VIDEO Interviu Brandul românesc care vinde lenjerie intimă la New York și Londra - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Luminita Pirvu

VIDEO Interviu Brandul românesc care vinde lenjerie intimă la New York și Londra

Thumbnail

Cu o experiență de 10 ani în marketing, o tânără a renunțat la munca dintr-o companie multinațională pentru a-și lansa propria afacere. La un an de la debut, startup-ul creat de aceasta  produce și vinde lenjerie intimă în America și Marea Britanie și a câștigat marele premiu la Startarium Pitch în valoare de 70 000 de euro.

Sonia Micu a vrut să-și schimbe și să-și simplifice viața și a ajuns să creeze un brand de lenjerie intimă minimalistă. "În urmă cu doi ani, în 2015 mă gândeam la consumul în exces și îmi doream lucruri mai puțin complicate în jurul meu; așa mi-a venit ideea de-a crea niște produse care să nu fie complicate inutil ci să ofere consumatorului ceva simplu și realizat impecabil. Primul produs la care m-am gândit a fost lenjeria intimă pentru că acolo erau multe probleme", explică Sonia.

A început prin a-și schița conceptul: cum ar trebui să arate un astfel de brand și produsele, ce valori ar trebui să aibă și cum să contribuie acestea la o schimbare. Următorii pași a fost să-și înregistreze marca, apoi a identificat fabrica care să-i producă lenjeria, furnizorii, și-a înființat firma și un magazin online și, nouă luni mai târziu, în 2016 a lansat primele produse.

A investit până în prezent 30.000 de euro, bani din surse proprii, economii și împrumuturi de la prieteni. După ce a început să vândă au apărut și primele probleme. Lipsa banilor și a experienței în afaceri i-au încetinit mult activitatea și profitul.

"Marea presiune a venit din blocarea veniturilor în stocuri noi, dar și din lupta cu termenele de plată scurte.Cea mai mare problemă a fost cash flow-ul. Aveam nevoie de un stoc de patru ori mai mare pentru că produsele se epuizau repede și nu puteam satisface cererea. O altă mare problemă a fost să mă autodisciplinez suficient încât să pot face ordine în acest haos pe care îl reprezintă o afacere la început și care crește repede", povestește tânăra.

În prezent lucrează din propriul apartament, nu are birouri, nici angajați ci doar câțiva colaboratori - furnizorul  - o fabrică din Cluj, curierii care îi preiau comenziile și un colaborator pe partea de contabilitate. La un an de la lansare, Sonia estimează o cifră de afaceri pentru 2017 de 50.000 de euro, iar pentru anul viitor tânăra susține că afacerea va crește de patru ori.

Instagram via New York - Londra

Vinde în medie 2500 de produse pe an prin intermediul magazinului online atât în țară cât și afară, în Europa și America. Totodată, a reușit să-și comercializeze produsele într-un magazin multi-brand din Manhattan în Statele Unite dar și într-un magazin din Londra.

"Produsul face diferența, schimbă foarte mult segmentul pentru că este pentru oameni așa cum sunt ei, fără artificii, naturali. Produsul promovează naturalețea. Foarte multe branduri, de fapt majoritatea merg pe senzualitate și vor sa te facă să fii mai bun, NALU spune e ok cum ești tu, nu ai nevoie de artificii să fii mai bun", explică antreprenoarea.

Cum s-a promovat

La capitolul promovare, Facebook-ul și Instagram-ul au ajutat-o să se facă cunoscută și să vândă cel mai mult. Sonia ne spune că bugetul alocat pentru marketing este de 10% din vânzări, bani pe care îi investește în Facebook Ads. A avut câteva încercări cu Google AdWords, însă nu a avut suficiente resurse financiare și de personal pentru a face campanii complete.

"Am gândit afacerea de la început în online pentru că am vrut să testez produsul. De altfel un magazin online vine cu mai puține costuri decât unul fizic și mare parte din succesul pe care l-am avut în alte țări a pornit de la faptul că altcineva ne-a descoperit în online. Am ales zona de online pentru că toți clientii sunt în mediul online tot timpul. Si când merg pe stradă și când stau în masină la semafor, explică tânăra.

Și-a listat produsele pe marketplace-uri și comercializeză în Cehia, Slovacia și Romania dar și  în trei magazine-concept din București și Iasi. Până în prezent a vândut în principal în Statele Unite, UK, Franța, Germania, Suedia, Danemarca, Cehia și Slovacia. În unele dintre aceste țări prin magazinul online, în altele prin retaileri. "Retailerii sunt cei care ne-au abordat după ce au văzut produsele sau au auzit de la clienți despre ele", susține Sonia.

Planurile de viitor ale Soniei sunt susținute și de premiul de la StartariumPitch în valoare de 70 000 de euro. Suma câștigată îi oferă tinerei posibilitatea de a extinde producția și de a promova produsele NALU. "Premiul a venit ca o gură de oxigen pentru afacere și îl voi folosi pentru scalare. Vreau să-mi triplez cifra de afaceri și acum am bani pentru producție, pentru a face un stoc suficient de mare. Vreau să investesc în marketing pentru a comunica în afara țării și să angajez 1-2 oameni", susține antreprenoarea.

De asemenea, în 2018 NALU va lansa prima colecție de costume de baie, la sugestia clienților fideli.

 

 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
5978
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.