INTERVIU Felder Gruppe România: Artstyl Kelimob, producție de mobilier prin Start-Up Nation
Smile Media - Content si Marketing Digital

INTERVIU Felder Gruppe România: Artstyl Kelimob, producție de mobilier prin Start-Up Nation

Thumbnail

Familia Kelemen: Alții, la vârsta noastră, se gândesc la pensie. Noi ne gândim la ce s-ar mai putea face. Vrem să facem lucruri noi, să acoperim o cerere nouă pe piață. Nu-i ușor în ziua de astăzi să pornești o afacere, dar afacerea va fi de succes dacă respecți niște reguli de bază.

Soții Csaba și Gabriela Kelemen din Reghin au pășit în industria mobilei în urmă cu 20 de ani. Pentru că mobilierul pictat a început să fie din ce în ce mai căutat pe piață, s-au hotărât să demareze proiectul Start-Up Nation pentru a produce și ei mobilă pictată pe care au în plan să o exporte.

Puncte cheie:

  •  Producție: mobilă la comandă din PAL și lemn, în principal mobilă de bucătărie;
  •  Utilaje achiziționate prin Start-Up Nation:

- Fierăstrău circular de formatizat cu masă mobilă Felder K 940 S
- Mașină pentru aplicarea cantului Felder G 330
- 2 sisteme profesionale de exhaustare Felder AF 14 și AF 22
- Compresor mobil cu piston Schneider UniMaster UNM 660-10-90 D

  • Criterii pentru alegerea furnizorului: fiabilitatea utilajelor, simplitatea mecanismelor și întreținerea ușoară
  • Sfaturi și recomandări pentru viitorii antreprenori: să găsească soluții pentru a nu depinde de forța de muncă, produsul lor să aibă cerere pe piață, să știe să vândă.

Ce produceți?

Gabriela Kelemen: Facem mobilă la comandă, realizăm absolut orice vrea clientul, inclusiv cadre pentru șemineuri electrice, dulapuri cu sertare ascunse, cu profile fără mânere, mobilă de bucătărie cu insulă și electrocasnice încorporate. În 20 de ani cred că am făcut peste 1.000 de bucătării și suntem chiar cunoscuți în zonă pentru calitate, cine vrea o bucătărie mai complicată vine la noi.

Thumbnail

 

Ce v-a determinat să aplicați pentru Start-Up Nation?

Gabriela Kelemen: Alții la vârsta noastră se gândesc la pensie, noi ne gândim la ce s-ar mai putea face. Ne-am hotărât să demarăm proiectul Start-Up Nation pentru a produce și noi mobilier pictat pentru că a început să fie din ce în ce mai căutat, mai ales în străinătate. Vrem să facem lucruri noi, vrem să acoperim o cerere anume pe piață.

Care au fost problemele cu care v-ați confruntat în derularea programului Start-Up Nation?

Gabriela Kelemen: Cea mai mare problemă într-o afacere este forța de muncă. Am încercat să cooptăm tineri cărora să le și placă, pentru că dacă nu-ți place ceea ce faci nu-ți iese nimic cum trebuie, nu crești, nu te specializezi și nu rămâi în domeniu. În Reghin multe fabrici de mobilă s-au închis pentru că cei care și-au deschis afacerea nu cunoșteau acest domeniu și s-au bazat doar pe angajați.

Ce i-ați sfătui pe următorii antreprenori în prelucrarea lemnului care își doresc deschiderea unei afaceri prin Start-Up Nation?

Gabriela Kelemen: Cei fără experiență care vor să demareze o afacere, dacă sunt ambițioși și încrezători, cred că au șanse de 50% să reușească. În opinia mea, pentru o afacere de succes, regulile de bază sunt următoarele:
– primul muncitor să fii tu, să nu depinzi de forța de muncă;
– să prospectezi piața foarte bine;
– să faci calcule cât mai realiste;
– produsul tău să aibă cerere pe piață;
– să știi să vinzi.

Citește interviul integral aici și vezi cum au fost primii pași în industrie, pe ce criterii și-au ales furnizorul de echipamente, dar și cum a decurs colaborarea soților Kelemen cu consultantul de proiect Start-Up Nation.

Articol susținut de Felder Gruppe România

Vizualizari
977
Conţinut
Parerea ta despre articol
2.036
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.47

publishing: 3.31

expertise: 0.34

rating: 2.036

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 106
Adauga comentariu