Un motor de căutare pentru continut audio: Cum funcţionează ideea unui startup ce vrea să fie noul Google în acest domeniu
Raluca Abrihan

Un motor de căutare pentru continut audio: Cum funcţionează ideea unui startup ce vrea să fie noul Google în acest domeniu

Thumbnail

În timp ce motoare de căutare precum Google indexează miliarde de pagini şi site-uri web, Audioburst face aproape acelaşi lucru pentru ştiri radio şi alt tip de conţinut audio, pe care până acum le puteai auzi doar în direct la radio şi te ajută să gaseşti exact bucata de ştire sau o declaraţie anume, printr-o simplă comandă vocală.

 

Startup-ul, lansat în urmă cu trei ani la Tel Aviv, a folosit inteligenţa artificială pentru a dezvolta un motor de căutare ce îţi permite, fie că te afli în maşină în drum spre serviciu, acasă, ori la birou să cauţi printre toate materialele audio difuzate la radio sau în online pentru a găsi o declaraţie anume, sau poate o informaţie dintr-o emisiune sau dintr-un jurnal.

Utilizatorul va da comanda vocală pentru ca Audioburst să îi găsească fragmentul cătutat fie prin aplicaţia de mobil, ori folosind dispozitive precum Amazon Echo sau Google Home.

Ideea celor de la Audioburst poate veni, spre exemplu, în ajutorul jurnaliştilor, care atunci când au nevoie de o anumită declaraţie a unui oficial, difuzată la radio sau chiar şi la TV o pot căuta printr-o simplă comadă în tot ce s-a difuzat în ultima periodă la radio sau TV şi este stocat în online. După ce primeşte fragmentul căutat îl poate chiar downloada şi folosi în materialele proprii.

O altă utlizare ar fi pentru cei pasionaţii de un anumit sport, care pot să asculte doar ştirile sportive legate de un campionat sau o echipă ce îi interesează.

Programul dezvoltat de Audioburst poate să înţeleagă comanda primită de la utilizator, analizează conţinutul audio disponibil pe internet şi reuşeste să facă o selecţie a înregistrărilor cerute de utilizator.

Startup-ul se adresează atât utilizatorilor finali cât şi zonei B2B, şi se află în discuţii cu companii media şi producători din industria auto, unde speră să găsească parteneri care să introducă aplicaţia în sistemele de entertainment ale maşinilor.

Thumbnail

 

În prezent, programul poate căuta doar conţinut în limba engleză şi are circa 1.000 de surse disponibile, de la BBC, sau Bloomberg Radio până la diferite podcast-uri, în special din zona de tehnologie. Dar, potrivit reprezentanţilor startup-ului, se lucrează intens la adaptarea programului şi pentru alte limbi.

De asemenea, softul foloseşte inteligenţa aritficială nu doar pentru a înţelege ce se discută în conţinutul audio indexat, ci şi pentru a pricepe contextul. Spre exemplu dacă cineva va cere un fragment dintr-o declaraţie a preşedintelui Statelor Unite, Audioburst va şti că este vorba de Donald Trump chiar dacă utilizatorul nu i-a folosit numele, iar în fragmentul audio nu este pomenită funcţia şefului de stat.

Poate identifica pauzele publicitare şi le poate elimina din conţinutul pe care îl livrează utilizatorului, poate identifica un alt vorbitor care întrerupe brusc declaraţia celui cerut de utilizator etc.

Startup-ul are o echipă de 25 de oameni şi a obţinut recent o învestiţie de aproape 7 milioane de dolari din partea unei companii japoneze, Advanced Media, care activează în acelaşi domeniu al tehnologiei – recunoaştere audio.

Audioburst face parte din hub:raum, program ce ofera mentorat, know-how, spatiu de lucru, acces direct la factorii de decizie de la Deutsche Telekom si clienţii companiei. Citeşte aici mai multe despre programul de accelerare şi cum pot intra startup-urile româneşti în acest program.

 

Parallax

Vizualizari
1340
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings