mari. De asemenea, înţeleg ca banii nu pot rezolva chiar orice problemă (chiar dacă se spune că “vânzările rezolvă orice”, iar aici sunt de acord). Înţeleg că nu poţi să obţii finanţare dacă firma nu e “bună”, drept urmare e bine să ţii compania pe o linie de plutire.

Dar, ceea ce vreau să spun este că unul dintre cele mai des subestimate obiective de către şefi şi fondatori este acela de a avea grijă ca firma să aibă mereu finanţarea necesară. Fondatorul trebuie să se asigure că şi în cazul celui mai sumbru scenariu are suficienţi bani în bancă să poată funcţiona mai pe departe.

Am văzut atât de mulţi antreprenori care se concentrează strict pe dezvoltarea produsului. Primesc finanţare doar atât cât este nevoie pentru cel mai fericit scenariu (apropo! Asta nu se întâmplă niciodată). Iar banii se termină înainte ca vânzările să se transforme într-un venit suficient de mare.

De aceea vă recomand: aveţi grijă să aveţi investiţii suficiente. Abia apoi puteţi să fiţi economi şi să folosiţi cât mai puţini bani pentru a creşte cât mai repede – scrie Radu Georgescu, pe bloc.

Cu o avere evaluată la 45 de milioane de dolari (potrivit Top 300 Capital din 2016), Radu Georgescu este cunoscut pentru că a fondat sau a investit în afaceri ca: RAV Antivirus (pe care l-a vândut lui Microsoft), Avangate (exit către Francisco Partners, SUA), Vector Watch (exit către Fitbit), Gecad (exit către Bittnet, România), GECAD ePayment (actualmente, Pay U România, vândut către Naspers, Africa de Sud). Ulterior s-a orientat către un fond de investiții de capital de risc de 100 de milioane de dolari, pentru a investi în firme de tehnologie din Europa Centrală și de Est.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
2053
Conţinut
Adauga comentariu