Raluca Abrihan
Startup-ul israelian Yofix, participant al unui program internaţional de accelerare pentru idei de afaceri din domeniul nutriţiei, realizează produse lactate fermentate alternative, pe bază de plante. Proiectul a fost premiat cu un grant de 100.000 euro.
Yofix este unul dintre cei 10 finaliști ai programului Nutrition Greenhouse dezvoltat de PepsiCo. Pe pracursul celor 6 luni de accelerare startup-ul și-a extins operațiunile prin finalizarea unei fabrici de producție, în luna septembrie, lansarea unei noi linii de producție la nivel național, în Israel, precum și prin dezvoltarea unei strategii de intrare pe piața internațională.
Organizatorii acceleratorului au oferit fiecărui finalist un grant de 20.000 euro, la începutul programului, pentru a-i ajuta să-și ducă business-ul la următorul nivel. Toate cele 10 companii participante au avut o creștere semnificativă.
Firma israeliană susţine că produsele lor nu conţin agenti de fermentatie lactică sau din soia, ci doar seminţe, cereale şi fructe. Până în prezent, în portofoliul de produse al startup-ului se numără doar produse asemănătoare iaurtului, dar firma promite să îşi extindă în curând gama de produse “lactate”.
Unul dintre mentorii startup-ul pe timpul programului de accelerare a fost românca Alina Imbrea, Marketing Director of the Adult Break Platform, Eastern Europe Snacks at PepsiCo.