Claudiu Zamfir

Câți bani se pot scoate cu rețelele românești de coffee shopuri

Thumbnail

Rețelele românești de chioșcuri și mici cafenele cu cafea „take away” Coffee to Go și 5 to Go au avut încasări interesante anul trecut și prevăd creșteri destul de ambițioase în 2018, potrivit rezultatelor anunțate de cei doi francizori.

Coffee 2 Go România, care a deschis până în prezent 30 de unități în marile orașe din țară, a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro (4.805.000 lei), cu 60% mai mare față de 2016, a anunțat miercuri rețeaua de coffee shopuri, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Anul trecut, Coffee 2 Go a investitit peste 100.000 euro în utilarea tuturor locațiilor cu mașini de cafea LaSpaziale și râșnițe profesionale.

Pentru 2018, grupul Coffee 2 Go România estimează o cifră de afaceri de 1,3 milioane de euro și deschiderea a încă 5 unități. Din totalul cifrei de afaceri, jumătate provine din vânzările înregistrate de locațiile administrate în regim de franciză.

Thumbnail
Vlad Timaru, Coffee to Go

Grupul Coffee 2 Go a fost înființat în 2013 de către antreprenorul Vlad Timaru. În prezent, are 30 coffee spot-uri în regim propriu sau franciză. Cifra de afaceri a Coffee 2 Go a crescut de la înființare de 2 sau 3 ori de la an la an, susține grupul.

O dezvoltare și mai puternică a avut rețeaua de coffee shopuri 5 to Go, îndiințată în 2015 de antreprenorii Radu Savopol și Lucian Bădilă. Rețeaua de cafenele a raportat pentru anul 2017 venituri totale de 2,8 milioane de euro, mai mult decât dublu față de 2016 (1,2 milioane de euro). În anul 2017, 5 to Go administra 70 de cafenele proprii și în franciză, iar pentru 2018 și-a propus să ajungă la 100 de unitati fixe și 35-40 de unități coffee spot, conceptul dedicat vanzarii cafelei in zona de retail si de birouri, potrivit Horeca Insight.

Thumbnail
Lucian Bădilă și Radu Savopol, 5 to Go

Pentru această extindere, 5 to Go estimează investiții între 650.000 și 800.000 de euro, ceea ce i-ar permite să depășească o cifră de afaceri de 4 milioane de euro în 2018.

Afacerea în regim de franciză a acestuia vizează toate orașele din țară cu peste 50.000 locuitori, potrivit fondatorilor lui. Taxa de franciză este de 4.500 euro + TVA, dar ea este inclusă în costul total. Contractul se semnează pe o perioadă de 5 ani. Francizatul mai achită: o taxa de 4% din cifra de afaceri +TVA (redevenţe) şi o taxă 1,5%+TVA pentru activităţi de marketing şi promovare.

Cel mai mare lanț de coffee-shopuri din lume, Starbucks, prezent și în România, a avut în anul 2017 venituri de peste 22 de miliarde de dolari. Înființată în anul 1971, la Seattle, de către antreprenorii americani Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker, compania are în prezent peste 28.000 de cafenele în toată lumea.

Surse foto: Coffee to Go, 5 to Go
Parallax

Vizualizari
3026
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri