McDonald’s mai cumpără un startup IT
Claudiu Zamfir

McDonald’s mai cumpără un startup IT

Thumbnail

Lanțul de restaurante fast-food McDonald’s a anunțat, marți, că a ajuns la un acord pentru achiziționarea unui start-up IT, axat pe dezvoltarea unei tehnologii de inteligență artificială.

Startup-ul Apprente, cumpărat McDonald’s Corporation, este considerat un lider în tehnologie conversațională bazată pe voce. Tehnologia celor de la Apprente a fost încercată în prealabil de McDonald’s în restaurante de testare.

Apprente a fost înființat în 2017, în Silicon Valley, mai exact la la Mountain View, California, de către doi tineri antreoprenori israelieni: Itamar Arel și Moshe Looks. Suma tranzacției nu a fost dezvăluită, dar în doi ani startup-ul a strâns finanțări de aproape 5 miloane de dolari de la investitori de capital de risc.

Mica firmă californiană creează platforme bazate pe voce, pentru comenzi conversaționale complexe, multilingve, pe mai multe accente. În restaurantele fast-food, se preconizează că această tehnologie va permite efectuarea de comenzi mai rapide, mai simple și mai precise la serviciile Drive Thru, unde șoferii sunt serviți cu mâncare. Lanțul fast-food spune că vrea să introducă această tehnologie în comenzile mobile și la chioșc.

Nu e prima orară când McDonald's cumpără un startup de tehnologie. În martie 2019, corporația americană a cheltuit peste 300 de milioane de dolari pe un alt startup de inteligență artificială (AI), Dynamic Yield, supă cum a mai scris StartupCafe.ro. McDonald's utilizează acest startup la tehnologizarea meniului în 8.000 de restaurante din SUA.  Atunci când adaugi un articol într-un coș de cumpărături online, algoritmii AI vor afișa ceea ce au cumpărat și alți clienți împreună cu acel produs sau alte articole pe care le-ai mai căutat.

McDonald's a investit anul acesta și în Plexure, un furnizor de aplicații mobile.

Aceste startup-uri IT vor fi integrate în McD Tech Labs, un nou grup în interiorul McDonald's, „care va duce cultura noastră de inovare cu un pas mai departe”, afirmă corporația americană.

McDonald's mai spune că plănuiește să-și crească prezența în Silicon Valley prin angajarea mai multor  ingineri, specialiști pe data science și alți experți în tehnologie avansată, care să se alăture McD Tech Labs, „pentru a răspunde nevoilor viitoare ale afacerii”.

Vizualizari
2352
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings