Claudiu Zamfir

Vinde cravate sintetice, la 40 de dolari bucata, iar clienții sunt bucuroși să plătească

Thumbnail

Știi ce-i aia o cravată vegan? E o cravată din material sintetic. Mohamed Geraldez, un antreprenor din California, a venit la București și ne-a povestit cum i-a venit ideea să vândă cravate sintetice, la 40 de dolari bucata. Iar clienții plătesc, bucuroși că salvează viermii de mătase.
 

Mohamed Geraldez este cunoscut în SUA ca antreprenor și investitor în fashion, mâncare și tehnologie, dar și ca „business nomad”. Umblă prin lume și le vorbește oamenilor despre afaceri. A ținut prelegeri la Harvard și la Oxford, iar acum Ambasada SUA la București l-a adus la ASE să le vorbească și studenților economiști de la noi.  

„Când ceri bani, ca antreprenor, unui investitor, e ca și cum ai ieși în oraș cu o fată. Dacă nu-i place de tine, nu instista! Nu e pentru tine. Dacă investitorul îți spune <<Nu mă suna! Te vom contacta noi>>, înseamnă că nu e pentru tine. Sau vezi o fată care îți place și te duci la ea și îi spui direct <<vreau să facem un copil amândoi>> ? Nu merge. Le fel e și cu investitorul, trebuie să fie convins că puteți să mergeți împreună în această afacere. Pentru că, odată ce a intrat cu o investitiție în firma ta, mergeți împreună” - le-a spus Gerldez studenților români.

O femeie care avea un atelier de îmbrăcăminte a primit un sfat gratis, dar prețios de la antreprenorul fashion: „Dacă faci business în modă, cel mai bine e să vinzi cravate. În primul rând, se potrivesc indiferent de măsuri. Și Ralph Lauren a început cu cravate”.

Așa face bani și Mohamed Geraldez, care a investit în Jaan J, un brand de „cravate vegan”. Mai puțină lume știe că veganismul, acest curent tot mai popular în rândul populației mai înstărite, nu se referă doar la mâncare, ci și la haine. Veganii evită, așadar, hainele din fibre provenind de la animale.

Firma lui Mohamed face cravate din materiale sintetice și a luat exemplu tot de la un brand mare, Hermes. Așa că Jaan J. a cooptat organizația de protecție a animalelor PETA și a scos o linie de cravate din microfibre, cu logoul acesteia. Acum, cravatele branduite cu animăluțele PETA se vând la aproape 40 de dolari bucata. 35% din câștiguri ajung la organizația celebră pentru protestele sale agresive, când activștii săi aruncau cu vopsea roșie pe catwalkurile de la Paris, Londra sau New York, unde „defilau” creații din blănuri exotice.

Cumpărătorii cravatelor Jaan J. plătesc să se mândrească la petreceri sau la job că salvează viermii de mătase și că susțin PETA, care luptă pentru protecția vulpilor vânate pentru blănuri sau a iepurilor folosiți de industria cosmericelor în teste de laborator.

StartupCafe.ro a stat puțin de vorbă cu Mohamed Geraldez, despre afacerea cu cravate vegan, despre cum se îmbracă românii și despre cum ar trebui să ceară un antreprenor bani de la un potențial investitor. I-am arătat și câteva creații ale unor firme românești de modă, trimise recent de Ministerul pentru Mediul de Afaceri la New York Fashion Week.

StartupCafe.ro: Ești antreprenor și investitor într-o companie care face cravate vegan. Ce este o cravată vegan?

Mohamed Geraldez: Este o cravată care nu conține mătase naturală și de asta este vegan. Nu, cravata nu este de mâncare, dar pentru cineva care nu poartă mătase, fie din considerente de sănătate sau personale, este o cravată pentru ea.

StartupCafe.ro: Deci voi vindeți cravate din materiale sintetice și le marketați foarte drăguț pentru iubitorii de animale sau pentru cei care țin la binele animalelor și nu vor ca viermii de mătase să fie omorâți. Înțeleg că cei de la PETA, faimoasa organizație de protecție a animalelor sunt partenerii voștri, folosiți logoul lor pe produse. Cum ați reușit să faceți acest parteneriat cu PETA?

Mohamed Geraldez: Ideea ne-a venit de la Hermes,  brandul franțuzesc de lux. Acum 20 de ani au făcut cravate pe care apăreau broderii sub formă de mici animale. Și povesteau într-un articol din New York Times despre cât câștigă din cravate cu animale. Eu aveam o firmă de cravate și m-am gândit: cravate, animale, hai să vorbim cu PETA. Jaan J. avea deja un premiu de la PETA, deci relația era deja stabilită, le-am prezentat ideea și am spus <<hei, Hermes face bani cu animalele, voi vă ocupați de protecția animalelor, noi facem cravate, vouă vă plac cravatele noastre, hai să facem o linie împreună!”. Și a fost ușor. Odată ce le-au spus despre asta celor 1 milion de susținători ai lor, s-a schimbat jocul pentru Jaan J.

StartupCafe.ro: Ești vegan?

Mohamed Geraldez: Nu, dar mi-ar plăcea să fiu.

StartupCafe.ro: Dar crezi că această nișă a produselor vegan este profitabilă pentru un antreprenor?

Mohamed Geraldez: Depinde. Piața produselor vegane este în creștere în America, dar nu știu cum este în alte țări. Spun asta pentru că SUA este o țară în care lumea are venituri suficiente care să îi permită să fie prudentă la ceea ce mănâncă. Dar în țări unde oamenii au probleme să-și satisfacă nevoile de zi cu zi poate nu-ți permiți să cumperi în fiecare zi produse organice sau vegan.

StartupCafe.ro: L-ai întâlnit și pe fostul președinte american Obama. Din experiența ta ca antreprenor în fashion, ce părere ai despre felul în care se îmbrăca el?

Mohamed Geraldez: Era îmbrăcat foarte prezidențial.

StartupCafe.ro: Dar ce zici de actualul președinte, Donald Trump?

Mohamed Geraldez: El mereu se îmbrăca în costum și la cravată, deci nu e nicio schimbare pentru el.

StartupCafe.ro: Cum evaluezi modul în care oamenii obișnuiți din România se îmbracă? În comparație și cu cei din SUA sau mai exact din California, de unde vii tu?

Mohamed Geraldez: Îmbrăcămintea aici este în tendințe, absolut. Tot ce am văzut în România, la fete și băieți, la generația millenials, este ceea ce vedem pe Instagram. Mereu studiez moda, activez în acest domeniu de business și observ. Ce se poartă aici ca jeans, măsuri, pantaloni, îmbrăcăminte de femei, de bărbați este în trend cu ceea ce văd pe social media. Nu sunt diferențe față de SUA, California, pantofii sunt la fel, am văzut vreo două fete care poartă haine retro.

StartupCafe.ro: Ce zici de hainele acestea prezentate de niște firme românești la New York Fashion Week?

Mohamed Geraldez: Industria hainelor pentru copii este o afacere foarte mare, iar designul de aici este ok.

E ceva ce poți purta în România, dar cineva din California nu ar putea purta o jachetă ca asta (o jachetă groasă n.r.). Dar îmi plac.

StartupCafe.ro: Sunt potrivite standurile, prezentarea pentru un eveniment gen NY Fashion Week?

Mohamed Geraldez: Depinde. Îmi imaginez că acestea sunt  startupuri. Expozițiile și vitrinele costă foarte mult și trebuie să faci ceea ce poți. Dar cel mai important în modă este cine le poartă. Dacă apare fiica lui Jay Z și a lui Beyonce cu hainele tale, deja ai un nume în modă.

StartupCafe.ro: Dacă aș fi un antreprenor cu un startup și aș veni la tine să cer investiții, la ce ai fi atent?

Mohamed Geraldez: Dacă ai veni la mine să-mi ceri bani pentru afaceri, m-aș uita mai întâi la următoarele:

1. dacă ai un produs sau serviciu funcțional.

2. vreau să văd cum merge afacerea acum. Dacă este doar o idee, hai să nu ne mai pierdem timpul. Asta dacă nu cumva ești un antreprenor cu experiență, care a avut mai multe firme pe care le-a vândut. Dar nu e neapărat nevoie să fii un antreprenor experimentat. Dacă rupi în domeniul tău, asta ajută foarte mult, pentru că atunci știu că îți înțelegi bine domeniul.

3. este importantă tendința de creștere a pieței în care activează afacerea ta. Cum evoluează piața, dacă tu înțelegi piața bine, care e viitorul pieței?

StartupCafe.ro: Ce este mai important pentru tine ca investitor, ideea sau execuția afacerii?

Mohamed Geraldez: Execuția. Oricine are o idee. Ieși pe stradă, toți au tot soiul de idei. Pune-o corect în aplicare, adaptează-te, repară, adaptează-te, repară, adaptează-te, repară!... Nu toată lumea poate face asta, pentru că poate fi obositor.

Parallax

Vizualizari
1952
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri