Adi Iacob
Mulți oameni consideră că tehnologia din spatele bitcoin — blockchain va aduce în cele din urmă transparență în toate industriile.
Acest lucru poate include orice, de la achiziții online simple la prevenirea traficului de ființe umane.
Una din aceste industii care ar putea fi revoluționată este piața jocurilor, specialiștii prezicând că tehnologia blockchain ar putea rezolva problema pirateriei digitale din industrie și problemele legate de drepturile de autor, scrie StartupBeat.com.
Pentru a cumpăra jocuri sau aplicații, utilizatorii trebuie să utilizeze metode tradiționale, cum ar fi plata cu cardul, SMS sau PayPal. Acest lucru însă nu rezolvă problema pirateriei.
Decent, un start-up blockchain, a colaborat cu Dragonfly, o platformă de distribuție pentru jocuri, pentru lansarea proiectului ALAX, un marketplace care folosește tehnologia blockchain pentru a îmbunătăți viteza și eficienta vânzărilor de jocuri.
Potrivit informațiilor disponibile pe site-ul Decent, ALAX va asigura că plățile ajung direct la dezvoltator — folosind un token, reducând prețul conținutului vândut pentru gameri și accelerând tranzacția. Dezvoltatorii de jocuri pot apoi să schimbe token-urile ALAX într-o monedă fiat dorită.
Toate tranzacțiile vor fi înregistrate pe blockchain, permițând dezvoltatorilor să se asigure că totul se mișcă în mod corespunzător. Decent estimează că dezvoltatorii de jocuri primesc cel mult 70% din profitul unei aplicații și poate dura adesea 3 până la 6 luni pentru ca toate plățile să fie procesate.
Se speră că, pe măsură ce jocurile sunt din ce în ce mai solicitate - cu 2.000 de tranzacții pe secundă acum, așteptând să crească la peste 7.000 în următorii ani - tehnologia blockchain poate ajuta la accelerarea procesului de cumpărare.
De asemenea, Dragonfly și Decent doresc să abordeze problema pirateriei. Cu tot ce este stocat în blockchain, se creează un registru care să permită transparența completă.
Din momentul în care am colaborat cu Dragonfly, ne-am angajat să oferim un cadru în care utilizatorii au o metodă de plată care este la fel de ușoară ca o plata prin SMS, dar unde colectarea era instant și fără comision, a spus Matej Michalko, fondator și CEO al Decent.