VIDEO “Airbnb”-ul spălătoriilor auto, lansat la Cluj, prin Start-Up Nation - Idei si antreprenori - StartupCafe.ro
Adi Iacob

VIDEO “Airbnb”-ul spălătoriilor auto, lansat la Cluj, prin Start-Up Nation

Thumbnail

O echipă din Cluj a dezvoltat aplicația WashMe cu ajutorul căreia șoferii pot face rezervări și vedea în timp real locurile libere la spălătoriile auto din oraș. Antreprenorii au demarat afacerea cu o investiție inițială de 10.000 de euro și au participat la prima ediție a programului Start-Up Nation

“Ideea aplicației a pornit de la o nevoie. Cred că mulți au experimentat situația în care e nevoie să fugi de la o spălătorie la alta, chiar când te grăbești să-ți dai seama că nu găsești loc. M-am gândit că ar fi ideal dacă ar exista o aplicație care nu doar să-ți facă programare la o spălătorie, ci să poți vedea în timp real unde este o spălătorie liberă”, explică Alin Șutea, directorul executiv al Wash Me.

Experiența Start-Up Nation

“Investiția inițială până în momentul lansării, incluzând aici și campania de lansare, a fost undeva la 10.000 de euro. 

Am participat la Start-Up Nation, chiar la prima ediție. A fost un challenge pentru noi să vedem cum ne descurcăm cu tot procesul birocratic al programului. 

Nu pot să spun că a fost neapărat un pare plus din punctul de vedere al echipamentelor tehnice pe care le-am cumpărat. A fost mai mult un exercițiu bun pentru că am reușit să avem acestă interacțiune cu ceea ce înseamnă fonduri (…) Din păcate, pe noi ne-ar fi ajutat mult mai mult dacă puteam să investim o parte din bani în promovare, mai degrabă decât în echipamentele tehnice.

Se întâmplă de foarte multe ori ca business-uri, indiferent de domeniu - că vorbim de domeniul IT sau Horeca, business-uri foarte bune sucombează repede tocmai din cauză că nu au promovarea corectă sau nu au fondurile necesare pentru a investi în promovare. Poți să ai un produs foarte bun, dar lumea să nu afle de el. 

După ce am tras linie, pot să spun că da, aș repeta experiența, cu Start-Up Nation sau altă sursă de finanțare de acest tip. Acum e puțin mai ușor, știi exact drumul pe care să-l urmezi. (…) Ai nevoie de extraordinar de multe documente, unele mai utile, altele mai puțin utile - sau altele mai puțin logice. Trebuie să fii ca o mică furnicuță care tot strânge toată toamna foarte multe hârtii pe care le pui într-un dosar imens și le duci la agenția care se ocupă de fonduri”, spune antreprenorul.

Modelul de business

“Momentan mergem pe un anumit procent pe care îl luăm din fiecare serviciu contractat prin aplicație. Există pe viitor și varianta unui abonament, dar am lăsat această variantă pe mai târziu, în funcție de numărul de spălări pe care îl avem. 

Parteneriatele le facem door-to-door, mergem și vorbim față în față cu fiecare spălătorie pe care vrem să o aducem în aplicație. Momentan avem 11 spălătorii (…) Cu fiecare în parte am discutat, am avut și o perioadă de trial, am lucrat foarte aproape cu ei - mereu am așteptat feedback-ul lor. Au venit și ei cu multe sugestii, iar o parte le-am și implementat. 

Am încercat să reglăm din mers după ce am vorbit cu managerii spălătoriilor. Pentru că noi aveam o idee, dar care poate nu a fost 100% aplicabilă în realitatea acestui business”, a precizat Alin Șutea. 

Aplicații concurente

“Nu cred că putem vorbi neapărat de concurență în adevăratul sens al cuvântului pentru că oricum lucrăm pe o piață care e la început. Eu văd lucrurile altfel: existând mai multe aplicații chiar pe această nișă e foarte ok pentru că ne creează o piață

De multe ori am mers la spălătorii și le-am povestit despre ceea ce facem și erau - nu neapărat surprinși - dar o priveau (aplicația) ca și cum ar fi dintr-un alt film. În momentul în care există și altele care fac asta, poți să creeze deja piața respectivă”, explică Alin.

Planuri de viitor

“Următorul pas este să lansăm aplicația și pe iOS, momentan fiind disponibilă doar pentru Android, în Google Play. Evident, nu am neglijat fanii Apple, așa că ei pot să își facă rezervările prin washme.ro, care poate fi accesat de pe orice dispozitiv.

Apoi, în prima parte a acestui an, vrem să ne extindem în orașele mari din Transilvania - avem deja mai multe discuții cu spălătorii de acolo - așa că obiectivul este ca, în următoarele șase luni, să fim aplicație regională”, a menționat Patricia Fedorenco, co-fondator WashMe.

Vizualizari
5252
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu