Adi Iacob
Compania japoneză SoftBank continuă să investească în viitorul transportului - de data asta în ParkJockey, un start-up care a construit o platformă online menită să ușureze monetizarea parcărilor pentru proprietari și căutarea unui loc liber pentru șoferi.
Startup-ul din Miami a dezvoltat o platformă de gestionare a parcărilor care ajută proprietarii de astfel de spații să le manageruiască mai ușor, precum și să gestioneze operațiunile în locații mari, precum stadioane sau festivaluri.
Platforma oferă funcții precum recunoașterea automată a plăcuței de înmatriculare și plata prin intermediul unei aplicații mobile, printre altele, scrie TechCrunch. Aplicația companiei poate fi utilizată și de către șoferi pentru a găsi mai ușor locuri de parcare.
Potrivit publicației locale Miami Herald, în urma investiției companiei nipone, ParkJockey este evaluat la peste 1 miliard de dolari.
Odată cu investițiile din partea SoftBank, startup-ul înființat în 2013 a anunțat că achiziționează doi dintre cei mai mari operatori de parcări din America de Nord. ParkJockey, cu ajutorul unei finanțări din partea fondului de investiții din Abu Dhabi - Mubadala Capital - și a unui împrumut de la Owl Rock, a anunțat că a ajuns la un acord pentru achiziționarea Imperial Parking Corporation, o companie de gestionare a parcărilor din America de Nord, cunoscută și ca Impark. De asemenea, startup-ul a cumpărat recent și operatorul de parcare american - Citizens Parking Inc.
Nu au fost divulgate detalii despre investiția realizată de SoftBank sau despre sumele cheltuite de ParkJockey pentru achiziționarea celor doi operatori de parcări.
Investiția companiei nipone în ParkJockey pare mai mult un pariu pe un viitor automat în acest sector - cum ar fi încărcarea mașinilor electrice în parcări sau zonele desemnate pentru servicii de ridesharing precum Uber.