Raluca Abrihan
YouTube anunță acordarea primului "buton de diamant” în România, oferit canalelor care depășesc pragul de 10 milioane de abonați. LooLoo Kids este primul canal de YouTube din România și regiunea Europei Centrale și de Sud-Est care primește această distincţie. Canalul cu filmuleţe pentru copii a fost creat de doi antreprenori din Iaşi. Vezi mai multe despre povestea LooLoo Kids şi despre cum se fac afaceri din YouTube.
LooLoo Kids oferă cântece și conținut educațional pentru copii, sub forma animației 3D, și se adresează unui public global. Conținutul este oferit în 7 limbi: engleză, cea mai mare parte, la care se adaugă română, rusă, spaniolă, portugheză, turcă și lituaniană, alte trei - franceză, germană, italiană - fiind în pregătire. LooLoo Kids găzduiește 100 de cântece originale pentru copii, în total 230 de minute de animație 3D.
Lansat în august 2014, canalul are în prezent peste 13 milioane de abonați și mai mult de 5 miliarde de vizualizări. Cea mai mare parte a publicului vine din Statele Unite, cu aproximativ 700 milioane de vizualizări, urmat de Indonezia, India, Tailanda, Marea Britanie și Brazilia.
„Succesul și feedbackul nemaipomenit pe care l-am primit lansând TraLaLa ne-a încurajat să dezvoltăm LooLooKids, canalul nostru de edutainment în limba engleză. Butonul de diamant acordat acum de YouTube reprezintă o certificare a calității, o încurajare, dar și o mare responsabilitate pentru că lunar animațiile și muzica noastră distrează și educă peste 120 de milioane de copii din lumea întreagă", spune Alexandru Badan, LooLoo Kids CEO.
Compania care deține canalul LooLoo Kids este Mora TV, din Iași. Alături de LooLoo Kids, portofoliul Mora TV cuprinde TraLaLa, un canal cu 2 milioane de abonați destinat publicului din România, cu cântece și animații 3D pentru copii, și BoonBoon, cu desene animate dublate în limba română. Mora TV a fost înființată în 2012 de doi ieșeni, Cristina și Alexandru Badan, și a început cu canalul de YouTube TraLaLa, cu scopul de a crea conținut original pentru copii.