Un fond din UK investește 2 milioane de euro într-o aplicație pentru rezervări în restaurante, dezvoltată de IT-ști români
Ovidiu D. Popica

Un fond din UK investește 2 milioane de euro într-o aplicație pentru rezervări în restaurante, dezvoltată de IT-ști români

Thumbnail

Un fond de investiții din Marea Britanie dezvoltă în Romania o aplicație pentru rezervări la restaurante, ca alternativă la comenzile de tip food-delivery cu care clienții își comandă mâncare pentru acasă sau la birou. Potrivit dezvoltatorului, investiția s-ar ridica la 2 milioane de euro, iar intenția este de extindere pe piața globală.

Aplicația își propune să readucă oamenii la mesele din restaurante și dă clienților posibilitatea să își aleagă meniul sau chiar felul de mâncare preferat, la cel mai apropiat restaurant.

Utilizatorii pot vedea, în orice moment, promoțiile restaurantelor din proximitate, își pot rezerva masa preferată și pot alege varianta prin care se elimină comanda și plata la chelner.

Aplicația, denumită BGourmet, oferă deja acces la peste 200 de restaurante în București, iar investitorii mizează pe cel puțin 100.000 de descărcări în următoarele șase luni, se arată în comunicatul companiei.

Cum funcționează aplicația

Utilizatorii pot afla ce restaurante oferă preparatele preferate, explică dezvoltatorii. Spre exemplu, dacă ai poftă de clătite, aplicația îți arată toate restaurantele din apropiere care oferă acest preparat, traseul până acolo, în cât timp poți ajunge, cu mașina sau pe jos, și cât durează până când poți avea preparatul în farfurie.

De asemenea, utilizatorul poate vedea dacă sunt mese libere la restaurantul unde vrea să servească masa și să o aleagă pe cea preferată.

Comanda și plata se pot face direct din aplicație, fără a se mai pierde timp în așteptarea chelnerului.

După plata comenzii, utilizatorul primește bonusuri, pe care le poate folosi la comenzi viitoare.

Pe de altă parte, proprietarii și managerii de restaurante își pot lista gratuit meniul și pot trimite zilnic ofertele către toți utilizatorii aplicației, care pot astfel să devină clienți ai restaurantului.

Restaurantele vor putea gestiona mult mai ușor resursele, știind în timp real gradul de ocupare al meselor și preparatele comandate.

Plata consumației direct prin aplicație elimină situațiile neplăcute în care clienții s-ar putea ridica de la masă fără să achite nota.

„Pentru un owner este foarte simplu să-și dea seama de utilitatea aplicației, pentru că, dintr-o dată, are acces la toți potențialii clienți la care nici nu s-ar fi gândit și totodată își eficientizează foarte mult fluxul în restaurant (chelnerii, ocuparea meselor, necesarul de materie primă ) în funcție de dinamica pe care o au comenzile”, explică fondatorul Christian Hagmann (foto).

Aplicația va fi prezentată și poate fi testată la Foodservice & Hospitality Expo, la Romexpo, în perioada 21-23 septembrie 2019. Este disponibilă în App store, Google Play, pe site-ul bgourmet.club  sau prin scanarea unui QR code.

Cine sunt investitorii

Aplicația este dezvoltată de o echipă de IT-iști din România iar finanțarea este asigurată de Bittwatt Financial Investments PLC, o companie înregistrată în Marea Britanie, în octombrie 2018.

Compania, care afirmă că obiectivul principal este de a investi în tehnologie și produse financiare susține că investiția în aplicație este de 2 milioane de euro.

Potrivit datelor disponibile public, Bittwatt Financial Investments PLC a pornit cu un capital social de 100.000 de lire sterline și a avut, inițial, doi directori și acționari în același timp: romanul Christian Daniel Hagmann și britanicul Hugo Winkler.

La scurt timp după înregistrare, britanicul s-a retras din acționariat (inițial deținea o acțiune iar prezența sa în acționariat a fost necesară pentru înregistrarea firmei) iar în companie a intrat cu 1% Adrian Asevoaia, fost bancher la Banca Carpatica. Hugo Winkler a ramas consultant.

Imediat după înființare, compania a primit în administrare fonduri de peste 100 de milioane de lire sterline,  pentru investiți în diferite proiecte, în special în IT și energie.

Country Manager este omul de afaceri Christian Hagmann, principalul acționar, care se ocupă de implementarea în România și de extinderea pe piața europeană.

Potrivit informațiilor furnizate de companie, Christian Hagmann, clujean de origine, este cunoscut pentru investițiile în domeniul energiei.

În 2012 a pus bazele Eva Energy, prima companie de pe piața energetică din România care s-a adresat consumatorilor autohtoni prin introducerea abonamentului pentru energie fixă.

 

Parallax

Vizualizari
793
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings