Raluca Abrihan

Povestea unei afaceri cu îngheţată italiană, cu vânzări de peste 4 milioane Euro pe an

Thumbnail

O afacere cu îngheţată, creată după model italian, face în România peste 4 milioane de euro pe an. Povestea ei a început cu cinci ani în urmă, când un antreprenor cu experienţă în domeniu Horeca ajungea la Rimini pentru un curs de gelatier.

“În ianuarie 2014 am plecat spre Italia, la târgul de îngheţată din Rimini cu intenţia de a mă înscrie la o şcoală de gelatieri. I-am întâlnit acolo pe cei de la Emilia Cremeria”, povesteşte Alexandru Sautner, antreprenor cu peste 28 de ani de experienţă în domeniul Horeca. Aşa a apărut ideea de a cumpăra o franciză pe care să o aducă în piaţa din România, despre care spune că era extrem de săracă în materie de gelaterii la momentul respectiv.

Emilia Cremeria se afla atunci încă la început şi abia punea pe picioare un sistem de francizare, care era destinat mai mult pieţei din Italia.

“Noi, din România nu reprezentam un interes prea mare pentru ei. Eu le-am cerut dreptul de franciză pe toată România, să fiu francizor exclusiv, iar ei nefiind prea interesaţi de piaţa noastră au zis da, fără să stea prea mult pe gânduri”, spune Alexandru Sautner. Totuşi, cei de la gelateria italiană nu păreau prea convinşi de seriozitatea antreprenorului român până în momentul în care el s-a arătat dispus să plătească pentru o franciză preţul pe care italienii îl cereau pentru o afacere în Italia.

Investiţia în prima gelaterie Emilia Cremeria de la noi a fost de 250.000 de euro, este vorba de cea din Centrul Vechi (Bucureşti). Toate utilajele de producţie şi materia primă sunt aduse de la compania italiană.

Pentru o gelaterie investiţia a fost destul de mare, de aceşti bani puteam să deschidem un restaurant, sau încă o afacere. Dar este un proiect în care am crezut încă de la început şi până la urmă s-a dovedit o investiţie bună.

Obiectivul nostru de la bun început a fost să investitm 1 milion de euro în 10 gelaterii. După patru ani avem 9 şi urmează să mai deschidem una, curând, la Braşov.

Cele nouă gelaterii se găsesc în: Băneasa Shopping Center, Mega Mall, Afi Palace Cotroceni, Strada Franceza - Centrul Vechi, Park Lake, Promenada Mall – București. În afara Capitalei, Emilia Cremeria este prezentă în Mamaia-Constanța, Timișoara și Cluj-Napoca.

Firma are, în prezent, circa 60 de angajaţi, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, iar pentru acest an estimează o creştere de circa 30%.

În cei cinci ani de colaborare cu compania italiană, antreprenorul român le-a câştigat încrederea asociaţilor firmei, au devenit parteneri şi se pregătesc să lanseze împreună un nou sistem de francize pe care să-l extindă şi în alte ţări europene.

Alexandru Sautner recomandă antreprenorilor să facă investiţii în România, despre care spune că este o piaţă care are încă de oferit enorm de multe posibilităţi, cu nişe încă neexploatate.

Lucrez din 1991 în gastronomie – am avut două restaurante în Germania şi o gelaterie, tot acolo. Dar, în 2012, am renunţat la afacerile din Germania şi m-am mutat înapoi în România. Îmi place aici şi făcând o comparaţie cu mediul antreprenorial german, într-adevar lucrurile merg mai repede acolo, este mai simplu să deschizi o firmă. Dar, în România piaţa este încă la început, este o ţară în care produsele de calitate sunt din ce în mai căutate şi ai şansa să realizezi mult mai multe aici decât în Germania, unde am deschis primul meu restaurant într-o localitate cu 100.000 de locuitori şi unde mai erau 24 de restaurante italieneşti, deci concurenţa era mult mai mare, explică Sautner.

El recunoaşte că o problemă la noi rămâne birocraţia, dar subliniază că taxele sunt mult mai mici faţă de taxele pe profit din ţările din Vest.”

Mai mult, el suţine că atât de dezbătuta problemă a lipsei de personal de la noi este, de fapt, o problemă doar pentru cei care nu au înţeles că trebuie să-ţi respecţi angajaţii şi să îi plăteşti bine.

Greşeala pe care o fac mulţi antreprenori – când ceva nu merge în afacere de unde poţi să tai? din salarii. De la chirie nu poţi să tai, poate mai scazi din cheltuielile cu materia primă, dar în rest tăierile importante sunt din cheltuielile cu personalul. Care ce vină are?” întreabă retoric antreprenorul. “Tu trebuie să-l instruieşti, să îi araţi ce trebuie să facă. Nu-i dai un business pe mână şi gata, nu îl pui să lucreze pe anumite targeturi. Eu sunt antreprenorul, eu dirijez barca, dacă greşesc, eu plătesc. Trebuie să îţi tratezi angajaţii cu foarte mare respect.”

Cât despre nivelul salariilor, el admite că este mult sub cel din Germania, dar este apropiat de cel din Italia, unde, spune că, angajaţii Emilia Cremeria din Italia câştigă cu cel mult 15% mai mult decât angajaţii Emilia Cremeria din România.

Un alt element extrem de important în acest gen de afaceri este spaţiul în care un antreprenor alege să deschidă o gelaterie.

Alegerea spaţiului este forate importantă. E nevoie de o zonă bună, cu trafic intens şi să nu economisească la chirie, spaţiile bune costă, iar atâta timp cât chiria nu depăşeşte 10% din cifra de afaceri este perfect. Poate să coste şi 5.000 de euro chiria, atâta vreme cât ai încasat 50.000 de euro, este în regulă", spune Sautner.

Thumbnail

Parallax

Vizualizari
17940
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri